כיצד מתמודדים עם עליות המחירים ? אין מנוס מלהשקיע את הכסף

שי בדיחי סמנכ"ל פיתוח עסקי באפליקציית Moneytor, פלטפורמה לניהול פיננסי חכם

 

 
שי בדיחי תמונה מאלבום אישישי בדיחי תמונה מאלבום אישי
 

שי בדיחי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/01/2022

שי בדיחי סמנכ"ל פיתוח עסקי באפליקציית Moneytor, פלטפורמה לניהול פיננסי חכם:

מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-,2.5%. כך למשל מחיר החלב צפוי לעלות ב3.4%, המשקאות הקלים ב20%, המשפחתונים המפוקחים ב20%, ביטוח רכב החובה צפוי לעלות ב3%, החשמל יעלה ב4.9%, רכבים חדשים יעלו ב2%, הארנונה תעלה ב2% והמים יעלו ב3.4%. כל אלה ישפיעו ישירות על ההוצאות המשפחתיות ולכן ניהול נכון שלהם צריך להתחיל כבר עכשיו.

נהלו תקציב חכם

התא המשפחתי הוא כמו עסק עם הוצאות והכנסות וכך יש להסתכל עליו. כשם שלעסק יש עובדים שכל תפקידם הוא לדאוג שהעסק לא יחרוג מהתקציב העסקי, כך גם משפחה צריכה לדאוג לתקציב ולא לחרוג על מנת לא להיכנס לגירעון ולהגדיל את האוברדרפט והריבית עליו. לכן, עליית המחירים היא זה זמן מצוין לכינוס משפחתי של תכנון התקציב - כמה כסף מוציאים על כל תחום  בחיי ההתנהלות של המשפחה. תקציב מסודר מסייע לעבור תקופות קשות

הדשא של השכן תמיד ירוק יותר

אולי השכן נוסע במכונית יוקרתית ומבלה יותר בחופשות, אך לעולם אין לדעת אם הוא עושה זאת מכספו שלו או מהלוואות. אדם אשר לוקח הלוואות לקניה צרכנית בתקופת עליות מחירים עלול להתקשות להחזירן ולהגיע למצב שהדשא שלו יהיה קצת פחות ירוק מתמיד.

להשקיע את הכסף זה לא מותרות

עם האינפלציה ותופעת התייקרות המחירים של מוצרים רבים מחיי היומיום, אין מנוס מלהשקיע את הכסף. כסף שלא מושקע מאבד מערכו. כיום יש מגוון רחב של אפשרויות השקעה ביניהן שוק ההון, נדלן, קרנות חוב, ודומיהם.  אפשר להיעזר ביועץ ההשקעות בבנק, מתכנן פיננסי או באפליקציות שונות שיעזרו להבין כיצד להשקיע את הכסף נכון.

תיעוד ההוצאות מפחית הוצאות מיותרות

תיעוד ההוצאות אינה משימה קלה אבל היא מסייעת בפיקוח על היד הקלה על הארנק. ישנן מספר דרכים לעשות זאת. ניתן לשבת כל המשפחה פעם בחודש ולעבור על תדפיסי הבנק ולרשום אותם לתוך קובץ אקסל. עצם התיעוד יגרום לכם להבין על מה אתם מוציאים כסף ויפחית את ההוצאות בעתיד - הוצאות שאינן חשובות. מי שמתקשה עם אקסל פעם בחודש יכול לפתוח קבוצת וואטסאפ זוגית ולתעד בזמן אמת כל קנייה ואחת לשבוע להוסיף את ההוצאות מהקבוצה לאקסל המשפחתי. השוק מציע גם פתרונות טכנולוגיים של אתרים ואפליקציות המקלים על הצגת התמונה המלאה והפיקוח המתמיד. 

ביטול הוצאות לא רלוונטיות

לכל אחד חיובים לא מוכרים  בכרטיס האשראי. מעבר על כרטיס אשראי בזמן עליית מחירים הוא זמן מצוין לבחון כל הוצאה. אם נשאר חיוב לחדר כושר ואין בו שימוש כבר חודשים, כדאי לבטל את המנוי. מנוי לכבלים כשלא ממש צופים, גם אותו כדאי לבטל. ביטול מינויים חודשיים מכרטיס האשראי יפחית את ההוצאות גם בחודשים קדימה וייתן אוויר נשימה לצלוח את תקופת עליית המחירים ביתר קלות.

כסף בצד לחירום

בתחילת החודש כאשר נכנסת המשכורת מומלץ להפריש סכום מסוים לקרן חירום שתעזור לצלוח את עליית המחירים הבאה כאשר היא תגיע (והיא תגיע). את הכסף ניתן לשים בפיקדון בנקאי בסיכון נמוך שיהיה לנו נזיל לתקופה הקשה.

x