ירידה במדד מנהלי הרכש בחודש דצמבר 2021

 

 
Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabay Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabay
 

כלכלני פועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/01/2022

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד בחודש דצמבר ב-2.5 נקודות לרמה של 47.8 נקודות. המדד עבר להצביע על התכווצות בפעילות לראשונה מזה ארבעה חודשים. החודש נרשמה ירידה חדה של 8.8 נקודות ברכיב תפוקות הייצור שעבר להצביע על התכווצות בפעילות, וברכיב רכישות למלאי שירד ב-11.1 נקודות. רכיב התעסוקה ירד ב-1.8 נקודות, אך הוא עדיין נמצא במגמת התרחבות מזה 17 חודשים. רכיב ההזמנות ליצוא אומנם עלה החודש, אך הוא מוסיף להצביע על התכווצות בפעילות מזה שלושה חודשים.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, נותר יציב בחודש דצמבר ברמה של 54.2 נקודות. בארה"ב מדד ה-ISM ירד לרמה של 58.7 נקודות מרמה של 61.1 נקודות בנובמבר. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ירד ב-0.4 נקודות לרמה של 58.0 נקודות. מדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) עלה מרמה של 49.9 נקודות לרמה של 50.9 נקודות ועבר להצביע על התרחבות בפעילות התעשייתית (אחרי חודש אחד על התכווצות).

כלכלני בנק הפועלים: ירידת המדד בדצמבר היא בעיקר תרומה של רכיב תפוקות הייצור, ולהערכתנו היא הושפעה מהעלייה בתחלואה. ניתן לראות שרכיב ההזמנות לשוק המקומי אפילו עלה מעט בחודש זה. ההזמנות ליצוא משקפות ירידה בשלושת החודשים האחרונים, ונתוני סחר החוץ מראים על ירידה ביצוא ברוב ענפי התעשייה, לצד עלייה חדה ביצוא של רכיבים אלקטרוניים ותרופות.



x