נאייקס רוכשת את און טראק הישראלית - כמה תשלם ?

און טראק, המפתחת ומשווקת פתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאויישות, נהנית מצבר לקוחות איכותי ונוכחות גבוהה בשווקים אסטרטגיים; רכישת החברה תתמוך בהמשך התפתחותה העסקית של נאייקס והרחבת פעילותה

 

 
NOVA-Series2 NAYAX, קרדיט: נאייקסNOVA-Series2 NAYAX, קרדיט: נאייקס
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/01/2022

און טראק סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2021 עם הכנסות של כ-10.7 מיליון דולר.

דוד בן אבי ויאיר נחמד, נאייקס, צילום: ניר סלקמן

יאיר נחמד, מנכ"ל נאייקס: "אנו רואים ברכישת און טראק מהלך נוסף שיתמוך בצמיחתה של נאייקס בשווקי היעד שלה. הרכישה תאיץ את כניסתנו לשווקים בהם נוכחותנו כיום אינה גבוהה, כדוגמת השוק ביפן. אנו מוצאים באון טראק כוח אדם מקצועי ומנוסה, צבר לקוחות איכותי ופעילות משמעותית בתחום האוטומציה של שירותי תדלוק. עיסקה זו תואמת את האסטרטגיה העסקית של נאייקס, ואנו בוחנים כל העת עיסקאות רכישה נוספות, שיתרמו לצמיחתה של החברה בשנים הבאות".

חברת נאייקס מעדכנת, כי התקשרה במזכר הבנות מחייב לרכישת חברת און טראק (OTI) הישראלית, וזאת תמורת סכום של כ-4.5 מיליון דולר. און טראק עוסקת בעיקר בפיתוח ושיווק של טכנולוגיות ופתרונות תשלום חכם לעמדות לא מאוישות, ולהערכת נאייקס רכישתה תתמוך, בין היתר, בהאצת כניסתה של נאייקס לשווקים גיאוגרפים אסטרטגיים שבהם נוכחותה של נאייקס אינה גבוהה. 

הרכישה תבוצע בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון תעמיד נאייקס לטובת און טראק הלוואה בסך של כ-5.5 מיליון דולר, שתשמש את החברה לפירעון התחייבויותיה, וזאת לאחר שהחברה עדכנה לאחרונה כי נקלעה לקשיים תזרימיים. ההלוואה שתעניק נאייקס הינה לתקופה של שנתיים, והיא תישא ריבית שנתית בשיעור של 10%. בשלב השני של העיסקה, שצפוי להתבצע תוך 21 יום ממועד חתימת הסכם ההלוואה, תמוזג און טראק (100%) לתוך נאייקס תמורת 4.5 מיליון דולר.  

חברת און טראק רשומה למסחר בבורסה מעבר לדלפק בניו יורק (OTC). החברה, הפועלת ב-55 מדינות, פיתחה, בין היתר, קוראים ומסופוני תשלום לכספומטים (unattended payment), קיוסקים בשירות עצמי, מכונות ממכר אוטומטיות ועמדות תשלום לתחבורה ציבורית. בנוסף, פיתחה און רק פתרונות דלקן לתחנות דלק וציי רכב. בהתאם לדוחותיה הכספיים האחרונים של OTI, החברה רשמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021  הכנסות של כ-10.7 מיליון דולר, מתוכן כ-1.2 מיליון דולר הכנסות חוזרות. יצוין כי בעקבות מגיפת הקורונה  נכנסה און טראק לקשיים תזרימיים, וביום 10 בינואר, 2022, הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת למתן צו לפתיחת הליכים בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בקשה אשר סולקה עתה עם התקשרות הצדדים במזכר ההבנות.

נאייקס הינה החברה הגלובלית המובילה בתחומה. החברה פיתחה פלטפורמה למסחר ותשלומים שנועדה לסייע לבתי עסק להגדיל את רווחיהם,  ולנהל אותו בצורה יעילה יותר. החברה מציעה פתרון מלא, הכולל קבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציה להגדלת נאמנות לקוחות, המאפשרים לבתי עסק לנהל מסחר יעיל ומהיר בכל מקום ובכל עת. 

החברה החלה את דרכה בשנת 2005, כמפתחת פתרונות תשלום לקמעונאים של מכונות אוטומטיות, המספקת פתרון מלא לניהול ותפעול העסק וצמיחתו. מאז פיתחה החברה פתרונות רבים וממשקים מגוונים ומתקדמים, והפכה לספקית של פתרונות מקיפים, המתמקדים בצמיחת הלקוחות בכל הערוצים ברחבי העולם. 

לנאייקס עשרה משרדי מכירות גלובליים, למעלה מ-500 עובדים, חיבורים ליותר מ-80 מוסדות פיננסיים, ובנוסף הינה מוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל. המשימה של נאייקס היא לשפר את פוטנציאל ההכנסות והיעילות התפעולית של לקוחותיה. החברה השלימה בשנת 2021 הנפקת מניות ראשונה בבורסה בתל-אביב. מנכ"ל החברה הינו מר יאיר נחמד, שהינו גם אחד ממייסדיה.

לגרף נאייקס לחצו כאן

66 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 49.39 מיליון בנאייקס
קרנות נאמנות שמחזיקות את נאייקס. לרשימה המלאה
x