חברת הפמטק אוקון הלתקר מקבוצת החברות של מרחביה אחזקות והשקעות נכנסת לשוק האסיאתי

אוקון הלת'קר המפתחת פלטפורמה ייחודית להולכת תרופות לרחם חתמה על הסכם שת"פ עם חברת פארמה סינית

 

 
קרן לשם, מנכלית אוקון הלתקר, צלמת: מיקי בן אריקרן לשם, מנכלית אוקון הלתקר, צלמת: מיקי בן ארי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/01/2022

בנוסף יפעלו החברות לפיתוח ומסחור של מוצרים חדשים בתחום בריאות האישה.

אוקון הלת'קר (OCON Healthcare), חברת הפמטק הישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פלטפורמה ייחודית וחדשנית להולכת תרופות לרחם, מקבוצת החברות של מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח) הבורסאית, מדווחת כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת פארמה סינית בתחום בריאות האישה אשר תחל לשווק את מוצריה באופן בלעדי בסין ובדרום מזרח אסיה. כמו כן נקבע כי החברות יפעלו לפיתוח ומסחור משותף של מוצרים חדשים בתחום בריאות האישה המתבססת על הפלטפורמה הכדורית של אוקון בשילוב תרופות חדשניות.

בהתאם לסיכום בין החברות, שווי העסקה צפוי להגיע לכ-10 מיליון דולר כאשר אוקון תקבל תשלום מידי של 1.5 מיליון דולר עם חתימה על הסכם מחייב בנוסף לאבני הדרך הבאות: 1. החברה הסינית תשלם 1 מיליון דולר לאחר קבלת אישור רגולטורי בסין לכל אחד מהמוצרים (לא כולל בהונג קונג, מקאו וטייוואן). 2. החברה הסינית תשלם 1 מיליון דולר עבור השקת כל מוצר חדש המתבסס על הטכנולוגיה של אוקון ופונה להתוויות רפואיות נוספות (לא כולל בהונג קונג, מקאו וטייוואן). כמו כן, נקבע כי אוקון תקבל תמלוגים בהיקף של 7% ממכירות המוצרים נטו בסין, הונג קונג, מקאו, ויאטנם, קמבודיה, מיאנמר, לאוס, תאילנד, מלזיה, סינגפור, הפיליפינים ואינדונזיה.

מוצר הפלטפורמה הראשון של אוקון, הבלרין (IUB™ Ballerine®)  הינו ההתקן התוך הרחמי הכדורי הראשון והיחיד מסוגו בעולם למניעת הריון המשמש כפלטפורמת ההולכה הטובה ביותר של תרופות לרחם לצורך טיפול במגוון מצבים רפואיים אצל נשים כגון דימום מוגבר, אנדומטריוזיס, שרירנים, גיל המעבר ועוד. אוקון מפתחת, מייצרת ומשווקת ברחבי העולם את ההתקן, המבוסס על פלטפורמת ה- IntraUterine Ball(IUB) מוגנת הפטנטים שפיתחה.

המוצר השני של אוקון, הנמצא בימים אלה בניסוי קליני שלב 2b ב8 מרכזים רפואיים בישראל, הוא SEAD IUB - פלטפורמה תוך רחמית לצורך טיפול לא-פולשני בדימום חריג מהרחם (Abnormal Uterine Bleeding (AUB, ממנו סובלת 1 מכל 4 נשים בגיל הפוריות. הטיפול מבוצע במרפאה בתוך כחצי שעה ללא צורך בניתוח או הרדמה ומתוכנן כך שיביא להפחתה משמעותית ומיידית של הדימום. הטיפול של אוקון מהווה שינוי פרדיגמה ביחס לטיפולים המסורתיים הקיימים כיום בבתי החולים עבור AUB, הכוללים הליכי אבלציה פולשניים ואף כריתת רחם. להערכת אוקון הלת'קר, שוק הניתוחים העולמי לטיפול ב-AUB צפוי להגיע לכ-1.3 מיליארד דולר עד שנת 2024.

בימים אלו החלה אוקון בפיתוח מוצר חדש, IUB Therapeutics, אשר יאפשר מתן של מגוון תרופות בשחרור מושהה ברחם לאורך זמן קצוב ומוגדר.

x