חברת יוזרוואי תחל להיסחר היום בבורסה לניירות ערך של תל אביב תחת הסימול UWAY

החברה גייסה כ-45 מיליון ש״ח (סבב ההנפקה לפי שווי של כ-120 מיליון ש״ח לפני הכסף)

 

 
אלון מסון, מנכ״ל החברה, קרדיט: יח״צאלון מסון, מנכ״ל החברה, קרדיט: יח״צ
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/01/2022

חברת UserWay מהמובילות בעולם בתחום הנגשות הדיגיטלית והנגשת אתרים, מפתחת פתרונות נגישות לחברות ולבעלי אתרים. החלה להסחר היום בבורסה לניירות ערך בתל אביב בהמשך לסיום מוצלח של ההנפקה. החברה גייסה  כ-45 מליון ₪, מתוכם כ-31 מיליון ₪ בהנפקה לפי שווי של כ- 120 מיליון ₪ לפני הכסף .

החתם בהנפקה היה לאומי פרטנרס. עורכי הדין רעות אלפיה, גל כהן ועמרי תורג'מן מפירמת עורכי הדין Sullivan תל אביב (Sullivan & Worcester) ליוו את החברה בהנפקה.

חברת UserWay, מהמובילות בעולם בתחום הנגשת אתרים, מפתחת פתרונות נגישות לחברות ולבעלי אתרים. המוצר העיקרי של UserWay מבוסס טכנולוגית בינה מלאכותית, ומבוססת על אוטומציה מתקדמת לתהליך של הנגשת אתרים. המוצר מתקן הפרות נגישות באתרים בזמן אמת ובכך מאפשר לחברות לעמוד בתקנות הנגישות לפי הנחיות WCAG 2.1 והתקן הישראלי 5568, ובתוך כך חוסך לחברות ולבעלי אתרים תקציבי פיתוח משמעותיים. בנוסף לאוטומציה של תיקון הפרות נגישות בזמן אמת, מציעה החברה סל פתרונות נגישות נרחב הכולל סריקה של אתרים ודוחו״ת מפורטים המייעלים את התהליך שבו חברות ואתרי אינטרנט מנגישים את התוכן שלהם למשתמשים עם מגבלות ראייה, שמיעה ותנועה, כמו כן מוגבלויות קוגנטיביות, למידה ואחרות.  

בין לקוחותיה נמנות חברות ענק כגון: Ebay, Coca Cola, Disney, Walmart, Payoneer, ועוד.

את שנת 2021 סיימה החברה עם ARR  של יותר מ-5 מיליון דולר לעומת ARR של כ-1 מיליון דולר באוקטובר דאשתקד.

נכון לשנת 2019, מספר האתרים בעולם עמד על כ- 7.1 מיליארד, מתוכם כ- 12% אתרים המהווים כ- 200 מיליון אתרים פעילים. להערכת UserWay שיעור של כ- 50% מבין האתרים הפעילים ידרשו בעתיד הקרוב התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלויות.

גודל שוק הפעילות בו פועלת החברה מוערך בסך של כ- 27 מיליארד דולר, כאשר שיעור הצמיחה של אתרי אינטרנט המספקים שירותים נלווים עומד על כ- 13.25% בשנה. עד שנת 2025 אחוז האתרים המונגשים יעמוד על כ- 24% בהשוואה לפחות מ-3 אחוזים כיום

בכל יום אנשים עם מוגבלויות נתקלים בחוסר יכולת לנווט במקלדת, חוסר יכולת לשמוע עצמים בזמן שימוש בקורא המסך או לבצע עוד מגוון של פעולות בנכסים הדיגיטליים השונים כמו מילוי  טפסים מקוונים, ביצוע רכישות,  ועוד.

חסמים אלה מקשים ולעתים אף מונעים לחלוטין מאנשים עם מוגבלויות שימוש באתרי אינטרנט ובכך נחסמת גישה ללקוחות קצה נוספים של הנכסים.

כיום ישנם כמיליארד אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם המהווים כ-15% מהאוכלוסייה ובשנים האחרונות בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה והמגבלות אותן הטילו הממשלות ברחבי העולם ישנה עלייה דרמטית במשתמשים בדיגיטל לצורך קבלת שירותים שונים.

בקרב חברות המציעות שירותים באמצעות אתרי אינטרנט, קיים צורך אמיתי בפתרון טכנולוגי מקיף להתמודדות עם הפרות נגישות באתרי האינטרנט ובנכסים הדיגיטליים בכלל ועל מנת לוודא נגישותם לכלל בני האדם ללא קשר ליכולותיהם או מגבלותיהם.

דו״ח שפרסמה חברת UserWay בדצמבר 2021, מראה כיצד חברות E-commerce אשר מנגישות את אתריהן, הינן בעלות הכנסות גבוהות יותר ואף מרוויחות יותר, דבר המעיד על כך שיותר ויותר צרכנים מכוונים את נאמנותם ואת הרגלי הקנייה שלהם לחברות אלו.

 חברת UserWay נוסדה בשנת 2016 על ידי מר אלון מסון, מבעלי השליטה ומנכ"ל החברה, בוגר אוניברסיטת Cornell שבארה"ב והינו בעל מומחיות בתחום, ובפרט בפיתוח טכנולוגי ובניית מוצרי SaaS  רחבי היקף ובקנה מידה בינלאומי ומסחרי.

אליו הצטרפו כמייסדים מר מתן אמיר, ומר ליונל וולברגר, סמנכ"ל התפעול בחברה, בוגר אוניברסיטת Cornell שבארה"ב ובעל דוקטורט מאוניברסיטת Wesleyan. וולברגר משמש בנוסף כיו״ר ועדה בארגון W3C העולמי שמפתח את תקני האינטרנט ברחבי העולם.

בנוסף מספקת חברת UserWay שירותים מקצועיים על ידי צוות מנוסה לליווי ומתן הנחיות בתחום הנגישות ללקוחותיה, והכל במטרה לסייע למפעילי אתרי אינטרנט ונכסים דיגיטליים נוספים המהווים כל סוג מידע דיגיטלי שהוא, כגון: אתר אינטרנט, אפליקציה, מסמך דיגיטלי, קבצי אודי, קבצי וידאו, תמונות, סרטונים, קבצי PDF  ועוד.

בשנת 2006, העצרת הכללית של האו"ם אישרה את האמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, אשר נועדה להגן על זכויותיהם וכבודם.

אמנת האו"ם מחייבת את המדינות אשר הן צד לאמנה, לפעול להסרת החסמים והקשיים המונעים מאנשים עם מוגבלות השתתפות מלאה בחברה ובקהילה, לפתח מדיניות וכלים המאפשרים חיים שוויוניים וחברה מכילה ולקדם את ההנאה המלאה והשווה של אנשים עם מוגבלות מזכויות האדם וחירויות היסוד, להגן עליה ולהבטיחה, ולוודא כי הם נהנים משוויון מלא על פי חוק.

האמנה היא חלק מהמגמה העולמית לשינוי התפיסה של אנשים עם מוגבלות כאובייקטים של צדקה, טיפול רפואי והגנה סוציאלית, ולהביא להבנה כי הם חברים מלאים ושווים בחברה.

בשנת 2007, הצטרפה גם מדינת ישראל לרשימת המדינות שחתמו על אמנת האו"ם, ולאחר תהליך בחינת והתאמת חוקי ישראל לעקרונות זכויות האדם שבאמנה, אשררה מדינת ישראל את האמנה בשנת 2012 וקיבלה על עצמה לבצע את החובות הקבועות באמנה.

נכון להיום, ארה"ב, קנדה, וכ- 191 מדינות האיחוד האירופי ועוד, אשרו את האמנה.

כחלק מהתחייבויות המדינות החתומות על אמנת האו"ם, על כל מדינה לוודא שגופים פרטיים שמפעילים מתקנים או מספקים שירותים לציבור ינגישו אותם לאנשים עם מוגבלות, ודרישה זה כוללת גם טכנולוגיות מידע כגון מחשבים ואינטרנט. אכיפת החקיקה נעשת בעיקר בעזרת קנסות ותביעות אזרחיות שהוגשו כנגד גופים המפרים את החקיקה.

UserWay שמה לה בראש ובראשונה לדאוג לאוכלסייה עם המוגבלויות בעולם, על ידי פיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלכאותית שתעזור בהנגשת אתרי האינטרנט השונים לאותו קהל יעד, ובכך ליצור שיוויון הזדמנויות ושיוויון בין כל אדם לאדם.

x