נחתם המתווה לחילוץ אל על - כמה הזרימה בעלת השליטה עד כה?

האוצר, בעלת השליטה וחברת אלעל חתמו על מתווה סיוע בגין התפרצות האומיקרון

 

 
Image by Thiago Lazarino from PixabayImage by Thiago Lazarino from Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/01/2022

לאחר משא ומתן מואץ, שנוהל ברוח טובה ומתוך הכרה בחשיבותה האסטרטגית של חברת אל על לביטחון הלאומי, ובהמשך להחלטת הממשלה בדבר סיוע לחברות התעופה, נחתם היום הסכם הסיוע וזאת על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון.

יושב ראש אל על עמיקם בן צבי: "התגייסותה של ממשלת ישראל לסייע לאל על להתגבר על הנזקים העסקיים שנגרמו לה במסגרת המאבק בנגיף אומיקרון, מבטאת את החשיבות האסטרטגית של אל על למדינת ישראל. אני מבקש להודות לראש הממשלה, לשרת התחבורה, לשר האוצר ולשר התיירות, על התמיכה. תודה מיוחדת לבעלת השליטה על העמידה לצד החברה באחת משעותיה הקשות ועל כך שהזרימה עד עתה סכום של כ-800 מיליון ₪. אני משוכנע שאנו ניצבים בפני תקופה חדשה שתאפשר לחברת אל על להמריא מחדש לצמוח ולהצליח דבר שיוביל גם לשגשוג ורווחה למשק הישראלי."

מנכ"ל אל על אביגל שורק: "אני מברך על ההחלטה של ממשלת ישראל בדבר הסיוע לחברות התעופה ועל השיח הרצוף והענייני מול אנשי האוצר באגף התקציבים, החשב הכללי והיועץ המשפטי. אני רוצה להודות לבעלת השליטה על המחויבות שלה לאיתנות הפיננסית של החברה ולהעלאתה על פסים של צמיחה. תודה מיוחדת לארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות החדשה, על הסיוע והדאגה הכנה לעובדים והבטחת מקום הפרנסה שלהם. תודה גם ליו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, על העמידה האיתנה. המדיניות לגיבוש סיוע זכתה לתמיכה רבה גם בקרב יושבי הראש של וועדות הכלכלה והחוקה, שדולת התעופה בכנסת ושרים נוספים, שסייעו בהבנה כי החלטות המדינה שהביאו לסגירת השמיים בפועל מחייבות מתן סיוע. מעל לכל אני רוצה להודות לכול עובדי אל על שהתמידו לפעול גם בימים הקשים של אי הודאות ודאגו להוציא את הטיסות בצורה בטוחה, במועד המתוכנן ועם שרות הטוב ביותר שיש.

אל על נערכת לעלייה משמעותית בפעילות כפועל יוצא מהירידה החדה הצפויה בתחלואה (זאת עלפי הערכות המומחים). אל על פועלת בשיתוף עם הגורמים המקצועיים במשרדי הבריאות והתחבורה וברשות שדות התעופה, על מנת לפשט ולהקל על תהליך הטיסה עבור לקוחותיה. המטרה היא ליצור נוהל פשוט, נוח ליישום ועם זאת בטוח, תוך התאמתו לרמת התחלואה בישראל ולנהלים והחלטות הנהוגות בעולם המערבי".

x