בהתאם לחוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א-1981 (תיקון מס' 29) - (להלן: "החוק"), נדרש המפקח על הבנקים לדווח לוועדת הכלכלה של הכנסת על ההוראות שקבע לעניין משך ההמתנה לקבלת מענה אנושי מקצועי, על עמידתם של התאגידים הבנקאיים בהוראות אלו, ובכלל זה השיעורים מכלל הפניות שבהם עמדו תאגידים בנקאיים בפרק הזמן שנקבע למתן מענה אנושי מקצועי ובחלוקה לסוגי השירותים שבהם הם מחויבים לתת מענה אנושי מקצועי.
המפקח על הבנקים התבקש למסור את הדיווח האמור ולפרסמו באתר האינטרנט של בנק ישראל אחת לחצי שנה במהלך 3 השנים מיום כניסת החוק לתוקפו (25 ביולי 2019) ולאחר מכן למסור את הדיווח אחת לשנה.
בהתאם לכך הנני מתכבד להגיש לוועדה את הדיווח התקופתי החמישי.
במהלך תקופת דוח זה, יולי 2021 עד דצמבר 2021, חלה רגיעה במשק בהתמודדות עם משבר הקורונה ובהתאמה, תוצאות המערכת הבנקאית כוללות חריגות מעטות. נתונים אלו מעידים על שגרה של שירות לצד המגפה ונראה כי בתקופה זו ניתן מענה הולם ללקוחות.
יחד עם זאת, אציין כי צופה פני עתיד, בימים אלו חווה המערכת קשיים משמעותיים עקב הגל החמישי של הקורונה, אשר ייתכן וישפיעו על נתוני הדוח במועד הדיווח הבא.
הפיקוח מצפה שהתאגידים הבנקאיים ימשיכו לנקוט במאמצים להתמודדות עם אתגרי המציאות המשתנה ולתת שירות מיטבי ללקוחות, ואנו מתרשמים כי אכן כך הדבר.
להמשך לחצו כאן.