בית השקעות וואליו בריבוע קיבל תו תקן "כסף נקי"

פורום כסף נקי מהווה קואליציה של 28 ארגוני סביבה וחברה ומפרסם את מדרג ״כסף נקי״, המדרג את מידת מעורבותם של גופי ההשקעה המוסדיים בישראל במשבר האקלים דרך השקעה בתאגידי דלקים פוסיליים; וואליו בריבוע הינו גוף פיננסי ישראלי שמנהל השקעות אחראיות, המשקפות אסטרטגיה המצרפת לשיקולים הפיננסיים המסורתיים גם שיקולים של ניהול וביצוע חברות בנושאי ESG

 

 
פרויקט אנלייט בסרביה צילום New Energy Solutionsפרויקט אנלייט בסרביה צילום New Energy Solutions
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/01/2022

בית ההשקעות וואליו בריבוע, בהנהגתם של נגה לבציון נדן ויובל הברמן, קיבל את תו התקן 'כסף נקי' מטעם פורום כסף נקי. משמעות תו התקן היא אשרור לכך שכספי בית ההשקעות לא יממנו תאגידים פוסיליים המאיצים את משבר האקלים. תו זה מחדד את הצד הסביבתי, כחלק ממדיניות ההשקעות האחראיות הכוללת של וואליו בריבוע, תוך התחשבות בפרמטרים של סביבה (E), חברה (S) וממשל תאגידי (G). בית ההשקעות בוחר להשקיע בחברות שמתנהלות באופן תקין בפרמטרים אלו על בסיס הבנה מקצועית מעמיקה, תוך ניהול סיכונים מדויק וניצול הזדמנויות מירבי. בדומה לגופים מובילים בעולם המנהלים במצטבר טריליוני דולרים, וואליו בריבוע הינו גוף פיננסי ישראלי שמנהל השקעות אחראיות, המשקפות אסטרטגיה המצרפת לשיקולים הפיננסיים המסורתיים גם שיקולים של ניהול וביצוע חברות בנושאיESG , דבר המהווה חלק בלתי נפרד מהקווים המנחים את ניהול תיק ההשקעות של הבית.

פורום כסף נקי, המהווה קואליציה של 28 ארגוני סביבה וחברה, מפרסם את מדרג ״כסף נקי״, המדרג את מידת מעורבותם של גופי ההשקעה המוסדיים בישראל במשבר האקלים דרך השקעה בתאגידי דלקים פוסיליים. לאחרונה פורסם על ידי הפורום דו"ח הקובע כי כספי החסכונות של כל אחת ואחד מאיתנו ממשיכים לתרום באופן ישיר להחמרה של משבר האקלים. לפי הדו״ח קופות הפנסיה הגמל והביטוח של הגופים המוסדיים המובילים בארץ משקיעות למעלה מ-50 מיליארד ש״ח במניות ובאג״חים של תעשיית הדלקים המאובנים והמזהמים.

נגה לבציון נדן, מייסדת ושותפה מנהלת בוואליו בריבוע ומנכ"לית ומייסדת Greeneye, חברה המייעצת לגופים המוסדיים בנושאי השקעות אחראיות, הינה חלוצה בתחום ההשקעות האחראיות ועוסקת בזה למעלה מ17 שנים. יובל הברמן, מייסד ושותף מנהל בוואליו בריבוע, עם ניסיון של יותר מ-20 שנות ניהול השקעות בגופים מוסדיים גדולים: מנורה, לאומי גמל וקרן הפנסיה של עמיתים, שם, לצד ניהול תיק המניות הגלובלי והמקומי בסך 45 מיליארד שקלים, הוא הוביל את תחום הממשל התאגידי במשך עשור. השילוב בין המומחיות של לבציון נדן בעולמות ה-ESG למומחיות של הברמן בניהול השקעות מייצר הוכחה שניתן לנהל השקעות באופן משולב ואינטגרטיבי, שפועל לקדם אימפקט חיובי בעולם, מבלי לוותר על ניהול פיננסי "קלאסי" השואף להשגת תשואות למשקיעים. 

נגה לבציון נדן: ״תו התקן שקבלנו מהפורום הוא חיוני להנגשת השיח על השקעות אחראיות לציבור - אסטרטגיה לפיה אנו פועלים מזה שנים רבות. הסטת השקעות מדלקים פוסיליים מהווה מרכיב אחד מתוך קריטריוני ESG  רבים שאנחנו משלבים בהשקעותינו ושלהערכתנו יובילו בשנים הקרובות את המגמות בשוק ההון העולמי והמקומי״

אורן קפלון, חבר בפורום כסף נקי וFossil Free Israel: ״וואליו בריבוע לוקחת היום צעד משמעותי ומשמח למען העתיד של כולנו. כשברור שלא ניתן יותר להשקיע בחברות הדלקים הפוסיליים התורמות באופן ישיר לפליטת גזי החממה ולמשבר האקלים. פורום כסף נקי שם לעצמו כמטרה לקדם את המעבר להשקעות נקיות בישראל הן מול הגופים המוסדיים והן מול הבנקים. תו ׳כסף נקי׳ שוואליו בריבוע מקבלת היום מהווה אישור מטעם ארגוני הסביבה בישראל שוואליו בריבוע נקייה מהשקעות בדלקים פוסיליים. אנחנו מצפים לראות גופים נוספים שיילכו בדרכם״.

x