שלושה גופים פיננסיים התחייבו לא להשקיע בדלקים פוסיליים

ישראל מצטרפת למגמה העולמית: בעולם יש כבר התחייבות של 1,500 גופים המנהלים ביחד 40 טריליון דולר להסטת השקעות מתאגידים פוסיליים

 

 
Image by Paul Brennan from PixabayImage by Paul Brennan from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/01/2022

ישראל מצטרפת למגמה העולמית: שלושה גופים פיננסיים בישראל התחייבו שלא להשקיע בתאגידים פוסיליים המאיצים את משבר האקלים. שלושת הגופים הפיננסיים בישראל שכבר התחייבו ליוזמה של פורום כסף נקי, הכוללים את תאגיד האשראי אופק, בית ההשקעות כרמים ווליו בריבוע, מצטרפים למגמה עולמית הולכת ומתגברת של גופים פיננסים המתחייבים להסיט השקעות מתאגידים פוסיליים. 

בעולם, המגמה תופסת תאוצה: ארגון stand.earth בשותפות עם org350 גייסו התחייבויות של כ-1,500 גופים, המנהלים ביחד כ- 40 טריליון דולר, להסטת השקעות מדלקים פוסיליים. 

בין הגופים ניתן למצוא גופי ציבור גדולים, כמו קרן ההשקעות של אוניברסיטת הרווארד המנהלת נכסים בסך 42 מיליארד דולר, שהודיעה בספטמבר שיצאה מכלל ההשקעות שלה בדלקים מאובנים, וכן גופים פיננסים גדולים, כמו קרנות הפנסיה של ניו יורק, שהכריזו בינואר שהן יוציאו את כל השקעותיהן, בסך של כ4 מיליארד דולר, מדלקים פוסיליים, וקרן הפנסיה השניה בגודלה בקנדה, שהודיעה שתמכור מיליארדי דולרים המושקעים בחברות דלקים מאובנים. 


x