מיטב דש גמל - העליון אישר עיכוב תשלום סכום ההשבה בתביעה הייצוגית

גמל ופנסיה - ממתינים לתגמול בתביעה הייצוגית ממיטב? תמתינו, העליון קיבל את עמדת מיטב דש גמל

 

 

 
Image by Willfried Wende from PixabayImage by Willfried Wende from Pixabay
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/01/2022

בית המשפט העליון החליט בדיון שהתקיים אתמול לקבל את בקשת מיטב דש גמל לעכב את תשלום סכום ההשבה בתביעה הייצוגית שהגישו עמיתי קופת הגמל תגמולים, עד להכרעה בערעור שהגישה החברה. מדובר בסכום כולל של כ-390 מיליון שקלים שאמור להיות מוחזר לחברי הקבוצה וחלק משכר הטרחה לבאי כוח התובעים הייצוגיים.  יש לציין, כי איילון חברה לביטוח מחזיקה כ-20% ממניות מיטב דש גמל.

עם זאת, הבקשה לעיכוב ביצוע גביית דמי ניהול עתידיים, בסכומים שאינם מהותיים לחברה, מחברי הקבוצה שנותרו לקוחות נדחתה. עוד נקבע כי על מיטב דש גמל לשלם את הגמול לתובעים הייצוגיים וכן חלק משכר הטרחה לבאי כוחם, בסך כולל של כ- 10.3 מיליון ש"ח. 

מדובר בפסיקה של ביה"מ המחוזי בתל אביב, מלפני מספר חודשים, לפיה על קופת הגמל "דש" של מיטב דש, להחזיר לעמיתים סכום של יותר מרבע מיליארד ₪ (הסכום המעודכן הוא 390 מיליון ש"ח. ק.מ.) בשל גביית דמי ניהול בניגוד להסכמים ותוך הפרת חובת הנאמנות שלה כלפיהם. פסק הדין מתייחס לאירועים שהתקיימו לפני עשרות שנים במסגרת תובענה ייצוגית שהגישו שני עמיתים בקופת הגמל; השניים טענו כי זו גבתה מהם דמי ניהול, בניגוד למה שהוסכם עמם בעת הצטרפותם לקופה. 

בנובמבר האחרון הגישה מיטב דש גמל ערעור לביה"מ העליון ערעור על פסק הדין של המחוזי בתל אביב שניתן בתביעה ייצוגית וכן בקשה לעיכוב ביצוע. מיטב דש טענה, בין היתר, כי פסק הדין נגוע בשגגות מהותיות וסתירות פנימיות. בצד הערעור לעליון, הציגה מיטב דש תכנית פעולה במטרה למזער את השפעות פסק הדין. החברה הודיעה, כי מתוך אחריות עסקית כלפי בעלי העניין בחברה, היא הפרישה את מלוא סכום התביעה בהיקף של כ-423 מיליון שקל ותדווח הפסד של כ-495-505 מיליון שקל ברבעון;  הודיעה על גיוס קו אשראי בנקאי של 800 מיליון שקל, המכסה אפשרות של פירעון מצד בעלי האג"ח; קיבלה את הסכמת הבעלים להשתתפות בהנפקת זכויות בהיקף של כ-150 מיליון שקל ורכישת מלוא היקף ההנפקה במידה וידרשו לכך.

כאמור, בית המשפט העליון קיבל את דרישת מיטב דש לעיכוב ביצוע התשלום לעמיתי תגמולים בתביעה הייצוגית.

x