אתר שיין SHEIN רוצה להנפיק בוול סטריט ב 2022

קמעונאית האופנה הסינית SHEIN מחדשת את תוכניתה להנפיק עצמה השנה בניו יורק, ומייסד החברה שוקל שינוי אזרחות במטרה לעקוף את הקשחת תקנות ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) מחוץ לסין היבשתית הצפויה על ידי בייג'ין, לדברי שני אנשים המקורבים לנושא.

 

 
צילום מסך SHEIN צילום מסך SHEIN
 

Investing.com
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/01/2022

חדשות Investing.com

קמעונאית האופנה הסינית SHEIN מחדשת את תוכניתה להנפיק עצמה השנה בניו יורק, ומייסד החברה שוקל שינוי אזרחות במטרה לעקוף את הקשחת תקנות ההנפקה הראשונית לציבור (IPO) מחוץ לסין היבשתית הצפויה על ידי בייג'ין, לדברי שני אנשים המקורבים לנושא.

היקף ההון ש-SHEIN מעוניינת לגייס בהופעת הבכורה שלה בניו יורק לא היה ברור באופן מיידי.

ההנפקה הראשונית, אם תושלם, תהיה עסקת המניות הגדולה הראשונה שמבצעת חברה סינית בארה"ב, מאז שרגולטורים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם החלו להקשיח את הפיקוח על הנפקות מסוג זה ביולי.

חברת SHEIN, שנוסדה על ידי היזם הסיני כריס שו ב-2008, החלה להתכונן להנפקה בארה"ב לפני כשנתיים, אך השעתה את התוכנית, חלקית בשל אי-הוודאות בשווקים על רקע עליית המתיחות בין ארה"ב לסין, לפי המקורות.

שני המקורות סירבו לנקוב בשמם, משום שתוכניות ההנפקה מסווגות כסודיות. דובר מטעם SHEIN אמר כי לחברה אין שום תוכניות להנפקה.

החברה מנאנג'ינג מפעילה את אחד מאתרי האופנה המקוונים הגדולים בעולם המיועדים ללקוחות מחוץ לגבולות המדינה. ארה"ב מהווה את שוק היעד הגדול ביותר שלה.

המקורות אמרו כי מייסד שיין, כריס שו, מעוניין באזרחות סינגפורית, חלקית כדי לעקוף את התקנות החדשות והנוקשות יותר בסין כלפי חברות סיניות המבקשות להנפיק עצמן מחוץ לסין היבשתית.

החלפת האזרחות, אם שו אכן יבקש כזו ויענה בחיוב, תקל על תהליך ההנפקה הראשונית מחוץ לסין היבשתית, לדברי המקורות.

דובר החברה מסר, מבלי לפרט, כי לא הוגשה בקשה לאזרחות סינגפורית מצד שו או מי ממנהלי SHEIN. שו לא הגיב לשאלות רויטרס, שנשלחו דרך אותו דובר.

התקנות החדשות שנקבעו על ידי הרשות לאינטרנט בסין, בנוסף למתכונת ההנפקות הראשוניות מחוץ לסין היבשתית שעתידה להיקבע על ידי הרגולטורית לני"ע בסין, תהפוך את תהליך ההנפקה בארה"ב למסובכת יותר, אם לא ארוכה יותר, עבור חברות סיניות.

טיוטת התקנות להנפקה מחוץ לסין היבשתית שהוכנה על ידי הרגולטורית לני"ע בסין מכוונת לחברות שבהן ההנהלה הבכירה מורכבת ברובה מאזרחים או תושבים סיניים, או לחברות שפעילות הליבה העסקית שלהם מתקיימת בסין.

זינוק בהערכת השווי 

חברת SHEIN שולחת מוצרים ל-150 מדינות ואזורים ממחסניה הרבים ברחבי העולם, לפי אתר החברה.

ענקית האופנה המקוונת רשמה הכנסות בהיקף של כ-100 מיליארד יואן (15.7 מיליארד דולר) ב-2021, תוך שהיא מנצלת את מגפת הקורונה שהעבירה את הצריכה העולמית לעולם המקוון, לדברי אחד המקורות ואדם נוסף המעורה בנושא.

הערכת השווי של SHEIN עמדה על כ-50 מיליארד דולר בראשית 2021, אמרו המקורות.

הערכת השווי הכפילה את עצמה בשנה שעברה, לפי הערכות, לדברי שני המקורות הראשונים. 

החברה, שמשקיעיה כוללים את קרנות הון הסיכון סקויה סין, IDG Capital וטייגר גלובל, קיבלה הערכת שווי שעמדה על 15 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון שלה, שנערך באוגוסט 2020, לפי נתוני חברת המחקר CB Insights.

לפי חברת המחקר Coresight Research, המכירות המוערכות של SHEIN ב-2020 זינקו ב-250% לעומת השנה הקודמת, עד להיקף של 10 מיליארד דולר, עם יותר מ-2,000 פריטים שנוספו לאתר החברה מדי שבוע.

דובר SHEIN אמר שכחברה פרטית, היא לא מוסרת נתונים פיננסיים.

SHEIN שכרה את שירותי הבנקים בנק אוף אמריקה (NYSE:BAC), גולדמן זאקס (NYSE:GS) וג'יי פי מורגן (NYSE:JPM) לצורך הכנת ההנפקה הראשונית, אמר המקור המעורה בהערכת השווי של החברה, ואדם נוסף המקורב לנושא.

רויטרס תרמה תוכן לכתבה זו.

הכתבה פורסמה לראשונה בחדשות Investing.com  

https://il.investing.com/news/stock-market-news/article-224331

x