הוקמה ועדת המשנה להייטק וחדשנות

בראש הוועדה יעמוד ח"כ רון כץ (יש עתיד), המכהן כיו"ר שדולת ההייטק

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/01/2022

האירוע התקיים במעמד חברות ההייטק המובילות במשק, אינטל, אמאזון, גוגל, דל  ואיגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים במעמד בכירי תעשיית ההייטק בישראל.

חבר הכנסת רון כץ יזם את ועדת המשנה במסגרת פעילותו השוטפת למען ההייטק והחדשנות בכנסת, ומטרתה לחזק את הענף ולטפל באתגריו ובסוגיות שונות ובהם, יישום הצהרה של ממשלת בנט-לפיד בקווי היסוד להעלאת מספר עובדי ההייטק ל-15% מכלל העובדים במשק בשנת 2026, התחזקות שער השקל, חיזוק הסטרטאפ-ניישן, הקושי בגיוס כח אדם, עידוד הקמת מרכזי פיתוח בישראל, עידוד חדשנות, עידוד ארגונים גדולים לקלוט ולהכשיר עובדים, הקטנת חסמים ובירוקרטיות המקשים על פעילות הגופים בישראל, בריחת מוחות לחו"ל והשקעות במדינה.

יו"ר ועדת המשנה להייטק וחדשנות, ח"כ רון כץ: "כנסת ישראל עושה היום צעד חשוב בפעילותה לטובת חיזוק ענף ההייטק, המהווה מנוע מרכזי לפעילות הכלכלה והתעסוקה בישראל. אני רוצה להודות ליו"ר וועדת הכלכלה שותפי ח"כ מיכאל ביטון על הירתמותו למהלך, שנועד לשמור על האינטרסים של הענף ולטפל באתגרים וסוגיות שונות המקשים על פעילותו. 

ההייטק נמצא בכל תחום, בכל מקום והוא משתנה מרגע לרגע בקצב מסחרר. אדאג שמשרדי הממשלה והרגולציה יעמדו בקצב דומה".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון: "אני מברך את ידידי ח"כ רון כץ על מינויו לעמוד בראש וועדת המשנה לקידום ההייטק והחדשנות בישראל. על כתפייה של ועדת המשנה משימות רבות וטיפול בסוגיות מורכבות לקידום הכלכלה הישראלית.

ח"כ כץ הוכיח נחישות ומסירות בפעילותו בוועדת הכלכלה ואני סמוך ובטוח שיטפל בנושא ההייטק בצורה מקיפה כולל.״ 

מריאן כהן, יו"ר איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים: "שמחתי לשמוע את דבריהם של יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון ויו"ר שדולת ההיי-טק, רון כץ בועידת הכלכלה בכנסת. ניתן לראות שתעשיית ההיי-טק הופכת למיינסטרים, מוקירים אותה ומכירים בה בישראל, מפנימים שלתעשייה יש כוח משלה ושהמטרה היא לא הצלה אלא השבחה, צריך למצות את הפוטנציאל שלה עד תום״.

x