בנק ישראל באזהרה לציבור - אם אין בידיכם אינדיקציות שחשבון הבנק נפרץ, יש להניח שמדובר בהונאה

עבריינים מתחזים לנציגי בנק וחברות אשראי

 

 
Image by Niek Verlaan from Pixabay Image by Niek Verlaan from Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/01/2022

בחודשים האחרונים אנו מזהים עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה, שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, באמצעות יצירת קשר טלפוני והתחזות העבריינים לאנשי חוק/נציגי בנק וחברות אשראי. מגמה זו באה לידי ביטוי בתלונות המוגשות במשטרה, שבמרכזן עומד דפוס פעולה דומה:

הקורבן מקבל שיחת טלפון בה עבריין המתחזה לעובד בנק/חברת אשראי, מזהיר אותו מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.

בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי/בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו.

במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף ל"חשבון האשראי החדש" שהונפק לו על ידי חברת האשראי.

בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו, או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים/"מזומן בזמן" הפרוסות במקומות שונים בארץ.

השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון אמיתיים של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה.

זכרו: אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ, יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק/חברת האשראי.
x