אנרגיה: דוראל מעמיקה אחיזתה בתחום המימן ירוק

משקיעה בחברת H2Pro המפתחת טכנולוגיה חדשנית לייצור מימן ירוק

 

 
יקי נוימן, קרדיט: טל שחריקי נוימן, קרדיט: טל שחר
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/01/2022

לצד ההשקעה, דוראל תעשה שימוש בטכנולוגיה של H2Pro במתקן המימן הירוק שתקים בקיבוץ יטבתה במימון משותף של משרד האנרגיה על סך של כ- 3.3 מיליון שקלים.

בין המשקיעים ב- H2Pro: הקרן Breakthrough Energy Ventures, שהוקמה על ידי ביל גייטס, Temasek, Horizons Ventures, ArcelorMittal ו- Yara Growth Ventures.

דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס (דוראל־טק), זרוע החדשנות וההשקעות של דוראל אנרגיה השקיעה בסטארט-אפ הישראלי H2Pro המפתח טכנולוגיה חדשנית לייצור מימן ירוק במסגרת עסקת השקעה בגובה 75 מיליון דולר, לצד קרן ההשקעות Breakthrough Energy Ventures, שהוקמה על ידי ביל גייטס, Temasek, Horizons Ventures, ArcelorMittal, Yara Growth Ventures ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. 

הטכנולוגיה של H2Pro מבוססת על טכנולוגית E-TAC שפותחה בטכניון והיא פועלת בצורה בטוחה, יעילה וזולה יותר מטכנולוגיות מתחרות בתחום. 

דוראל זכתה בחודש שעבר במימון על סך של כ-3.3 מיליון שקלים מלשכת המדען הראשי במשרד האנרגיה להקמת פיילוט ראשון מסוגו בישראל לייצור מימן ירוק מאנרגיה מתחדשת. 

במתקן, שיוקם ויפעל בשטחי קיבוץ יטבתה, יפיקו מימן ירוק מחשמל שייוצר במתקן פוטו-וולטאי בשימוש בטכנולוגיה של H2Pro. המימן הירוק שיופק במתקן, עתיד להיאגר במתקן אגירת מימן ייחודי ולשמש ליישומים שונים כדוגמת ייצור חשמל, תעשייה כבדה, ענף התעופה, הספנות ועוד.

המימן הירוק עתיד להוות תחליף איכותי ונקי לצרכני אנרגיה משמעותיים כדוגמת משאיות וכלי רכב כבדים שעושים שימוש בדלקים פוסיליים (דלק, גפ"מ, גז טבעי וכו') וכן יסייע בתהליכי דה-קרבוניזציה של תעשיות רבות ומגוונות. תחום המימן צובר תאוצה בשנים האחרונות בשוק האנרגיה הגלובלי ומקבל תמיכה רחבה של ממשלות ומשקיעים ברחבי העולם, וזאת בין היתר, לאור המאמץ העולמי להפחתת פליטות פחמן וגזי חממה ומניעת ההתחממות הגלובלית. שוק המימן גדול וממשיך לצמוח, וכיום תעשייה זו מוערכת ב־130 מיליארד דולר. התחזיות צופות הוצאה של 11 טריליון דולר בייצור, אחסון ושינוע של מימן עד לשנת 2050.

יקי נוימן, מנכ''ל דוראל: ''המימן הירוק מהווה כלי הכרחי במעבר לעולם נטול פליטות ועל כן הוא צפוי להתפתח באופן מואץ בשנים הקרובות. דוראל פעילה בתחום באמצעות השקעה בחברות שמפתחות טכנולוגיות מימן ירוק, באמצעות ייזום פרויקטים להפקת מימן באמצעות אנרגיות מתחדשות בתחום ואנחנו מאמינים שהמימן הירוק יהווה מנוע צמיחה משמעותי לחברה".

גיא יבין, מנהל השקעות בדוראל-טק: "כקרן השקעות תאגידית הפועלת להשיא ערך לחברות הפורטפוליו ולדוראל, אנחנו גאים על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם ‏H2Pro‎‏ להקמת מתקן ראשון ‏מסוגו בישראל להפקת מימן ירוק. אנו מאמינים שטכנולוגיית ‏E-TAC‏ הייחודית של ‏H2Pro‏ ‏תגביר את תהליך האימוץ של המימן הירוק עבור יישומים רבים, כמקור אנרגיה נקי ובמחיר ‏אטרקטיבי. 

טלמון מרקו, מייסד ומנכ"ל H2Pro: "אנרגיה מתחדשת אמינה וזולה הינה תנאי הכרחי להתפתחותה של כלכלת מימן תוך הפחתת פליטות CO2. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה עם דוראל בהקמת מתקן ייצור מימן ירוק ראשון מסוגו בישראל ובשאיפה להרחבת שיתוף הפעולה עם החברה בפרוייקטיה השונים – באירופה ובארה"ב".

לגרף דוראל אנרגיה לחצו כאן

132 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 83.65 מיליון בדוראל אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את דוראל אנרגיה. לרשימה המלאה
x