פלוריסטם - אייל רוזנטל מונה למנכ"ל המיזם המשותף של תנובה ופלוריסטם

בתחום הבשר המתורבת

 

 

 
אייל רוזנטל, קרדיט: ג׳ים וטראייל רוזנטל, קרדיט: ג׳ים וטר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/03/2022

תנובה, קבוצת המזון הגדולה בישראל, ופלוריסטם (Pluristem Therapeutics Inc.) ,(Nasdaq:PSTI) (TASE:PSTI), חברת ביוטכנולוגיה מובילה, הודיעו על מינויו של אייל רוזנטל, כמנכ"ל המיזם המשותף לפיתוח, ייצור ומסחור של בשר מתורבת.

רוזנטל הוא יזם בעל ניסיון רב שנים עם מומחיות בתחומי האגריטק ובתעשיית המזון. רוזנטל היה שותף והוביל את הפעילות הישראלית של Finistere Ventures, קרן התומכת בכמה מחברות החקלאות והמזון החדשניות והמובילות בעולם. רוזנטל שימש עד כה גם כיו"ר פעיל מההקמה של Fresh Start, חממת הפודטק המובילה בקרית שמונה שהוקמה בתמיכת רשות החדשנות הישראלית, וגופים נוספים כגון תנובה, טמפו ,Finistere ו– OurCrowd וצפוי לעזוב את תפקידו כיו"ר חממת פרש סטארט בעקבות המינוי. בנוסף, רוזנטל שימש כיועץ לתאגיד הפיננסים הבינלאומי (International Finance Corporation) של הבנק העולמי  בנושאי אבטחת מזון גלובלית. בעבר כיהן כמנהל פעילות ב- Infinity Group, קרן המנהלת נכסים בהיקף של 600 מיליון דולר. 

בתפקידו החדש כמנהל החברה המשותפת של תנובה ופלוריסטם, יוביל רוזנטל את תהליך הקמת החברה ופיתוח התשתיות ליצירת מוצרים חדשניים בתחום הבשר המתורבת. למיזם המשותף, שהוקם על ידי פלוריסטם ותנובה, יש זכויות רישוי בלעדיות לשימוש בטכנולוגיה, ובקניין הרוחני של פלוריסטם לפיתוח, ייצור ומסחור של בשר מתורבת. המיזם משלב את היתרונות הטכנולוגיים של פלוריסטם בייצור תאים בקנה מידה מסחרי וביעילות כלכלית יחד עם המומחיות של תנובה במחקר ופיתוח של מוצרי מזון, שיווקם לצרכנים והפצתם.

"פודטק נחשב לאחת הקטגוריות הצומחות בעולם בתחום החדשנות בכלל ובתחום המזון בפרט, אמר אייל רוזנטל מנכ"ל המיזם המשותף. אני שמח להצטרף למיזם פורץ הדרך ולהוביל את השלב המשמעותי של בניית החברה. הטכנולוגיה הייחודית של פלוריסטם בשילוב יכולות המחקר, השיווק וההפצה של תנובה יאפשרו השקה מהירה יחסית של המוצרים והנגשה שלהם לציבור הרחב".

"אנו מאמינים שאייל רוזנטל יציב אותנו כמובילים בתעשיית הפודטק העולמית", אמר יקי ינאי, מנכ"ל ונשיא פלוריסטם. "הרקע העסקי והטכנולוגי שלו בשילוב המומחיות שלו בתחום המזון יאפשרו לו להיות מכפיל כוח ליכולות של פלוריסטם ותנובה. אנו נרגשים לצרף את רוזנטל לצוות המוכשר שלנו, שיניע אותנו לעבר העתיד של תעשיית המזון".

"אייל רוזנטל הוא אחד מבכירי תעשיית הפודטק בישראל ומביא עמו ניסיון רב שנים ומוכח בתעשיית המזון", אמר אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה. "ניסיון זה יאפשר לממש את החזון של הנגשת המזון המתורבת לכל בית ולכל צלחת ויצמיח את המיזם המשותף להישגים פורצי דרך. בחממת הטכנולוגיות "פרש סטארט" הצליח רוזנטל להוביל להישגים יוצאי דופן וכיום בחממה פועלים מספר סטארט אפים ייחודיים שיביאו בעתיד כבוד למדינת ישראל וישימו אותה על מפת החדשנות בתחום המזון. שוק הבשר המתורבת העולמי צפוי להגיע ל-140 מיליארד דולר עד 2030 ואנו שמחים לקחת חלק בתעשייה הזאת." 

x