קרן כספית יותר ממה שחשבתם (2)

אתמול בסקירה של ענף הכספיות הביאנו את דבריו של נועם מאירוביץ` על סגולותיו של הענף בכלל. להלן ראיון שבוצע עם רון הקיני מנהל ההשקעות כספית פרימיום מבית אקסלנס, הראשונה בקטגוריה כספית שקלית מתחילת השנה.

 

 
 

אלמוג עזר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/07/2010

בחודש יוני האחרון, התעשייה נהנתה מצמיחה בנכסים של 3.28 מיליארד שקלים. מאידך, נתון זה חיובי ככל שיהיה, מוטה קמעה. פרט לקטגוריה אג"ח מדינה (קטגוריה סולידית בפני עצמה) ואג"ח בארץ, הקטגוריה אשר צמחה בסכום המרשים ביותר היא הקטגוריה הכספית. עלייה של 1.032 מיליארד שקלים שמהווים כ- 5.5% מהענף. לעת עתה נראה שהציבור נשמר מחשיפה למניות ובתוך כך גורם לקיטון בנכסי הקרנות המנייתיות (בנוסף לירידה בערך האחזקות).

רון הקיני הוא מנהל ההשקעות של הקרן הכספית מבית אקסלנס- אקסלנס כספית פרימיום. הקרן הינה ראשונה בקטגוריית הכספיות בתשואתה מתחילת השנה עם תשואה של 1.02%. דמי הניהול בקרן הינם 0%

מה היתרונות של הקרן?

הקרן הינה קרן נאמנות שסוחרת כל כמות שאר הקרנות הכספיות במח"מ עד 90 יום. היתרון הגדול שלה הוא המסחר היומי, עיוותים במק"מים על קונה ורוכש המבקשים לבצע את העסקה בכל מחיר. את העיוותים האלה אנו מנצלים. בחצי השנה האחרונה, בה הקרן עם התשואה הטובה בתחום, גילינו עיוותים בולטים וידענו לנכס את העיוותים בשוק לטובתנו. המסחר במח"מ קצר הוא לכאורה פשוט, מאידך כל "פיפס" של מסחר קובע ובתוך כך ניתן להשיג תשואה ראויה.

לכל הלקוחות שמקבלים ריבית אפסית על הפיקדונות, התשואה הזו משמעותית. הלקוח מקבל מוצר נקי של תחליף לפיקדון, רק טוב יותר.

לא ניתן לשוחח על קרנות כספיות מבלי להזכיר את הדיון על התביעה שמושמעת לעיתים לחייב את בתי ההשקעות לקחת דמי ניהול על הקרן. כאשר המשחק לדעת התובעים אינו משחק הוגן.

זו שאלה מעט שיווקית אשר אינה באמת קשורה לניהול ההשקעות, אך כעוד אחד המסתכל מן הצד אוכל לענות. הכספית הינו מוצר שאינו נמנה עם שאר המוצרים משום עלותו. כמה מוצרים אתה מכיר בשוק המוצרים בכלל שניתנים באפס עלות? לקוח, יועץ, כל אחד אשר מבקש לבחור לעצמו את המוצר, כדאי שיתמקד בתשואה ובסטיית תקן ופחות בעלות דמי הניהול, נמוכים ככל שיהיו.   

לא חסרים מבקרים כנגד בתי השקעות בכלל וענף הקרנות בפרט. כאשר גובים דמי ניהול- הביקורת מושמעת, כאשר לא גובים- היא מושמעת גם כן. תנו לשוק להתנהל באופי חופשי וכל בית השקעות יעשה את המוטל עליו בהתאם לשיקוליו.

 ובכל זאת האם אתם שוקלים להעלות את דמי ניהול?

להרבה גופים גדולים יש קרן עם דמי ניהול וקרן נאמנות תחליפית ללא דמי ניהול. בינתיים הקרן שאני מנהל תישאר ללא דמי ניהול.

לא ניתן להתעלם מן הממשקיות השלילית שיש לענף אל מול כמעט כל שאר ענפי קרנות הנאמנות, כאשר אלו נחשבים כבעלי סיכון. האם יש בכוחו של הענף להפוך לענף לגיטימי להשקעות ולא רק כחוף מבטחים לעת צרה?

 כאמור, יש להסתכל על הקרנות הכספיות בתור תחליף פיקדון. אנו "פוגשים" את הלקוחות שכרגע מכרו אחזקה של מניה, אג"ח קונצרני, אג"ח מדינה וכו'. לקוחות שמבקשים להחנות את הכסף שלהם לתקופה זו או אחרת, כאלטרנטיבה לפיקדון, אני מאמין שימשיכו להעדיף את הקרן הכספית.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x