קמהדע - סיכום 2021 ותחזית הכנסות שבין 125 ל-135 מיליון דולר

מכתב המנכ"ל לבעלי המניות לשנת 2022

 

 

 
Image by Michal Jarmoluk from PixabayImage by Michal Jarmoluk from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2022

קמהדע בע"מ (NASDAQ and TASE: KMDA), חברה ביופארמצבטית ורטיקאלית בינלאומית המתמקדת במוצרי פלסמה ייחודיים, פרסמה את מכתב המנכ"ל, מר עמיר לונדון, לבעלי המניות.

לבעלי המניות, עמיתים ושותפים עסקיים,

שנת 2021 שהושלמה לאחרונה הייתה תקופה שבה קמהדע ביצעה מהלכים אסטרטגיים ששינו את פני החברה בדרכנו להפוך לחברה מובילה עולמית בשוק מוצרי הפלסמה הייחודיים. לאחר השלמת מעבר הייצור המתוכנן של ®Glassia לטקדה, הרכישה שביצענו לאחרונה של ארבעה מוצרי נוגדנים מסחריים מאושרי FDA והקמת Kamada Plasma, חברת איסוף הפלסמה שלנו בארה"ב, אנו יוצאים לפרק חדש ומרגש בהתפתחות החברה. אנו בונים על היסודות החזקים שהקמנו לאורך השנים, ונכנסים לשנת 2022 כ"קמהדע החדשה" – חברת מוצרי פלסמה ייחודיים אינטגרטיבית בעלת שישה מוצרים מאושרי  FDA ויכולות מסחריות חזקות בשוק האמריקאי, כמו גם מערך מסחרי גלובלי ביותר מ-30 מדינות.

ביצועינו בשנת 2021 היו בהתאם לתוכניות ואנו מסתכלים קדימה לשנת 2022 עם תחזית הכנסות שבין 125 מיליון דולר ל -135 מיליון דולר, המייצגת צמיחה  של  20% עד 30% בהשוואה לשנת 2021, ועם שיעור  EBITDA כיחס מההכנסות של 12% עד 15%, אשר מייצג צמיחה של יותר מפי 2.5 יחסית ל- EBITDA בשנת 2021. תחזית איתנה זו משקפת את היתרונות הנובעים מההתפתחות האסטרטגית של החברה ואת החזרה המהירה שלנו לצמיחה בהכנסות וברווחיות, כבר בשנת 2022. חשוב לציין שאנו מצפים להמשיך ולצמוח בשיעור דו ספרתי גם במהלך השנים הקרובות. 

הרכישה שהשלמנו בנובמבר 2021, לאחר חיפוש מעמיק אחר המוצרים האידיאליים עבור קמהדע, הייתה צעד אסטרטגי וסינרגיסטי מהותי עבור החברה. המוצרים שרכשנו הניבו הכנסות של יותר מ- 40 מיליון דולר ב-2021 עם שיעור רווח גולמי של יותר מ-50%, ואנו צופים צמיחה משמעותית בהכנסות הפורטפוליו החדש באמצעות  פעילויות קידום מכירות שנבצע בארה"ב, שם הקמנו לאחרונה את חברת הבת Kamada Inc. אשר אחראית למסחור ולמכירה ישירה של המוצרים.  כמו כן, אנו מתכוונים למנף את רשת ההפצה הבינלאומית החזקה שלנו כדי להגדיל את הכנסות המוצרים בטריטוריות חדשות, בעיקר  באסיה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון.  אני שמח לדווח שפעילויות קידום מכירות אלו כבר החלו. 

המוצר הגדול מבין ארבעת המוצרים שנרכשו הוא ®Cytogam, המשמש למניעת מחלת ציטומגלווירוס הקשורה להשתלת איברים.  Cytogam הינו מוצר ייחודי, היחיד מסוגו שאושר ע"י ה-FDA עבור האינדיקציה שלו. תהליך העברת הייצור של Cytogam כבר בעיצומו, ואנו מצפים לקבל את אישור ה-FDA לייצורו  במפעל שלנו בישראל בתחילת 2023. בנוסף, בהתבסס על העברת  הייצור של Cytogam, הצמיחה הצפויה של ®KedRAB, מוצר הנוגדנים שלנו נגד כלבת, והעברת הייצור המתוכננת  במהלך השנים הקרובות של המוצרים האחרים שרכשנו, אנו צופים שיפור שיעור הרווחיות הגולמית של המוצרים המיוצרים על ידינו תוך ניצול יעיל של משאבי המפעל שלנו.  

צעד אסטרטגי מרכזי נוסף שביצענו בתחילת 2021 היה רכישת מרכז לאיסוף פלסמה בטקסס, המתמחה בעיקר באיסוף פלסמה ייחודית המשמשת לייצור נוגדן האנטי-D, מוצר המיוצר על ידי קמהדע ומופץ בשווקים בינלאומיים. רכישה זו, שייצגה את כניסתה של קמהדע לשוק איסוף הפלסמה בארה"ב, מקדמת אותנו במטרתנו האסטרטגית להפוך לחברת מוצרי פלסמה ייחודיים ורטיקלית לחלוטין. אנו כבר עוסקים באופן פעיל בהרחבת יכולת איסוף הפלסמה במרכז זה ובמקביל  מקדמים  את תוכניתנו  לפתיחת מרכזים נוספים בארה"ב  כדי  לשפר עוד יותר את זמינות סוגי הפלסמה הייחודית ופלסמה רגילה עבורנו.  

KedRAB, המשווק בארה"ב על ידי Kedrion, ממשיך לצבור נתח שוק בארה"ב, בשוק שגודלו כ- 150 מיליון דולר. במהלך שנת 2021 ה FDA אישר הרחבת תווית עבור המוצר אשר מבדל את KedRAB כנוגדן מבוסס הפלסמה הראשון והיחיד בארה"ב אשר נוסה קלינית בהצלחה בטיפול בילדים, תוך אישור בטיחותו ויעילותו לטיפול שכזה. אנו צופים כי המכירות של  המוצר יגדלו באופן משמעותי במהלך השנים הקרובות.  

בשנת 2021, כמתוכנן, טקדה השלימה את העברת ייצור Glassia למתקן הייצור שלה, ואנו השלמנו את מחוייבויות האספקה שלנו. במבט קדימה, אנו מצפים  להתחיל לקבל תשלומי תמלוגים מטקדה, החל מהרבעון השני של 2022, בטווח של 10-20 מיליון דולר לשנה בין 2022 ל-2040, ובכך לשפר את הרווחיות ואת מצב המזומנים שלנו. בנוסף, אנו ממשיכים להגדיל את מכירות המוצר  בשווקים בינלאומיים נוספים באמצעות השותפים המקומיים שלנו. 

בנוגע למערך הפיתוח הקליני המבטיח שלנו, אנו נלהבים מהפוטנציאל של  מוצר ה- AAT באינהלציה שלנו לטיפול במחלת החסר בחלבון ה-AAT, טכנולוגיה שהוכיחה את עצמה כדרך מאוד יעילה לספק AAT ישירות לריאות  של המטופל.  פוטנציאל המוצר משמעותי ביותר, בהיותו מוצר מהפכני בשוק שכבר עולה על 1 מיליארד דולר מכירות לשנה בארה"ב ובאירופה. אנו עורכים כעת את הניסוי הקליני InnovAATe, מחקר פייז 3, אקראי, כפול סמיות, מבוקר פלסבו. בעוד שגיוס החולים למחקר הואט בשנתיים האחרונות בשל מגפת ה- COVID-19, אנו מרחיבים כעת את המחקר עם עד שישה אתרים קליניים נוספים המתוכננים להיפתח בקרוב, ובכך מזרזים את הגיוס. חשוב לציין שזהו מחקר מאוחד, שכן נתוני הניסוי  צפויים להיות מוגשים הן ל- FDA והן לרשות הבריאות האירופאית.   

במגזר ההפצה שלנו, המהווה מנוע צמיחה חשוב נוסף עבור קמהדע, אנו ממנפים את המומחיות והנוכחות החזקה  שלנו בשוק הישראלי לרישום,  שיווק והפצה של יותר מ-20 מוצרים,  שפותחו ומיוצרים על ידי שותפינו הבינלאומיים.  מאז 2018 הגדלנו באופן משמעותי את היקף המוצרים שלנו במגזר ההפצה ובשנת 2022 אנו צופים השקת מגוון מוצרים חדשים על פני תחומים רפואיים רבים. תחום מיקוד אסטרטגי מרכזי בעסקי ההפצה שלנו הוא ההפצה המתוכננת של פורטפוליו של 11 מוצרים ביוסימילריים, שצפויים להיות מושקים עם קבלת האישור הרגולטורי בישראל, בין השנים 2022 ל-2028, עם צפי מכירת שנתיות כוללות בשיא, לאחר מספר שנים מההשקה, של יותר מ-40 מיליון דולר. בפורטפוליו זה נכללים 8 מוצרים שהינם חלק מהסכם הפצה עם חברת Alvotech, מובילה עולמית בפיתוח וייצור של תרופות ביוסימלר.  

לסיכום, שנת 2021 הייתה שנה בעלת חשיבות רבה עבור קמהדע, שכן ביצענו בה בהצלחה עסקאות אסטרטגיות חשובות ביותר, והבטחנו תפנית עיסקית מהירה של החברה, עם צמיחה משמעותית בהכנסות הצפויה בשנים הקרובות.

עם כניסתנו לשנת 2022, היתרונות הראשוניים של הפעולות המשמעותיות שנקטנו כבר ניכרים. קמהדע ממוצבת באופן ייחודי לצמיחה,  כמובילה גלובלית בתעשיית מוצרי הפלסמה הייחודיים, עם  מגוון מנועי צמיחה משמעותיים.

בשם כל צוות קמהדע, אנו מצפים להמשיך ולסייע לרופאים ולמטופלים עם  התרופות מצילות החיים החשובות שאנו מפתחים, מייצרים וממסחרים. אנו מודים לכל המשקיעים שלנו על תמיכתם ואנו מחוייבים ליצירת ערך עבורם.

לגרף קמהדע לחצו כאן

43 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 34.78 מיליון בקמהדע
קרנות נאמנות שמחזיקות את קמהדע. לרשימה המלאה
x