מנכ"ל אורה סמארט איייר, אביעד שנייידרמן - לראשונה בישראל פרק ESG בדו"ח כספי שנתי

47 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 8.27 מיליון באורה סמארט אייר. לראשונה בישראל פרק ESG בדו"ח כספי שנתי של חברה ציבורית נסחרת בת"א

 

 

 
Image by StockSnap from PixabayImage by StockSnap from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/03/2022

אורה סמארט אייר בע"מ (ציבורית הנסחרת בת"א) פרסמה את הדוחות הכספיים השנתיים שלה לשנת 2021 אך הפעם, לראשונה בישראל, דוחות אלו גם כוללו פרק ייחודי תחת הכותרת של-  ESGi (״ESG - דוח אחריות תאגידית. i - impact״).

למרות שהנחיות הרשות לניירת ערך אינן מפורטות באשר לתצורת הדיווח ותזמונו, החליטו בחברת אורה סמארט אייר בע"מ עם הליווי המקצועי של Shibolet ESG  לקחת את הקריאה הזו של הרשות לניירות ערך צעד אחד קדימה ולאמץ באופן וולונטארי את המהלכים הרגולטוריים המתרחשים היום במדינות רבות בעולם כמו קנדה, ארה"ב ואירופה, שם המגמה היא להרחיב את תכולת הדוחות החשבונאיים לגילויים חברתיים וסביבתיים מהותיים. דו"ח זה נכתב ברוח הנחיות הדיווח העולמיות של ה- GRI  יחד עם ההנחיות הדיווח הסקטוריאליות של ה- SASB. כמו כן, יש בדוח תת פרק ייעודי לנושא האימפקט באמצעות שילוב של מספר מדדי ביצוע סביבתיים.

דו"ח זה הינו ייחודי והראשון מסוגו בזירת ה- ESG הישראלית, לא רק מכיוון שהוא מפורסם בצמידות לפרסום הדוחות הכספיים, אלא גם מכיוון שזו החברה הקטנה ביותר שפרסמה עד כה דו"ח. אורה סמארט אייר בע"מ היא אומנם ציבורית אך למעשה היא עדיין חברת הזנק לכל דבר ומעסיקה מספר עשרות עובדים בלבד. "לכן מאמץ הדיווח עבור חברה בסדר גודל כזה הוא אינו דבר של מה בכך וראוי לציון", אומר מנהל Shibolet ESG, ד"ר ליעד אורתר, "מרבית החברות בבורסה לניירות ערך הישראלית הם תאגידים קטנים ובינוניים אשר נרתעו עד כה מפרסום דוחות אחריות תאגידית מכיוון שאלו נתפסו כגדולים ומסורבלים, ואין סיבה שכך יהיה".

לדברי מנכ"ל אורה סמארט איייר בע"מ, אביעד שנייידרמן: "כחלק מהאסטרטגיה לשקיפות והנגשת מידע, היה לנו ברור כי הדוחות הכספיים שאנו מפרסמים צריכים להציג לא רק את הביצועים הכספיים, אלא גם את ההישגים וההשפעות החברתיות והסביבתיות של החברה. לאור המלצת הרשות לניירות ערך, החלטנו לפרסם דוח ESGi זה בצמידות לדוחות הכספיים ולהנגישו באופן מלא לבעלי המניות".

לדברי מנהל  Shibolet ESG, ד"ר ליעד אורתר: "השבוע עשינו עם חברת אורה סמארט אייר בע"מ היסטוריה. ביחד יצרנו תקדים עבור יתר החברות הציבוריות בישראל והראינו שניתן לפרסם עם הדוחות הכספיים את הגילויים החברתיים והסביבתיים המהותיים ולספק מידע חשוב למשקיעים וליתר מחזיקי העניין של החברה. לפני כ- 15 שנה הבאתי לישראל את הנחיות ה- GRI אשר הפכו לשיטת הדיווח הנפוצה בישראל וכעת אנחנו עושים עוד צעד ענק קדימה בהטמעת התחום בדיווחים סדורים של החברות הציבוריות בישראל. כולי תקווה כי בכך נפתחו השערים וחברות רבות יצעדו אחרי אורה ויתחילו לדווח באופן סדור למשקיעים ולציבור אודות הישגיהם והשפעותיהם בעולמות ה ESG".

באפריל 2021 קראה הרשות לניירות ערך "לכלל התאגידים המדווחים אשר ניירות ערך שלהם נסחרים בבורסה, לפרסם לציבור המשקיעים ושאר מחזיקי העניין בהן דוח אחריות תאגידית שנתי". עד כה, כל דוחות האחריות התאגידית שפורסמו בישראל פורסמו באופן נפרד מהדוחות הכספיים הן מבחינת מועד פרסום והן מבחינת הצמידות של הטקסטים האחד לשני (הדוח הכספי לדוח ה- ESG). עוד המליצה רשות ניירות ערך, "לכל תאגיד מדווח שיבחר לפרסם דוח אחריות תאגידית, לערוך ולהכין דוח כאמור על בסיס קריטריונים בינלאומיים מקובלים, דוגמת GRI או SASB. עם זאת, יודגש, כי כל תאגיד מדווח שיבחר לפרסם דוח אחריות תאגידית, יהיה רשאי לערוך ולהכין אותו על בסיס קריטריונים אחרים".

לגרף אורה סמארט לחצו כאן

47 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 8.27 מיליון באורה סמארט אייר
קרנות נאמנות שמחזיקות את אורה סמארט אייר. לרשימה המלאה

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

פינסה גמישה

2.06%

125710

פינסה מניות

1.26%

98526.45

קסם אקטיב יתר

0.88%

531715.57

קסם אקטיב גמישה

0.85%

209266

MTF מחקה ת"א - קלינטק

0.79%

8508.79

PTF ת"א-קלינטק

0.79%

19224.84

תכלית TTF ת"א-קלינטק

0.79%

49771.52

קסם KTF ת"א-קלינטק

0.79%

72638.02

קסם אקטיב מניות

0.66%

1650439.89

סלע 20/80

0.52%

36075.3


x