הבורסה לניירות ערך מפרסמת דו"ח ESG ראשון

משיקה עמוד ייעודי עם רשימת החברות הנסחרות המפרסמות דו"ח ESG

 

 

 
איתי בן זאב, מנכ״ל הבורסה, קרדיט: קובי קנטוראיתי בן זאב, מנכ״ל הבורסה, קרדיט: קובי קנטור
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/03/2022

בקרוב ייפתח קורס ראשון מסוגו אשר יציע הכשרה מעשית בניהול אסטרטגיית ESG בניהול קשרי משקיעים

איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה אמר היום: "אנו גאים לפרסם היום את דו"ח ה– ESG הראשון של הבורסה ולשתף בתפיסה ובעשייה שלנו בנושאים חברתיים וסביבתיים. מעבר לחשיבות הערכית הגדולה של קידום תחום ה- ESG, יש בו תועלת כלכלית מובהקת ותרומה אמיתית ליכולת של כולנו להבטיח צמיחה ברת קיימא לצד שמירה על סביבה ויצירת חברה שוויונית והוגנת יותר. בנוסף, תחום ה- ESG הופך להיות קריטי יותר ויותר עבור המשקיעים המוסדיים והפרטיים, בפרט עבור המשקיעים הזרים המגלים עניין הולך וגובר בשוק המניות הישראלי. ישראל לצערנו נמצאת עדיין מאחור ביחס לעולם, ואנו מקווים כי עוד ועוד חברות יאמצו סטנדרטים גבוהים של פעילות ESG. הבורסה מצידה תמשיך להשקיע מאמצים בפיתוח התחום, ביצירת מוצרים ובהנגשת מידע לטובת כלל החברות הציבוריות וציבור המשקיעים".

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב (ת"א: ברסה) מפרסמת היום את דו"ח האחריות התאגידית (ESG) הראשון שלה. 

בבורסה רואים בדו"ח אבן דרך משמעותית בקידום נושא ה- ESG, שצבר בשנים האחרונות תאוצה בכל העולם ובישראל, הן כחברה ציבורית בעצמה והן כדוגמא עבור החברות הציבוריות הנסחרות בבורסה.

במסגרת הדו"ח שהתפרסם בעברית ואנגלית, המסכם את פעילות ה- ESG של הבורסה לשנת 2021, מפרטת הבורסה את יעדיה והמחוייבות שלה בהיבטים שונים של כלכלה, ממשל תאגידי, חברה וסביבה, וממפה 13 נושאים מהותיים ביותר בתוך הארגון ומחוצה לו לטובת הבסיס האסטרטגי לפעילות החברה בתחום ה- ESG. בנוסף, הבורסה מגדירה במסגרת הדו"ח את יעדי האו"ם לפיתוח בר קיימא - SDGs הרלוונטיים ביותר לפעילותה: שוויון מגדרי, הוגנות תעסוקתית וצמיחה כלכלית, תעשיה, חדשנות ותשתיות, צמצום אי השוויון וצריכה וייצור אחראיים.

בין הנתונים שמפרסמת היום הבורסה:

נתונים מרכזיים לשנת 2021 בעלי השפעה כלכלית על המשק

מספר החברות הציבוריות עומד על  645 חברות מניות ואג"ח, מתוכן קרוב ל- 100 חברות חדשות שהצטרפו בשנת 2021. הבורסה מחשבת ועורכת 66 מדדים שונים. 

שווי שוק החברות הנסחרות בבורסה עומד על למעלה מטריליון ₪, כ- 72.3% מהתמ"ג של מדינת ישראל, המבטא את ההשפעה החברתית-כלכלית הרחבה על המשק המקומי. 

קידום תחום ה- ESG

הבורסה פועלת במגוון מישורים על מנת לפתח ולחזק את התחום בישראל. בין ביתר באמצעות השקת מוצרים חדשים, קורסים והדרכות. על פי נתוני הבורסה, שווי סך קרנות סל וקרנות מחקות הנסחרות בבורסה על מדדי ESG בארץ ובעולם עומד על כ- 1.5 מיליארד שקלים. הבורסה השיקה 3 מדדי ESG בשנים האחרונות, ת"א-125 נקי, קלינטק ומדד מעלה הוותיק. על מדדים אלו הושקו 12 מוצרים מחקים. בנוסף, נסחרות בבורסה 29 קרנות סל וקרנות מחקות על מדדיESG  בינלאומיים.

הבורסה הצטרפה ליוזמת האו"ם לעידוד בורסות לעסוק ולקדם את תחום ה- ESG. בשנת 2021 קיימה הבורסה את כנס ה- ESG הראשון שלה ובתקופה הקרובה ייפתח קורס ראשון מסוגו המציע הכשרה מעשית לשימוש באסטרטגיית  ESGבניהול קשרי המשקיעים. הקורס ייערך בשיתוף הפורום הישראלי לקשרי משקיעים מבית איגוד החברות הציבוריות, הבורסה והפורום הישראלי לקידום כלכלת אימפקט.

בבורסה מציינים כי כיום רק כרבע מ- 125 החברות הכלולות במדד הדגל ת"א-125 מפרסמות דוחות ESG, לעומת זאת כ- 90% מהחברות הכלולות במדד 500-S&P מדווחות לפי כללי ESG. על מנת לשפר את השקיפות ולייצר חשיפה לחברות המפרסמות דו"ח ESG, הבורסה העלתה היום באתר הבורסה עמוד ייעודי, בו ניתן יהיה למצוא את רשימת החברות הנסחרות בבורסה, העומדת על כ- 40 חברות, אשר פרסמו דו"ח ESG, כולל קישור לעמוד הרלבנטי באתר החברה. 

למעלה ממחצית מהעובדים – נשים, השקעה בהון אנושי ובגיוון מצבת העובדים

הבורסה מפרסמת היום כי למעלה ממחצית מעובדיה (52% מתוך 258 עובדים) הן נשים. בדרגי הניהול הבכירים שיעור הנשים עומד על 42%. הבורסה מפעילה שתי תכניות לשילוב עובדים מאוכלוסיות מגוונות: פרויקט הכולל שילוב עובדים על הרצף האוטיסטי ופרויקט הכולל שילוב נערים שנשרו ממערכת החינוך. מטרת הפרויקטים היא הקניית כלים ומיומנויות לאותן אוכלוסיות לטובת שילובן בשוק העבודה.

בנוסף, השקיעה הבורסה בכ- 1,700 שעות הדרכה לעובדים במהלך 2021, כולל הדרכות מקצועיות, הדרכות העשרה, פיתוח מנהלים ועוד.


x