קרן ההשקעות גנרל אטלנטיק מודיעה כי תפתח משרד רשמי בישראל

קרן הענק האמריקאית שהשקיעה עד היום 750 מיליון דולר בחברות ישראליות ביניהן ריסקיפייד, אפספלייר ופיירבלוקס, פותחת לראשונה נציגות בישראל לבחינת חברות נוספות לשם השקעות עתידיות

 

 

 
אנטון לוי, קרדיט: ג׳נרל אטלנטיקאנטון לוי, קרדיט: ג׳נרל אטלנטיק
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2022

ג'נרל אטלנטיק הודיעה כי תפתח משרד חדש בתל אביב, משרדה ה-15 בעולם, דבר המהווה בשורה משמעותית לשוק ההייטק הישראלי ולתחום ההון-סיכון. ג'נרל אטלנטיק רואה בישראל "אקוסיסטם" לחברות הייטק ולהשקעות בתחום הטכנולוגיה, לכן עד כה השקיעה מעל 750 מיליון דולר בשמונה חברות טכנולוגיה ישראליות שונות מאז שנת 2019, כאשר שש מתוך שמונה השקעות הקרן נעשו בשנה האחרונה.
 
ג'נרל אטלנטיק האמריקאית היא אחת מקרנות ההשקעות המובילות בעולם, עם יותר מארבעה עשורים של פעילות והשקעות ביותר מ-400 חברות שונות. כיום, לקרן יש נכסים והחזקות בשווי כולל של למעלה מ-84 מיליארד דולר וכ24 מיליארד דולר נוספים זמינים להשקעה, בין היתר גם בישראל.

כמו כן, החברה מעסיקה כ-400 עובדים, מתוכם 215 אנשי מקצוע בתחום ההשקעות הפרוסים ברחבי העולם.
 
המשרד הישראלי מרחיב את טביעת הרגל הגיאוגרפית של הקרן לתוך המזרח התיכון ומאפשר לה לחזק את נוכחותה באקוסיסטם היזמי הישראלי. הקרן מתכננת להמשיך ולהיות אקטיבית בישראל ובונה את הקבוצה המקומית בתל אביב תוך מחשבה אסטרטגית ארוכת טווח. השתקעות מסוג זה בישראל נובעת מהעניין הרב שמוצאת הקרן ביזמים הישראליים. עבור הקרן, היזמים הישראליים בעלי חשיבה חדשנית ובינ"ל ומביאים עמם סט ייחודי של כלים מקצועיים וכישורים יוצאי דופן.

מטרת הקרן בישראל לאפשר לחברות טכנולוגיה קטנות ומתפתחות שימוש במשאבים הכרחיים לצורך הפיכתן לשחקניות משמעותיות בתחומן, כפי שעושה בהצלחה במשך עשרות שנים ברחבי העולם.
 
אסטרטגיית ההשקעה של הקרן מבוססת על שני עמודי תווך, התמקדות ממוקדת נושא במגזרים מוכווני צמיחה ארוכת טווח ומחויבות לשותפות מקצועית עם חברות בעלות מסוגלות טכנולוגית לצמיחה גבוהה. כחלק מהרצון המתמיד של הקרן למעורבות מיטבית ולהתפתחות מבוקרת של החברות, נציג מטעמה יושב בחבר הנאמנים של כלל החברות הישראליות בהן משקיעה.  

אנטון לוי, נשיא משותף וראש החטיבה הגלובלית להשקעות בטכנולוגיה של ג'נרל אטלנטיק: "מגזר הטכנולוגיה המתקדם בישראל מבוסס תרבות חדשנית ודינמית, ואנו נרגשים להקים כאן משרד רשמי. אנו מאמינים שקיימת בארץ הזדמנות משמעותית לתמיכה בדור הבא של חברות הצמיחה בישראל ולהרחבה שלהן בעת התפתחותן לשחקניות גדולות ברמת גלובלית."

x