רשות ניירות ערך - אופן הצגת נתונים בדיווח של תאגיד בתחום אנרגיה מתחדשת

 

 

 
Image by Sophie Janotta from PixabayImage by Sophie Janotta from Pixabay
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/04/2022

שאלה:

104.25 מהו אופן הצגת הנתונים בדיווח של תאגיד מדווח הפועל בתחום אנרגיה מתחדשת ביחס לתחזיות של ההכנסות או של מדדים פיננסים אחרים (כדוגמת EBITDA, תזרים פנוי, FFO וכו) בגין אותם פרויקטים.

תשובה:

סגל הרשות נכח בעת האחרונה במספר דיווחים של תאגידים מדווחים הפועלים בתחום האנרגיה המתחדשת הכוללים תחזיות לשנים הקרובות.

במסגרת התחזית לשנה כלשהי ("שנת התחזית"), הוצגו נתונים של המתקנים של התאגיד המתוכננים להתחיל לפעול במהלך שנת התחזית תחת ההנחה כי אלו הופעלו והניבו הכנסות כבר מתחילת שנת התחזית.

כך לדוגמה, ביחס למתקן שצפוי להתחיל לפעול בתחילת חודש יוני 2024, התאגיד מציג נתונים לתחזית לשנת 2024 תחת ההנחה שהמתקן פעל באופן מלא מתחילת שנת 2024. 

לעמדת סגל הרשות, במקרה מסוג זה יש להציג את הנתונים לשנת התחזית כפי שהם צפויים לקבל ביטוי בפועל במסגרת הדוחות התקופתיים של החברה לשנה זו. כלומר - התחזית צריכה לשקף את הביצועים התפעוליים החזויים של המתקנים לפי מועד הפעלתם בפועל חלף הפעלתם מתחילת שנת התחזית.  

כך למשל, ביחס לדוגמא לעיל בתחזית לשנת 2024 על התאגיד להציג את הנתונים החזויים של המתקן רק החל מחודש יוני 2024 – שהוא המועד בו המתקן צפוי להתחיל לפעול.  

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, תאגיד יכול לכלול בנוסף גם נתונים תחת הנחת תחילת פעילות המתקן בתחילת שנת התחזית ובלבד שציין כי הנתונים מייצגים תחזית ביחס לנתונים מנורמלים ליום 31 בדצמבר של שנת התחזית, אך אינם מייצגים את התחזית שצפויה בפועל, בתור "תחזיות לשנה מייצגת ביחס לפרויקטים שצפויים לפעול עד ליום 31 בדצמבר בשנת התחזית".  

עוד נכח סגל הרשות בתאגיד שכלל גילוי בדבר שנת התחזית ביחס לכל המתקנים של התאגיד בהפעלה ובשלבי הקמה שונים כמקשה אחת, ללא הבחנה בין שלבי ההקמה בו מצויים המתקנים. 

לעמדת סגל הרשות, גילוי משולב מסוג זה אינו מאפשר למשקיעים לנתח באופן ברור ומלא את התחזית על בסיס הערכות בדבר רמת הוודאות והסיכונים הנובעים ממועד ההקמה המשוער של המתקנים, בהתאם לשלב ההקמה בו הם מצויים. משכך, נכון להציג בפני המשקיעים את התחזית בהפרדה בין מערכות בהפעלה ובין שלבי ההקמה השונים של המתקנים.  

[מרס 2022] ​
x