התחזית היתה צנועה וגם בזה החברה לא עמדה
החברה העריכה לקראת הרבעון הנוכחי כי הגידול במנויים יהיה 2.5 מיליון, זה איכזב את המשקיעים גם בהודעה הקודמת, והמניה אז צנחה כמעט 22%. הירידה במנויים בחברה היא הראשונה מזה עשור, ולא רק שהחברה איכזבה את התחזית, שכאמור מלכתחילה היתה צנועה, היא אף עידכנה את הצפי בגידול המנויים כלפי מטה. המניה היום יורדת בפתיחה מעל 31% ובכך משלימה ירידה של מעל 50% תוך 3 חודשים.
הקיטון במנויים, כאמור איכזב מאוד את המשקיעים, ששלחו את המניה למטה. החברה הסבירה כי הירידה במנויים ניתנת, חלקית להסבר, בשל הפסקת הפעילות ברוסיה, לאור הסנקציות על רוסיה, בעקבות המלחמה באוקראינה. לדברי נטפליקס, זה גרר ירידה של כ-700 א' מנויים מהחברה, אולם גם בלי נתון זה נתוני הצמיחה של החברה היו מאכזבים את המשקיעים.
בנוסף, החברה ציינה כי היא חווה תחרות קשה, שהולכת וגוברת, יחד עם העובדה, שהחברה מכירה בה, ולא בטוח שיש לה מה לעשות בעניין, והיא שיתוף חשבונות במשק הבית. לדברי החברה, הקורונה מעט עיוותה את הנתונים, ואיפשרה לחברה צמיחה גבוהה, אולם כעת מתבררת המציאות.
התחרות קשה, והיא לא הולכת להיעלם
נטפליקס נמצאת במגרש משחקים קשה מאוד. כל השחקניות שאיתם היא מתמודדת, הן ענקיות, עשירות, שיש להן מקורות הכנסה ורווחים עצומים מתחומים אחרים. בעצם מדובר בענקיות הטכנולוגיה והמדיה הקיימות בעולם – אמאזון, אפל, דיסני. אלה שחקניות שיכולות להרשות לעצמן 'לדמם' בסוג כזה של פעילות, בתמורה לנתח שוק, כי תחומי פעילות אחרים יכולים לפצות על כך. שחקנים אחרים בתחום כמו HULU, HBO, FOX ואחרים עומדים גם הם מול התחרות הקשה שנטפליקס חווה.
אין זה פלא שנטפליקס מתקשה להוסיף צופים חדשים, שלא לדבר על לשמור על הצופים הוותיקים שלה: נתונים במהלך סוף השבוע הראו למשל כי משקי בית בבריטניה ביטלו מנויי סטרימינג במספר שיא ברבעון האחרון, עם 25% יותר ביטולים מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
משקי בית בבריטניה ביטלו מנויי וידאו במספרי שיא מכיוון שהם מרסנים הוצאות לא חיוניות כדי להתמודד עם צמצום יוקר המחיה, מה שמחזק את החשש שנגמרה פריחת המגיפה בסטרימינג. הצרכנים התרחקו מכ-1.5 מיליון חשבונות וידאו כמו דיסני פלוס, אפל TV פלוס במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, לפי נתונים מקבוצת האנליטיקה Kantar.
במצב הכלכלי הנכחי, משקי בית מחפשים דרכים לקצץ תקציבים כדי להתמודד עם החשבונות העולים שלהם שכן עליית מחירי האנרגיה, הביגוד והמזון דחפה את האינפלציה לשיא של 30 שנה במרץ. זה מגיע כאשר צרכנים ברחבי העולם מצמצמים את המותרות הקטנות של החיים כדי להתמודד עם עליית המחירים.
מה יכול לחלץ את נטפליקס מהמצב?
התשובה היא: פרסום. אחת הדרכים שבהן אנליסטים מעריכים כי נטפליקס יכולה לפצות על הגידול הבלתי קיים של מנויים היא על ידי מכירת פרסום בפלטפורמה שלה, בדומה ל HBO Max שכבר עושה זאת ודיסני+ שמתכננת לעשות. דיסני הכריזה לא מזמן על שכבה חדשה שנתמכת בפרסומות עבור שירות הסטרימינג שלה דיסני+ שתושק בארה"ב בהמשך השנה. דיסני אמרה בהודעה לעיתונות שההצעה החדשה תהווה "אבן בניין" בהשגת היעד שלה להגיע ל-230 מיליון עד 260 מיליון מנויים של דיסני+ עד 2024.
למעשה, אנליסטים חושבים שנטפליקס תוכל להרוויח עד 3 מיליארד דולר כהכנסה נוספת אם היא תלך בעקבות דיסני. ומכיוון שלא יעלה יותר מידי להוציא את האסטרטגיה הזו אל הפועל, חלק ניכר ממנה יעבור ישר לשורה התחתונה של ענקית הסטרימינג.
38 קרנות נאמנות בארץ שמחזיקות במניה, אחת מהם בהיקף של 7.7%. גופי גמל, יש מעט מאוד והם מפורטים ברשימה לפניכם, סה"כ 38 קופות גמל בהיקף אחזקה מצטבר של כ-61.5 מיליון שקלים. מגדל ופסגות נמצאים באחזקה יחסית גבוהה מבין גופי הגמל.
קרנות נאמנות מחזיקות (לפי פרסום אחרון באתר FUNDER)
38 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 31.85 מיליון ב Netflix, Inc.
קרנות נאמנות שמחזיקות את Netflix, Inc.
שם קרן |
אחוז מהקרן |
בשקלים |
3.89% |
377822.59 | |
1.44% |
61158.33 | |
|
קופות גמל מחזיקות
שם התאגיד |
שווי באלפי שח |
מספר קופות |
30210.02 |
25 | |
21736.33 |
4 | |
4925.11 |
3 | |
2108.74 |
1 | |
1639 |
3 | |
670.07 |
1 | |
170.37 |
1 | |
61459.64 |
38 |
פרוט קופות גמל מחזיקות (לפי פרסום אחרון באדוויזרלנד)
שם קופה | שם תאגיד | שם נייר | סוג נייר | אפיק |
שווי באלפי שח | |
---|---|---|---|---|---|---|
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
18098.7 | |||
NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
15646 | |||
NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
6054.2 | |||
NETFLIX |
מניות |
חברות זרות בחול |
3036.7 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
2850.5 | |||
NETFLIX |
מניות |
חברות זרות בחול |
2108.7 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
1788.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
1729.7 | |||
NETFLIX |
מניות |
חברות זרות בחול |
1695.7 | |||
NFLX NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
1521 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
1042.4 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
801.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
742.2 | |||
NETFLIX |
מניות |
חברות זרות בחול |
670.1 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
560.1 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
446.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
435.3 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
361.1 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
264.7 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
220.1 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
197.5 | |||
NETFLIX |
מניות |
חברות זרות בחול |
192.7 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
180.1 | |||
NFLX NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
170.4 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
111.5 | |||
NFLX NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
89.5 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
83.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
75.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
71.6 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
57 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
38.4 | |||
NFLX NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
28.6 | |||
NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
25.8 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
17.3 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
13.3 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
12.7 | |||
NETFLIX INC |
מניות |
חברות זרות בחול |
10.3 | |||
Netflix Inc- Netflix Inc |
מניות |
חברות זרות בחול |
9 | |||
61459.9 |