וול סטריט אדומה - מהו יעד סיום הירידות ב S&P500 לפי סרגל Fibonacci פיבונאצ`י ?

מניית טסלה צללה 12.18%- S&P500 צלל 2.81%- וול סטריט אדומה שוב: סיבות וניתוח מצב תצוגה של הטווח הקצר והארוך, ומה היא אומרת לנו על הדינאמיקה של המדדים

 

 

 
new york stock exchange udi aloni photonew york stock exchange udi aloni photo
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/04/2022

עוד יום של ירידות חדות בוול-סטריט. הפעם, ההסבר שמוגש לנו מתחלק לכמה חלקים: הגורמים הרגילים של אינפלציה, חשש ממיתון, המלחמה באוקראינה, וכו... אבל, התווסף עכשיו גורם נוסף והוא עונת הדוחות של חברות הטכנולוגיה. יש חשש גדול שהעונה הזו לא תראה ביצועים טובים כל כך בגלל שציבור הלקוחות היו פחות נתונים ל"בזבוזים" מאשר קודם. אגב, יש סברה ידועה בשוק המניות האמריקאי הטוענת שמי שניזוק הכי הרבה מעלייה בריבית, ומטיפוס עלות הכסף מעלה, הוא החלק היזמי והמתפתח של הכלכלה.

תאמרו לי שגוגל, מייקרוסופט, פייסבוק, נטפליקס, וכו.. אינן חברות חדשות כל כך אבל התחום הטכנולוגיה נתון ללחצים, והן מייצגות אותו בעיני ציבור המשקיעים יותר מהכול. לכן, הן יסבלו מירידות, וממכירות של מניות, למרות שייתכן מאוד שהן ממש לא צריכות מימון חיצוני כמו הרבה חברות צמיחה צעירות וקטנות יותר. דוגמה לכך נמצא בירידה של יותר מ-4% במניית גוגול, במסחר שלאחר הסגירה, כתוצאה מאכזבה מתוצאות הדו"ח האחרון. אגב, טסלה חטפה חזק (12.18%-), ואנו יודעים שלא צריכים לדאוג כל כך למקורות המימון של אלון מסק... תעיד על כך רכישת טוויטר המהירה כל כך, והמהפכנית מבחינה תרבותית. בכל אופן, לא משנה מה היו הגורמים לכך, הירידות חדות, וחוזרות לסגנון של יום שישי האכזרי של שבוע שעבר.

על מנת להתרשם מהעומק שלהן, הנה שני גרפים של מדד המניות העיקרי בארה"ב, מדד S&P500. נתחיל בגרף היומי:



בסקירה הדו-שבועית שלי על שוקי המניות, ציינתי ששבירת אזור התמיכה סביב 4340 היה סמן ברור להמשך מטה, כאשר היעד הידוע והגלוי לכול נמצא באזור התמיכה מהפעם הקודמת: 4170 עד 4080. שם נעצרו הירידות הקודמות על ידי בדיקת משולשת של האזור, וחזרה מהירה מאוד מעלה. אגב, היו גדולים וטובים שחשבו שהעלייה של אמצע מרץ, עד 4600, הייתה מהירה מדיי והייתה חייבת להיות מדורגת ומכילה תיקונים על מנת להוות בסיס למגמה חיובית יציבה.

בכל אופן, זה מה שהיה. והנה, המדד חזר לכאן וביתר עוצמה. מה עכשיו? זו השאלה הגדולה ויש כאן תקווה ושתי תשובות. התקווה היא שמתבצע עכשיו דשדוש רחב מאוד בין 4600 ו-4080 והסביבה. אזור זה יהווה את אזור השהייה לתקופה ארוכה שבה השוק ינסה להבין עד הסוף מהי העמדה של הפד מול כל האילוצים הסביבתיים: אינפלציה, מיתון, גיאו-פוליטיקה, ובמיוחד פחד גדל והולך מדולר חזק מדיי... ואם התקווה הזו אינה המצב, נשארו לנו שתי האופציות הכיווניות: מעלה ומטה. מעלה, זה פשוט: המדד חייב לחזור ולכבוש את 4340, 4440, 4500, 4600 ולצאת משם, במדרגות, לכיוון השיא. לדעתי, זה פחות סביר כרגע, אבל זה מה שהגיוני שיקרה במידה והשוורים יחזרו. ומטה? לצורך זה הנה גרף שבועי של המדד:



קצת מדכא, אבל אין ברירה אלא לראות את הדברים כהווייתם: במקרה והכיוון מטה בצורה אסטרטגית, יש לנו שתי מתודולוגיות לעזרתו, על מנת להעריך את אזורי הסיום האפשריים של אותן ירידות. סרגל Fibonacci (קווים וערכים בכחול בהיר), ואזורי התמיכה ההיסטוריים (במלבנים כתומים). לפני שאתחיל למנות מחירים, יש לזכור שתיקון לגיטימי של קטע מגמתי יהיה בין שליש ושני שליש ממנו. ובמקרה הזה, בין 3800 ו 3170 על פי Fibonacci. ירידה נמוכה יותר מכך, אומרת שיש לנו בעיה ארוכת טווח יותר מאשר תיקון מתחתית הקורונה.

שימו לב שיש אזור תמיכה מאסיבי ממש בין אזור תיקון החצי והשני שליש, דהיינו בין 3500 ו 3170. האם זה יגיע לשם? אינני יודע אבל זו התמונה הטכנית, במידה והמשקיעים מבצעים עכשיו תיקון של כל העלייה מאמצע מרץ 2020. אינפלציה, ריביות, דוחות, מלחמות, כל זה נכון אבל תמיד תחשבו על כך שגם כאשר יש בשורות רעות, סנטימנט המשקיעים קובע בסופו של דבר. זאת אומרת, ייתכנו בשורות רעות בשוק עולה. איך? בגלל שני גורמי יסוד שעבדו עד כה: הבנק המרכזי והגעה לאזורים שבהם יש החלטה שזהו המקום להזדמנות קנייה. נקווה שהתיקון הנוכחי יגיע לנקודת האיזון הזו במהרה. המון הצלחה לכולם!


 
x