השבוע שהיה בוול סטריט - הרבה אקשן, אבל כמה באמת ירדו ה S&P500 והנאסד"ק ?

סיכום שבועי גדוש באירועים כלכליים שניתן להגדירו במילה אחת: אקשן - וורן באפט | היואן | הדולר | הריבית | הבנק הפדרלי | שיעור האבטלה | הנפט | הביטקויין | זהב | AMD | פייזר | לופטהנזה | Airbnb | Uber | ליפט | טבע - והמדדים שנסחרו בתנודתיות ביום שישי באותו אופן שאפיין שבוע שלם של מסחר תנודתי והיפוכים מהירים:

 

 

 
new york stock exchange צילום פאנדרnew york stock exchange צילום פאנדר
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/05/2022

השבוע שהיה בוול סטריט

סיכום שבועי גדוש באירועים כלכליים שניתן להגדירו במילה אחת: אקשן


ברקשייר הת'אווי בבוננזת קניות


פתחנו את השבוע עם ברקשייר הת'אווי שיצאה לבוננזת קניות. המסע הגדול ביותר שלהם מזה עשור לפחות, ללא פחד מהסערה הגיאופוליטית והחששות מפני אינפלציה. ברקשייר האת'ווי של וורן באפט הימר בגדול על שוק המניות בארה"ב ברבעון האחרון, הפעיל את ערימת המזומנים שלו ורכש מניות בשווי של למעלה מ-51 מיליארד דולר. ביניהם: שברון ואקטיביז'ן.

האטה בסין והיחלשות היואן


פעילות הייצור והשירותים צנחו השבוע לרמות הגרועות ביותר מאז פברואר 2020.. הסגרים המחמירים של סין גובים מחיר משמעותי מהכלכלה ופוגעות בשרשרות האספקה העולמיות כל זאת בזמן שהנשיא שי ג'ינפינג נמצא בלחץ לעמוד בהבטחותיו לתמוך בצמיחה של סין. ומטבע היואן בחו"ל? הוא נחלש בעקבות הנתונים.

הדולר הוא המלך


לעומת היואן, הדולר הכל יכול לא נראה כל כך אלוהי כבר די הרבה זמן ולאחרונה בבירור מהווה מקלט עבור המשקיעים: המטבע זינק מול כמעט כל מטבע אחר מאז תחילת 2021, ולאחרונה פרץ את שיא חמש השנים שלו כדי להיסחר ברמות שלא נראו מאז 2002. השבוע רמת 3.3 נפרצה ונכון ליום שישי וה-USDILS נסחר מעל רמת 3.4 נכון לכתיבת שורות אלה.

ישנן שתי סיבות מרכזיות לכך. הראשון הוא עליית הריבית בארה"ב בשל האינפלציה שזינקה כבר בארה"ב לשיא של 41 שנים ועומדת כעת על לא פחות מ 8.5%. העלייה הזו הופכת את איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לאטרקטיביות יותר מאלו של מדינות אחרות. זה מעודד משקיעים להכניס את כספם למדינה, דוחף את הביקוש לדולר האמריקאי ואת מחירו.


גרף יומי USDILS  מקור TradingView



אינפלציה בארה"ב 8.5%

החלטה על הריבית בארה"ב

כולם המתינו להחלטת הריבית השבוע למרות שאף אחד לא באמת מופתע. הפדרל ריזרב העלה את הריבית השבוע ביום רביעי ב-50 נקודות בסיס מה שמהווה את העלאת הריבית הגדולה ביותר מזה 22 שנים. יו"ר הפד אמר כי מהלכים דומים עומדים על הפרק בחודש יוני ויולי, והמניות חגגו בעליות מטורפות.
אז על מה הייתה מהומת העליות? בואו נתעכב טיפה.

כשכולם מצפים לגרוע מכל (שמועות על אפשרות לעליה של 75 נקודות), כל רמז לחדשות חיוביות יכול להיות בעל השפעה מוגזמת. אז פאוול פסל עלייה גדולה יותר של 75 נקודות בסיס, מה שהרגיע את החששות והמניות חגגו על ההבטחה הזו ועלו בכמעט 3% עד סוף היום – העלייה הגדולה ביותר מזה עשור.
אך זה לא החזיק יותר מידי זמן וכבר למחרת החוזים העתידיים על המניות נסוגו מהעליות שלהם שהיו לאחר הודעה הפד.  משום שבהסתכלות על הדברים באופן ביקורתי, שום דבר לא השתנה מהותית: הפד עדיין יצטרך להעלות את הריבית בצורה אגרסיבית כדי להילחם בלחצים אינפלציוניים, ושיעורים גבוהים יותר עדיין יזיקו לצמיחה הכלכלית וגם למניות. אז למרות שהפד אולי עזר להפיג קצת חששות של משקיעים, התחזית לא נראית הרבה יותר בהירה ממה שהיה קודם..

מה לגבי צמצום המאזנים?

לפי פרוטוקול ישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) החברים הצביעו פה אחד: עבור ניירות הערך של משרד האוצר, התקרה תקבע תחילה על 30 מיליארד דולר לחודש ולאחר שלושה חודשים תגדל ל-60 מיליארד דולר לחודש.  עבור חובות סוכנות וניירות ערך מגובי משכנתאות, התקרה תקבע תחילה על 17.5 מיליארד דולר לחודש ולאחר שלושה חודשים תגדל ל-35 מיליארד דולר לחודש. ובמילים אחרות, החזקות האג"ח וניירות ערך מגובי משכנתאות יתחילו להצטמצם בתחילת חודש יוני בקצב חודשי התחלתי של 47.5 מיליארד דולר, ועלייה במהלך שלושה חודשים ל-95 מיליארד דולר.

החלטה על הריבית בריטניה + מיתון באופק?

הבנק המרכזי (ECB) העלה אתמול את הריבית בפעם הרביעית ברציפות ומתכוון להמשיך.. העלה ב-0.25% הגבוה ביותר שהם היו מאז 2009, וקצב העליות המהיר ביותר מזה 25 שנה. הוא גם שוקל להתחיל למכור חלק מאג"ח בשווי טריליון דולר פלוס שנצבר מאז המשבר הפיננסי.
הבנק המרכזי אמר כי הוא צופה כעת שהאינפלציה תגיע לרמה של 10% עד סוף השנה, הוצאות משקי הבית כל כך קריטיות עד שהוא מעריך שכלכלת בריטניה עלולה ליפול למיתון לפני סוף השנה.

איסור על הנפט של רוסיה

האיחוד האירופי באסטרטגיות האספקה ואיסור הדרגתי על נפט גולמי רוסי במהלך ששת החודשים הקרובים ועל זיקוק דלקים עד סוף השנה כדי להגביר את הלחץ על פוטין.  האיחוד האירופי הציע תיקון לאיסור שתוכנן בתחילה והוסכם לאפשר להונגריה ולסלובקיה שנה נוספת לציית לדרישות.
כל שאר המדינות החברות יפסיקו בהדרגה את היבוא שלהן עד סוף שנה זו, יבוא הנפט הגולמי ייפסק בעוד שישה חודשים ומוצרי נפט מזוקקים בעוד שמונה חודשים.

נתוני שינוי התעסוקה

זה היום בחודש שבו כולם היו מרוכזים בנקודת הנתונים הגדולה האחת שחשובה באמת השינוי במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי ושיעור האבטלה.
שיעורי השכר גדלו ב-428,000 באפריל ושיעור האבטלה עמד על 3.6% בעוד ההשתתפות בעבודה ירדה. אם כן, גיוס עובדים בארה"ב עלה בקצב חזק באפריל, אולם כוח עבודה קטן יותר עשוי להגביר את הלחץ על המעסיקים להעלות את השכר עוד יותר כדי להחזיר עובדים.
הדינמיקה הזו עלולה  להקשות על המאבק של הפדרל ריזרב למיתון האינפלציה, שכן בנקאים מרכזיים פועלים כדי להתאים את הביקוש לעבודה עם ההיצע. עליית השכר החזקה מעידה שהביקוש לעבודה נשאר חזק. משרות פנויות ופיטורין חזרו לשיא, ובעלי עסקים נאבקים לגייס מספיק עובדים כדי לעמוד בקצב הביקוש של הצרכנים.

הדו"ח של יום שישי, שהציע תמונה מעורבת על שוק העבודה, מורכב משני סקרים: אחד של עסקים, והשני של משקי בית. בעוד שסקר העסקים הראה גידול חזק בשכר, השני הצביע על נסיגה בתעסוקה.

סחורות:

הנפט דשדש בתחילת השבוע אך תפס תאוצה וסגר את השבוע עם עליה של מעל 5% ברמת 110.49$ על רקע אירועי המאקרו.

הזהב
עלה קלות השבוע, עדיין מנסה להתאושש מהירידות לאחר השיא האחרון שביקר בו בחודש מרץ וסגר את השבוע ברמת 1882.99.

הביטקויין
– השבוע עשה שתי ניסיונות לחצות את רמת ה 40,000 ללא הצלחה ונסחר כעת ברמת

35977 בעת כתיבת שורות אלה.



USOIL
נפט גרף יומי



GOLD
 זהב גרף יומי



ביטקויין )סימול BTCUSDT) גרף יומי

בין המדווחות השבוע:

 AMD- יצרנית המעבדים AMD היכתה השבוע את תחזיות האנליסטים כאשר כל אחד מהתחומים שלה גדל באחוזים דו ספרתיים בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת.  בסך הכל ההכנסות של AMD היו גבוהות ב-71% ברבעון האחרון מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, גם תחזית ההכנסות שלה לרבעון הנכחי עלו על הציפיות.

פייזר - דיווחה השבוע על תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, שכן חברת הפארמה ממשיכה לנקוט עמדה עקרונית נגד כל מי שמהסס...מכלול התחומים שבהם היא עוסקת הניב סך ההכנסות שהיה גבוה מהצפוי ב-77% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. אך שימו לב: פייזר חתכה את תחזית הרווח שלה כשהזהירה מפני עלויות מחקר ופיתוח גבוהות יותר.

לופטהנזה - קבוצת התעופה הגדולה בגרמניה לופטהנזה יותר מהכפילה את הכנסותיה ברבעון האחרון, סימן שהביקוש לנסיעות פורח, דבר שאושר גם על ידי התוצאות של Airbnb.

Airbnb – היכתה תחזיות עם מספר הזמנות שעמד על 102.1 מיליון - זינוק של 59% לעומת השנה שעברה, ו26% יותר מהרבעון המקביל ב-2019. ערך ההזמנות הכולל הגיע ל-17.2 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-16.5 מיליארד שמהווה קפיצה של 67% משנה שעברה! גם התוצאות הכספיות של החברה היו גבוהות: בחודשי ינואר עד מרץ ההכנסות הגיעו ל-1.51 מיליארד דולר, זינוק של 70% לעומת השנה שעברה. החברה הוסיפה כי ברבעון הנוכחי היא מצפה לעליה של לפחות 52% בהכנסות.

Uber - פרסמה תוצאות רבעוניות חזקות ביום רביעי. ערך ההזמנות ממגזר הניידות שלה עלה ב-58% ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, וההזמנות ממגזר המשלוחים שלה עלו ב-12%. יותר מכך, החברה אמרה שהיא ראתה יותר הזמנות לנסיעות ברחבי העולם בחודש שעבר מאשר באפריל 2019, וזו אולי הסיבה שהיא מעריכה שהיא בדרך לחזור לרמות טרום-מגיפה בהמשך השנה. זה לא עזר הרבה לה ולחברתה Lyft  שצנחו שתיהן עקב חששות המשקיעים.

Lyftליפט דיווחה על תוצאות רבעוניות שהצביעו על ביקוש חזק לנסיעות אך צנחה ב-35% וגררה את אובר למטה ביותר מ-12% לאחר שגם היא לא הצליחה להרגיע את וול סטריט על רקע המחסור בנהגים והתמריצים הרבים שניתנים להם בדמות דולרים.

טבע – טבע הדואלית, פרסמה השבוע את תוצאותיה הכספיות שפספסו את התחזיות. ההכנסות עמדו על 3.7 מיליארד דולר, מעט פחות מהערכות האנליסטים שעמדו על 3.75 מיליארד דולר. לעומת זאת, הרווח הנקי עמד על 0.55 דולר למניה, בהתאם לציפיות. יחד עם זאת, טבע הודיעה כי היא מורידה את תחזית ההכנסות השנתית על רקע חששות מתנודות במט"ח. יש לציין שמתחילת השנה היא ירדה כ-17%, המניה נסחרת כעת סביב רמת 7.8$, ונראית כמי שייקח לה זמן להתאושש.
המשקיעים שלחו את המניה באותו יום כ-5% מטה.

לסיום, מה עשו המדדים השבוע?

המדדים נסחרו בתנודתיות ביום שישי באותו אופן שאפיין שבוע שלם של מסחר תנודתי והיפוכים מהירים:

הS&P500- פתח את שבוע המסחר ביום שני עם 4130.61 נקודות וסגר את השבוע ב 4123.35, מכאן שלמרות התנודתיות הרבה במהלך השבוע, הוא לא עשה הרבה ובסה"כ ירד השבוע ב 0.18%. המסחר ביום שישי נסגר עם ירידה של 0.57%.

נאסד"ק 100
פתח את שבוע המסחר ביום שני ברמת 12864.83 וסגר ב 12693.53 ובסה"כ ירד השבוע ב 1.33%. המסחר ביום שישי נסגר עם ירידה של 1.40%

הדאו ג'ונס
פתח את שבוע המסחר ביום שני ברמת 32978.49 וסגר ב 32899.38, ובסה"כ ירד השבוע ב 0.24%. המסחר ביום שישי נסגר עם ירידה של 0.30%.

אודי אלוני מנכ"ל FUNDER ועמי גינזבורג, כתב שוק הון בכיר - בניתוח שוק ההון 

האם יש הזדמנויות בשוק הנוכחי ? לאן השווקים הולכים מכאן ?




סרטון נוסף ממוקד בשוק ההון בישראל...לרגל יום העצמאות!



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות בסרטון זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. אנחנו עושים מאמצים גדולים לאתר בעלי זכויות בצילומים וסרטונים. יצירות שבעל זכות היוצרים בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א (תיקון מס' 5) תשע"ט 2019 ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום או סרטון ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל funder@funder.co.il התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך ? מצאת שגיאה ? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו >> funder@funder.co.il

x