שרון רייך, מנכ"ל איילון: "שמים לנגד עינינו שיקולים שישרתו את החוסכים ואף את הדורות הבאים"

על רקע השינויים הניהוליים בקבוצה ומכירתה לחברת הביטוח הדיגיטלית ווישור, הקדימה איילון את המועד שקבעה הרשות והתקשרה עם חברת Green eye ESG אשר תסייע לה ליישם שיקולים סביבתיים, חברתיים ותאגידיים בביצוע השקעות | חודשיים לפני כניסת הנחיית הרשות לתוקף: איילון מאמצת מדיניות ESG בהשקעותיה

 

 

 
שרון רייך, מנכ״ל איילון, קרדיט: אייל גזיאלשרון רייך, מנכ״ל איילון, קרדיט: אייל גזיאל
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/05/2022

איילון חברה לביטוח יוזמת בימים אלה מהלך רחב היקף לאימוץ מדיניות ESG – Environmental, Social and Governance, ותתחיל לשלב בבחירת השקעותיה שיקולים סביבתיים וחברתיים ושיקולי ממשל תאגידי. נוסף על כך, תתייחס איילון בהשקעותיה גם לסיכונים מתפתחים מהותיים (כגון סיכוני סייבר וסיכונים טכנולוגיים). 

לשם הוצאת היוזמה אל פועל, התקשרה איילון עם חברת Green eye ESG שלה ניסיון של יותר מ-15 שנה בעבודה עם גופים פיננסיים בהערכת סיכונים והזדמנויות בתחומי ESG והטמעת הערכות אלה בתהליכי קבלת החלטות השקעה. 

המהלך של איילון מגיע על רקע חוזר שפרסמה בנובמבר האחרון רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, אשר מורה לגופים המוסדיים להתייחס לשיקולי ESG העשויים להשפיע על ביצועי ההשקעות שלהם בקופות הגמל והפנסיה. בשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבותם של שיקולים הנוגעים להיבטים סביבתיים וחברתיים, היבטי ממשל תאגידי וסיכוני סייבר לביצועי תיק ההשקעות של ציבור החוסכים בישראל. החוזר, אשר העניק לחברות זמן לאמץ את המדיניות החדשה עד לחודש יוני הקרוב, קובע כי הגופים המוסדיים יחויבו להתייחס הן להיבטי ESG והן להיבטים הקשורים לסיכונים מתפתחים מהותיים (כגון סיכוני סייבר וסיכונים טכנולוגיים) העשויים להשפיע על ביצועי תיק ההשקעות, לרבות סיכונים הנובעים משינויי אקלים, להם השפעה משמעותית על ביצועי הגופים המוסדיים בטווח הארוך. בהתאם להוראות החוזר, תפרסם איילון לציבור את מדיניות ההשקעות שלה, ותביא לידיעת החוסכים את מערך השיקולים שלה בנושאי ESG. בנוסף, יגובשו כללים ונהלים של פיתוח מומחיות בתחום. 

אין זו הפעם הראשונה שבה איילון שמה במעלה סדר העדיפויות שלה שיקולים של אחריות תאגידית: היא הייתה החברה הראשונה במשק הישראלי שקיבלה את אות הארגון הנגיש המשודרג מטעם עמותת נגישות ישראל, וכבר בסוף השנה שעברה פרסמה לראשונה דו"ח אחריות תאגידית, שנכתב בהתאם לתקנים הבין-לאומיים המובילים ולכללי הדיווח של ארגון ה-GRI. הדו"ח סקר את פעילותה של החברה בשנת 2020 לקידום ולהטמעת ערכי אחריות תאגידית, ובכלל זה את השמירה על המשכיותה העסקית בתקופת הקורונה, תוך המשך מתן שירות נגיש ומותאם אישית, ממשל תאגידי, בחירת יעדי השקעות בהתאם לערכי ESG, הטמעת תהליכי עבודה ירוקים בחברה, נגישות, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה של עובדי הקבוצה ומנהליה ועוד. נוסף על כך, בשנה שעברה השתתפה איילון לראשונה בדירוג מעלה ESG ודורגה בדירוג זהב.

מנכ"ל איילון ביטוח, שרון רייך, מסר: "איילון גאה להצטרף למועדון מכובד של חברות אשר שמות לנגד עיניהן שיקולים חברתיים וסביבתיים, שנועדו לשרת בראש ובראשונה את ציבור החוסכים ולהגן עליו, אך למעשה, בסופו של דבר, את כל אחד מאתנו ואף את הדורות הבאים. נושא האחריות החברתית אינו זר לאיילון, אך כעת אנו לוקחים את ההזדמנות בשתי ידיים וניתן להם תוקף של ממש בדמות משנה סדורה, עקרונות ונהלים שילוו אותנו מעתה והלאה".

מנהל אגף ההשקעות באיילון, תמיר הרשקוביץ הוסיף: "איילון רואה במתווה אימוץ מדיניות ה-ESG אירוע אסטרטגי ארוך טווח הבא לידי ביטוי במתן שרות מיטבי ללקוחותיה ובמקביל חתירה לשמירה על שקיפות, שוויון ואיכות הסביבה. אנו שמחים לשתף פעולה Green eye – גוף מוביל בתחום זה".

x