קרנות כספיות בארה"ב איבדו 1.1 טריליון דולר מאז ינואר 2009

התשואה הממוצעת של הקרנות היתה 0.04% בלבד לעומת 0.6% באג"ח ממשלתיות

 

 
 

סוכנויות הידיעות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/08/2010

התשואה הנמוכה בקרנות כספיות הובילה את המשקיעים לנטוש את ההשקעות הסולידיות. לפי אתר iMoneyNet, שעוקב אחר ביצועי הקרנות, הקרנות הכספיות איבדו 1.1 טריליון דולר מאז ינואר 2009.

הבריחה מהקרנות הכספיות אינה מפתיעה. התשואה הממוצעת של הקרנות היא 0.04% - לפי - iMoneyNet כך שהשקעה של 10,000 דולר מניבה בשנה ארבעה דולרים בלבד. רבע מ-1,643 הקרנות בארה"ב - 415, הניבו תשואה של 0%.

לדברי מומחים, ההשקעות הוקצו לכמה אפיקים אלטרנטיביים. משקיעים שמעוניינים בתשואות גבוהות יותר יכולים להשיגן על ידי רכישת אג"ח של ממשלת ארה"ב, שכעת מניבות תשואה של 0.6%. ב-18 החודשים האחרונים הוזרמו כ-700 מיליארד דולר לקרנות האג"ח, אמר צ'רלס בידרמן, מנכ"ל TrimTabs.com ליו.אס.איי טודיי.

אפשרות השקעה אטקרטיבית נוספת היא האג"ח האולטרה קצרות, שמגיעות לפירעון בתוך שנה או פחות. קרנות אלה הניבו ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני בממוצע 1.66% - לפי מורנינגסנטאר.

אך למרות הנהירה מהקרנות הכספיות, כ-2.18 טריליון דולר נותרו בקרנות, ונראה כי המצב אינו עומד להשתנות בזמן הקרוב. מומחים מעריכים כי אנשים שמשקיעים בקרנות שוק הכסף עושים זאת ממניעים אחרים, כמו נוחות, נזילות, או ניהול מזומנים עסקי.

"הריביות נמוכות מזה זמן מה", אמר כריסטופר דונהיו, מנכ"ל פדרייטד אינווסטמנטס. "אנשים שמעוניינים להשיג תשואות גבוהות כבר מזמן עשו משהו בקשר לכך".


פורסם לראשונה באתר דה מרקר. לאתר דה מרקר לחץ כאן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x