מניבים רוכשת בית אבות סיעודי ראשון

רוכשת 50% מבית האבות הסיעודי "נוף הגפן" שבחיפה בתמורה לכ-23 מיליון שקל

 

 

 
עופר אברם, שרון שוופי, איתי מל. צילום: נועה זניעופר אברם, שרון שוופי, איתי מל. צילום: נועה זני
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/05/2022

בית האבות "נוף הגפן" כולל כ-130 מיטות ומכון דיאליזה. הנכס מושכר בהסכם שכירות ארוך טווח לתקופה של כ-20 שנה;

הנכס מניב כיום NOI שנתי בסך של כ-2.95 מיליון שקל (חלק החברה 50%), המבטא תשואת NOI נוכחית של כ-6.3% וכולל מנגנון לעדכון שכר הדירה;

מניבים קרן הריט החדשה נכנסת לראשונה לתחום בתי האבות הסיעודיים. החברה הודיעה היום על רכישת 50% מבית האבות "נוף הגפן", הממוקם בשכונת המושבה הגרמנית בחיפה, בתמורה ל-23.25 מיליון שקל (חלק החברה), בתוספת הוצאות עסקה בסך של כ-1.5 מיליון שקל (בעיקר מס רכישה). 

הרכישה נעשית במשותף עם שוכר הנכס המשמש כמפעילו, חברת טנדר לאבינג קאר בע"מ שבבעלות רמי איגרא המפעילה רשת בתי אבות סיעודיים, שתרכוש בעסקה את יתרת (50%) הזכויות בנכס.

בית האבות "נוף הגפן" ממוקם במבנה ייחודי במושבה הגרמנית בחיפה, בשטח בנוי של כ- 4,200 מ"ר, וכולל סה"כ 130 מיטות גריאטריה סיעודית שמתוכן 70 מיטות לסיעוד מורכב. בנוסף, פועל בנכס מכון דיאליזה. הנכס מושכר לתקופה של כ-20 שנה (עד חודש אוקטובר 2042), ומניב NOI שנתי בסך של כ-2.95 מיליון שקל (חלק החברה 50%), המבטא תשואת NOI נוכחית של כ-6.3%. הסכם השכירות כולל מנגנון עליית דמי שכירות מדורגת על פני תקופת השכירות, ותחזוקת המבנה מבוצעת באחריות השוכר ועל חשבונו.

מניבים מחזיקה כיום ב-19 נכסים בשטח כולל של כ-240 אלף מ"ר, כ-58 אלף מ"ר שטחי חניה, וכן קרקע וזכויות בנייה להקמת נכסים מניבים. שווי הנדל"ן ליום 31 בדצמבר 2021 בתוספת הנכסים שנרכשו בחודש ינואר השנה (ללא הוצאות רכישה), מסתכם בכ-2.35 מיליארד שקל. בחודשים האחרונים דיווחה החברה על מספר עסקאות, הכוללות את רכישת "מגדלי שקל" בבני ברק וזכויות להקמת בניין נוסף; 50% ממתחם שלד-פלד בפארק התעשיה קיסריה; 50% ממגרש המיועד להקמת פרויקט תעסוקה ומסחר בסמוך לתחנת רכבת קיסריה-פרדס חנה; ושני נכסים מניבים באור יהודה ובעכו.

עופר אברם, מנכ"ל מניבים: "מניבים מדווחת היום על רכישה ראשונה של בית אבות סיעודי, כחלק מפעולות החברה לאיתור נכסים, המספקים תשואות גבוהות יחסית לטווחים ארוכים. הגידול בפלח האוכלוסייה בגיל השלישי בישראל, לצד המחסור בבתי אבות, מגדילים את אטרקטיביות ההשקעה בענף. רכישת נוף הגפן מייצרת לחברה דריסת רגל ראשונה בתחום הצומח, ותספק תשואה נאה לטווח ארוך במיוחד. אנו מקווים לשכפל את שתוף הפעולה עם חברת TLC שבבעלות רמי איגרא גם לטובת רכישת נכסים נוספים בתחום זה".

לגרף מניבים ריט לחצו כאן

107 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 82.54 מיליון במניבים ריט
קרנות נאמנות שמחזיקות את מניבים ריט. לרשימה המלאה
x