חברת האוטו-טק REE Automotive מכריזה על תוצאות הרבעון הראשון

מציגה לראשונה רכבים חשמליים מלאים והתקדמות משמעותית לקראת ייצור סדרתי

 

 

 
קרדיט: REEקרדיט: REE
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/05/2022

REE, חברת האוטו-טק הישראלית שמפתחת טכנולוגיית רכב מתקדמת לרכבים חשמליים הנסחרת בנסדא"ק תחת הסימול REE, מודיעה על תוצאותיה העסקיות והכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022. החברה הציגה התקדמות משמעותית בבשלות מוצריה בדמות רכבים מסחריים מלאים המבוססים על טכנולוגיית ה- REEcornerTM של החברה, אשר צפויים להיבחן על ידי לקוחות כבר בקיץ הקרוב. בנוסף הודיעה החברה על אבן דרך חשובה בבניית יכולת הייצור הגלובלית שלה כאשר הצליחה להוכיח את טכנולוגיית ההרכבה הרובוטית אשר תוטמע במפעל ההרכבה הראשון באירופה המתוכנן להיפתח השנה ולהציג כושר ייצור של 10,000 פלטפורמות חשמליות לכלי רכב (40,000 REEcornersTM).

"אנחנו פותחים את שנת 2022 בצורה חזקה וטובה המהווה המשך ישיר לשנת 2021 אשר היוותה עבורנו שנה מכוננת בה הפכנו לחברה ציבורית והשגנו את המימון הדרוש לנו להביא את פרויקט הדגל שלנו לייצור. ברבעון הראשון של שנת 2022 אנו ממשיכים לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו ומראים התקדמות משמעותית לקראת ביסוס יכולות הייצור שלנו, מסחור המוצרים שלנו וקבלת הזמנות מחייבות. בזכות העבודה הקשה של מאות עובדי REE בישראל ובעולם. אנו גאים להכריז שבקיץ הקרוב יוכלו לקוחותינו ושותפנו להתנסות ולבחון בעצמם את הרכב החשמלי הראשון בעולם המבוסס שליטה ממוחשבת  מלאה (Drive by Wire) ולחוות את היתרונות הייחודיים הבאים לידי ביטוי של רכבים חשמליים מלאים המבוססים על הטכנולוגיה המתקדמת של REE - צעד משמעותי לקראת קבלת הזמנות.

בזכות השותפות האסטרטגית שלנו עם EAVX, חברת הבת של JB Poindexter, יצרנית מרכבי הרכב הגדולה בצפון אמריקה, נציג בקיץ את המרכב החדש של חברת Morgan Olson אשר פותח במיוחד לרכבים חשמליים בעבור פלטפורמת הP7 אשר תעשה בו שימוש ראשון בארצות הברית. 

במקביל, אנו נמצאים בעיצומה של הקמת מרכז האינטגרציה האירופאי שלנו באנגליה אשר צפוי להגיע לכושר ייצור של 10,000 פלטפורמות חשמליות לכלי רכב כבר בסוף השנה הנוכחית.", כך אמר דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE.

האתר החדש של החברה באנגליה, יכלול טכנולוגיות ייצור מתקדמות של רובוטיקה והרכבה אוטומטית. קו ההרכבה צפוי להיפתח כבר בחודשים הקרובים ולהציג יכולת יצור של 40,000 REEcornersTM המאפשרת תפוקה של 10,000 פלטפורמות רכב חשמליות. טכנולוגית היצור המתקדמת המבוססת ענן תאפשר לחברה לשכפל את המפעל הבריטי אשר גודלו 15,000 מ"ר למפעל הרכבה נוסף באוסטין, טקסס אשר צפוי להיפתח בשנת 2023, ובכך להכפיל את כושר הייצור. 

REE Robotic Assembly Cell, קרדיט: REE 

פיתוחים מסחריים

בשנת 2021, REE הרחיבה את אחיזתה בשוק ובנתה שיתופי פעולה אסטרטגים עם מספר שותפות גלובליות על מנת להאיץ את המעבר של ציי הרכב בעולם לרכבים מסחרים חשמלים. שיתוף הפעולה עם מובילות עולמיות אלה מאפשר לREE להציע ללקוחותיה סל שירותים מלא התומך ברכביה החשמליים המתקדמים כדוגמת מימון, תשתיות טעינה, שירות לאחר מכירה, תחזוקה וטיפולים, ניתוח נתונים ועוד. 

החברה ממשיכה לעמוד באבני הדרך של התוכניות המסחריות שלה, לרבות אספקת אב טיפוס מלא המבוסס על פלטפורמת P-7 בשיתוף עם EAVX, חברת בת של JB Poindexter & Co כבר בקיץ הקרוב.  באמצעות המותגים שבבעלותה, וביניהם Morgan Olson, מובילה JB Poindexter & Co את שוק המרכבים לכלי רכב מסחריים בארה"ב. בקיץ הקרוב יוכלו לקוחות פוטנציאליים מתחומי הקמעונאות, משלוחים, לוגיסטיקה ועוד להתרשם ולחוות את האב טיפוס ממקור ראשון, לדון בדרישות הייחודיות שלהם ולבצע הזמנות לשנת 2023. 

תוכנית P-7

אבות הטיפוס אשר יבחנו בכבישי ארצות הברית ואירופה מבוססים על פלטפורמת ה- P-7 השטוחה לחלוטין מקצה לקצה. פלטפורמת P-7 שנחשפה לפני שנה היא הגדולה ביותר של REE עד כה ומספקת יעילות מקסימלית בשטח המטען עבור כלי רכב מסחריים חשמליים מ-3 ועד 10 טון. הפלטפורמה מסוגלת לשאת מטען במשקל של עד 4 טון ומאפשרת עד 35% יותר שטח מטען מרכבים מסחריים דומים, זאת הודות לטכנולוגיה הייחודית של REE המשלבת את המודל הקומפקטי של הפינה יחד עם טכנולוגיית ה X—by-Wire (שליטה ותפעול באמצעות כבלים ותוכנה וללא חלקים מכניים על השלדה), המאפשרת שלדה שטוחה לחלוטין. העיצוב מותאם לדרישות האישיות של כל יצרן ולכל דגם מה שמקנה חופש עיצובי מוחלט ומאפשר ליצרני רכב, חברות משלוחים ולוגיסטיקה לעצב רכבים חשמליים על סמך המפרט המדויק שלהם תוך צמצום זמן היציאה לשוק והחשוב מכל - עמידה בתקנות אפס פליטות פחמן. הטכנולוגיה הייחודית של REE באה לידי ביטוי גם במרכז הכובד הנמוך של ה- P-7, מה שמייעל את עבודתו של נהג המשלוחים. לרכב המבוסס על P-7 מהירות מקסימאלית של 130 קמ"ש ולסוללות טווח נסיעה של עד 600 ק"מ בטעינה מלאה. ה- P-7 מתאימה למשאיות מסחריות, אוטובוסים ורכבי פנאי, כמו גם לכלי רכב כבדים ולנסיעה בדרכי עפר. REE הציגה בהצלחה את פלטפורמת P-7  לראשונה בארה"ב במרץ האחרון לעשרות לקוחות פוטנציאליים דוגמת בעלי ציי רכב, חברות טכנולוגיה, ויצרני רכב גדולים. 

Hino Flatformer

בתחילת ינואר 2022, REE והינו מוטורס ("Hino"), חברת המשאיות של טיוטה היפנית ומובילה עולמית במשאיות כבדות ובינוניות, הציגו יחד בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה (CES)  בלאס וגאס את הקונספט החשמלי שלהן, ה- FlatFormer. החברות צופות ייצור אב- טיפוס של FlatFormer בסוף השנה. 

דגשים פיננסיים ותחזית

סך הנזילות של החברה עומד כיום על 239 מיליון דולר (כ-805 מיליון ש״ח), המורכב כולו ממזומן. REE צופה לבצע השקעות של כ-30 מיליון דולר בשנת 2022, בעיקר בכל הקשור להעצמת כושר הייצור שלה.

החברה צופה כי יש לה המימון הנדרש על מנת להגיע ליצור ראשוני של פלטפורמת ה- P-7.

ההפסד הנקי במונחי GAAP עמד על 23.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022 בהשוואה ל-46.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021 ו-12.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021. העלייה בהשוואה לרבעון הראשון של 2021 מיוחסת בעיקר לגידול בהשקעות במחקר ובפיתוח, הוצאות שיווק והוצאות נוספות הקשורות להתקדמות בתוכניות החברה לקראת מבחני השטח. 

הפסד נקי במונחי Non-GAAP של 29.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022 בהשוואה ל-26.0 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021 ו-8.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021. הגידול בהפסד הנקי במונחי Non-GAAP קשור בעיקר להוצאות תפעוליות גבוהות יותר כאשר החברה מבססת את יכולות הייצור שלה וחדירתה לשוק לקראת ייצור מסחרי ב-2023.

החברה חוזרת ומאשרת את התחזית לשנת 2022 לפיה ההוצאות התפעוליות במונחי Non-GAAP הכוללות הוצאות מו"פ, מכירה, הנהלה וכלליות יהיו בטווח של 100 ל-120 מיליון דולר. ההוצאות התפעוליות יורכבו בעיקר מהוצאות הקשורות למסחור פלטפורמת ה P-7, הוצאות טכנולוגיה הקשורות לתכניות ופרויקטים מסחריים קיימים של החברה וכן הוצאות הקשורות להקמת כושר הייצור הראשוני שלה שאינן מהוונות. הערכות החברה תלויות בחלקן בתזמון ובהשגת אבני דרך מסוימות הקשורות לתוכניות ולפרויקטים המסחריים של החברה.

שרשרת אספקה והתפתחויות תפעוליות

ברבעון הראשון של 2022, REE מינתה ספקים חשובים כדי לתמוך במוכנות הייצור שלה לקראת הייצור ב-2023. REE תאמץ את פלטפורמת Plex Manufacturing Execution System (MES) כדי לתמוך בייצור של ה- REEcorners™ והפלטפורמות. החוזה בן חמש השנים יאפשר את השקת טכנולוגית הייצור מבוססת הענן במרכז האינטגרציה של REE באנגליה, אשר תהווה את עמוד השדרה הדיגיטלי לפעילות הגלובלית של REE וקווי הייצור העתידיים. פלטפורמת MES מאפשרת יכולת מקומית לנהל פעולות ייצור בהתאמה אישית ללקוח, ובמקביל גם מאפשרת ל-REE לשתף ולהרחיב במהירות שיטות עבודה מומלצות ברחבי העולם בכל מרכזי האינטגרציה. בנוסף מינתה REE Expert Technologies Group, יצרנית מובילה של מערכות אוטומציה תעשייתיות, הרכבה אוטומטית, מכונות ייעודיות ותאים בודדים, לרבות הרכבה רובוטית, לשילוב טכנולוגיות הרובוטיקה והייצור האוטומטי שלה.

REE צופה שמרכז האינטגרציה האוטומטי הראשון שלה באנגליה יהיה פעיל בחציון השני של שנת 2022 וכן שמרכז האינטגרציה השני של החברה בארה״ב ייפתח כמתכונן בשנת 2023. החברה צופה שעד סוף שנת 2022 תהיה לה יכולת ייצור ראשונית של  40,000 REEcorners בעבור 10,000 פלטפורמות חשמליות לרכבים מסחריים וכי עד לסוף שנת 2023 תפוקת היצור תכפיל את עצמה.

x