עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע: "מציגים רבעון מלא של מכירות הפורטפוליו שלנו"

מאשררת את תחזית ההכנסות והרווחיות לשנת 2022 הכוללת צפי לצמיחה משמעותית

 

 

 
עמיר לונדון, קרדיט: נטי לויעמיר לונדון, קרדיט: נטי לוי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/05/2022

סך ההכנסות לרבעון הראשון של שנת 2022 הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר, גידול של כ- 13% מול התקופה המקבילה אשתקד.

קמהדע מאשררת את תחזית ההכנסות לשנת הכספים 2022 הצפויות לנוע בין 125 מיליון דולר ל-135 מיליון דולר, מייצגת גידול של 20% עד 30% לעומת 2021; שיעור ה-EBITDA לשנת 2022 צפוי לעמוד על 12%-15%, גידול של יותר מפי 2.5 יחסית ל EBITDA של שנת 2021.

סך ההכנסות ושיעור הרווחיות הנובעים מהפורטפוליו החדש של ארבעת המוצרים המסחריים מאושרי ה FDA שנרכשו לאחרונה הינם בהתאם לציפיות החברה. החברה מרחיבה את מכירות מוצרים אלו לטריטוריות נוספות, בעיקר במזרח-התיכון.

ההכנסות מתמלוגים בגין מכירות מוצר GLASSIA® על ידי טקדה, החלו בחודש מרץ 2022, והסתכמו בסך של 1.4 מיליון דולר, בהתאם לשיעור החודשי הצפוי.

במהלך הרבעון הראשון של השנה השיגה החברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 5.5 מיליון דולר; יתרת המזומן לסוף הרבעון עומדת על 22.0 מיליון דולר.

המחקר הקליני פיבוטלי שלב 3 InnovAATe, לבחינת הבטיחות והיעילות של מוצר החברה  אלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) באינהלציה לטיפול בחוסר  בחלבון אלפא-1 אנטיטריפסין (AATD) מתקדם תוך  פתיחת שישה אתרים קליניים נוספים והרחבת גיוס החולים.

המשך פעילויות הרחבת יכולות איסוף הפלזמה בארה"ב; מרכיב חשוב באינטגרציה הורטיקאלית שלנו.

קמהדע בע"מ (NASDAQ and TASE: KMDA), חברה ביופארמצבטית ורטיקאלית בינלאומית המתמקדת במוצרי פלסמה ייחודיים, הודיעה היום על תוצאות כספיות לשלושת החודשים שהסתיימו ביום 31 במרץ 2022.

"הפעילות העסקית שלנו בשנת 2022 התחילה באופן חזק ואנו ממשיכים בקידום האסטרטגיה העסקית שלנו במטרה לקדם את השגת היעד העיקרי שלנו להיות חברה בינלאומית מובילה בתחום מוצרי הפלסמה הייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "סך ההכנסות ברבעון הראשון היו 28.1 מיליון דולר, המייצגות גידול של 13% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. רבעון זה מייצג את הרבעון המלא הראשון שלנו של מכירות  הפורטפוליו החדש של ארבעת תכשירי הנוגדנים המסחריים המאושרים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) שנרכשו בשלהי שנה שעברה. סך ההכנסות ושיעורי הרווחיות הנובעים ממוצרים אלה הינם בהתאם לתוכניות ולציפיות שלנו. אנחנו ממשיכים להרחיב את התשתית המסחרית שלנו בארה"ב, מנצלים הזדמנויות מכירה ושיווק על מנת לבסס את החדירה שלנו לשוק האמריקאי עם פרוטפוליו המוצרים המורחב שלנו, ואנו צופים כי ארבעת המוצרים הללו ייצרו המשך צמיחה משמעותית. במקביל, אנחנו ממשיכים להרחיב מכירות מוצרים אלו בארצות נוספות חדשות, בעיקר במזרח התיכון. 

ההכנסות ברבעון הראשון כללו 1.4 מיליון דולר של הכנסות תמלוגים בגין מכירות GLASSIA על ידי טקדה אשר החלו בחודש מרץ 2022, בהתאם לשיעור התמלוגים החודשי הצפוי ובהתאם לתחזית השנתית שלנו. יתר על כן, אנחנו מעודדים ממכירות הרבעון הראשון של KEDRAB® על ידי קדריון בשוק האמריקאי, אשר עלו בהשוואה למכירות לפני מגיפת הקורנה, ואנו מאמינים כי מגמה זו תימשך. ברבעון הראשון של שנת 2022, סך הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי המדווחים עמדו על 11.3 מיליון דולר ו-40%, בהתאמה, המייצגים גידול משמעותי של 27% בהשוואה לרבעון הראשון של 2021. גידול זה נובע בעיקרו מהפורטפוליו של ארבעת תכשירי הנוגדנים החדשים, אשר נמכרו בשיעור רווח גולמי של למעלה מ 50%. בנוסף, השגנו תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 5.5 מיליון דולר, אשר תמך בהגדלת  סך יתרת המזומן ל-22.0 מיליון דולר," המשיך מר לונדון. 

"על בסיס ההתחלה החזקה הזו של השנה, אנחנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת הכספים 2022 הצפויות לנוע בין 125 מיליון דולר ל-135 מיליון דולר ומייצגות גידול של 20% עד 30% לעומת 2021; שיעור ה-EBITDA לשנת 2022 צפוי לעמוד על 12%-15%, מייצג גידול של יותר מפי 2.5 יחסית ל EBITDA של שנת 2021. כמו כן, אנו ממשיכים לצפות להמשך צמיחה בשיעור דו-ספרתי בשנים הבאות. התחזית ארוכת הטווח החיובית שלנו נתמכת על ידי צפי להמשך צמיחה של מכירות המוצרים שלנו, ועל מספר מנועי צמיחה עסקיים נוספים. התחלת הפעילויות להקמת מרכזי איסוף פלסמה נוספים בארה"ב תוביל, על פני זמן, לצמיחה במכירות וחיזוק שרשרת האספקה שלנו. ההשקה הצפויה של פרוטפוליו של 11 מוצרים ביוסימילריים שיופצו על ידינו בשוק הישראלי בין השנים 2022-2028, הצפויה להניב מכירות שיא שנתיות של יותר מ-40 מיליון דולר, וזאת תוך מספר שנים ממועד השקת המוצרים. לסיום, צבר המוצרים בפיתוח שלנו ממשיך להתקדם, כאשר המחקר הקליני פיבוטלי שלב 3 InnovAATe, למוצר ה-AAT באינהלציה מתקדם תוך פתיחת שישה אתרים קליניים נוספים באירופה עד אמצע השנה," סיים מר לונדון.

דגשים פיננסיים לשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, 2022

ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022, גידול של 13% לעומת 24.9 מיליון דולר שדווחו ברבעון הראשון של שנת 2021. ההכנסות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022 כללו רבעון מלא ראשון במכירות של הפורטפוליו החדש של ארבעת תכשירי הנוגדנים המסחריים המאושרים על ידי ה-FDA שנרכשו לאחרונה, ו- 1.4 מיליון דולר של הכנסות מתמלוגים מטקדה. הכנסות מתמלוגים אלו הוכרו החל מחודש מרץ 2022 בלבד, היות וטקדה הפיצה מוצרים אשר יוצרו על ידי קמהדע לפני חודש מרץ 2022.

הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי היו 11.3 מיליון דולר ו-40%, בהתאמה, ברבעון הראשון של שנת 2022, בהשוואה ל 8.9 מיליון דולר ו-36%, בהתאמה אשר דווחו ברבעון הראשון של שנת 2021. הגידול ברווחיות הגולמית נבע בעיקרו מארבעת המוצרים המסחריים מאושרי ה-FDA, אשר הניבו שיעור ריווחיות גולמית הגבוהה מ-50%. עלות המכר במגזר התעשייתי הסתכמה ב-12.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022 וכללה 1.3 מיליון דולר הוצאות פחת בגין נכסים בלתי מוחשיים אשר התהוו בעקבות הרכישה של מוצרים החדשים. הרווח הגולמי והרווחיות הגולמית ללא הפחת בגין הנכסים הבלתי מוחשיים הללו היו עומדים על 12.6 מיליון דולר ו-45%, בהתאמה.

עלויות תפעוליות, הכוללות מחקר ופיתוח, עלויות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות והוצאות אחרות, הסתכמו ב 11.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022, בהשוואה ל 6.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2021. גידול זה נובע מגידול בהוצאות מחקר ופיתוח, בעיקר בשל ההתקדמות במחקר הקליני פיבוטלי שלב 3 InnovAATe, למוצר ה-AAT באינהלציה על ידי פתיחת אתרי ניסוי חדשים וייצור אצוות קליניות לטובת הניסוי, ובנוסף גידול בהוצאות המכירה  השיווק, וההנהלה וכלליות הנובעות מההפצה והפעילות המסחרית הקשורה עם הפרוטפוליו של ארבעת המוצרים המסחריים, מאושרי ה-FDA, אשר נרכשו לאחרונה. הוצאות שיווק ומכירה לרבעון כוללות 0.4 מיליון דולר הוצאות פחת בגין נכסים בלתי מוחשיים אשר התהוו בעקבות הרכישה של ארבעת המוצרים המסחריים החדשים מאושרי ה-FDA. עלויות תפעוליות ללא הפחת בגין הנכסים הבלתי מוחשיים הללו היו עומדות על 10.7 מיליון דולר.

הוצאות מימון, נטו, לרבעון הראשון של שנת 2022 כללו הוצאות בסך 2.0 מיליון דולר המיוחסות לשערוך גובה ההתחייבות הנידחת והתחייבויות ארוכות טווח אחרות אשר נבעו מהרכישה של הפורטפוליו של ארבעת המוצרים המסחריים מאושרי ה-FDA. למידע נוסף לגבי התחייבויות אלו אנא פנו לביאור 5 בדוחות הכספיים של החברה לשנת 2021 הכלולים בדוח השנתי של החברה לשנת 2021, במסמך ה-20F מתאריך 15 במרץ 2022, אשר הוגש לרשות לני"ע האמריקאית. 

ההפסד הנקי ברבעון הראשון של 2022 היה 1.8 מיליון דולר, או (0.04) דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 2.7 מיליון דולר, או 0.06 דולר למניה ברבעון הראשון של שנת 2021.

ה-EBITDA כמפורט בטבלאות שלהלן, עמד על 3.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022, לעומת 3.7 מיליון ברבעון הראשון של שנת 2021.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ל-5.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022, בהשוואה לתזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת של 2.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2021.

דגשים למאזן

נכון ל-31 במרץ 2022, היו לחברה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך 22.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-18.6 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2021. גידול זה נבע מתזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת. ההון החוזר של החברה נכון ליום 31 המרץ, 2022 הכולל נכסים שוטפים (ללא מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר), בניכוי התחייבויות שוטפות, עמד על 52.0 מיליון דולר.

תחזית לשנת 2022

קמהדע ממשיכה לצפות כי סך ההכנסות לשנת הכספים 2022 ינועו בין 125 מיליון דולר ל-135 מיליון דולר, המייצגות גידול של 20% עד 30% לעומת 2021. החברה צופה כי שיעור ה-EBITDA לשנת 2022 צפוי לעמוד על בין 12%-15%, המייצג גידול של יותר מפי 2.5 יחסית ל EBITDA של שנת 2021. בעוד שביתת העובדים המשפיעה על פעילות מפעל הייצור שלנו בישראל צפויה לפגוע בתוצאות הרבעון השני של שנת 2022, אשר צפוי להיות חלש מהרבעון הראשון. עם זאת בהתבסס על מגוון הפעילות המסחרית שלנו הכוללת מספר מקורות הכנסה, לרבות הפורטפוליו של ארבעת המוצרים המסחריים מאושרי FDA שנרכשו לאחרונה המיוצרים כיום על ידי יצרן חיצוני, פעילות ההפצה בשוק הישראלי אשר ממשיכה לפעול ללא תלות במפעל הייצור שלנו, ההכנסות מתמלוגים על מכירות GLASSIA על ידי טקדה, כמו גם רמות המלאי הנוכחיות של המוצרים המוגמרים, הצפי החיובי שלנו לכלל השנה נשאר בעינו.

קמהדע מדווחת על הרחבת המחקר הקליני הפיבוטלי שלב 3 (InnovAATe) במוצר ה-AAT באינהלציה לשישה מרכזים רפואיים ברחבי אירופה, והמלצה חיובית מטעם ועדת הבטיחות להמשכו של המחקר ללא שינויים 

קמהדע בע"מ (NASDAQ and TASE: KMDA), חברה ביופארמצבטית ורטיקאלית בינלאומית המתמקדת במוצרי פלסמה ייחודיים, הודיעה היום על ההתקדמות האחרונה במחקר הקליני הפיבוטלי שלב 3 InnovAATe, לבחינת הבטיחות והיעילות של מוצר החברה אלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) באינהלציה לטיפול בחסר  בחלבון אלפא-1 אנטיטריפסין (AATD).

בעקבות התמתנות השפעות מגפת הקורונה העולמית, החברה הרחיבה את המחקר לאתרים נוספים באירופה. אתרים קליניים נפתחו לאחרונה בבלגיה, פינלנד ושוודיה, וגיוס חולים החל. בשבועות הקרובים, צפויים להיפתח שלושה אתרים נוספים באנגליה, אירלנד והולנד לגיוס חולים נוספים. שישה אתרים אלו מצטרפים לאתר הקיים במרכז הרפואי בליידן, הולנד, אשר פעיל ומגייס חולים לניסוי החל מתחילת המחקר בנובמבר 2019.

יתר על כן, כחלק מתהליך בקרה שוטף, ועדת הבטיחות הבלתי תלויה של המחקר (DSMB) המליצה לאחרונה על המשכו של הניסוי ללא צורך בשינויים כלשהם. עד כה, כל החולים שגוייסו למחקר המשיכו אותו ללא כל נשירה מהטיפול, ולא דווחו  תופעות לוואי משמעותיות הקשורות לתרופת המחקר. בנוסף, תשעה חולים, אשר השתתפו במחקר באתר בליידן, השלימו במלואן את שתי שנות הטיפול במסגרת המחקר וכעת נמצאים בהמשך מעקב.

"בהמשך להיחלשות מגפת הקורונה העולמית, אנו שמחים על הרחבת המחקר המבטיח הזה ופתיחת אתרים חדשים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "חשוב לציין כי מחקר ה-InnovAATe הינו אחוד ומידע ממנו צפוי להיות מתאים להגשה רגולטורית הן למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) והן לסוכנות התרופות האירופית (EMA). למוצר ה AAT באינהלציה פוטנציאל משמעותי להוות טיפול פורץ דרך, הצפוי להעלות את נוחות השימוש של החולים ואת איכות חייהם בהשוואה לטיפולי העירוי הקיימים כיום. שוק ה AAT מוערך כיום במכירות של יותר ממיליארד דולר בארה"ב ואירופה וצומח בצורה עקבית. אנחנו מצפים להמשך הרחבת המחקר, אשר הינו המתקדם ביותר בתחום החסר בחלבון AAT."

InnovAATe הוא מחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר פלסבו, שלב 3 פיבוטלי שנועד להעריך את היעילות והבטיחות של AAT באינהלציה בחולי AATD, הסובלים ממחלת ריאות בחומרה בינונית. עד 250 מטופלים יקבלו, באופן אקראי 1:1, AAT באינהלציה במינון של 80 מ"ג פעם אחת ליום, או פלסבו, במשך טיפול שיארך שנתיים. מדד ההצלחה העיקרי של מחקר InnovAATe הוא תפקוד הריאות הנמדד על ידי FEV1. מדדי הצלחה משניים כוללים שינויים בצפיפות ריאות שימדדו על ידי CT, כמו גם פרמטרים אחרים של חומרת המחלה, כגון תפקודים ריאתיים נוספים, קצב החמרה ובדיקת הליכה של שש דקות. 

לגרף קמהדע לחצו כאן

37 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 30.51 מיליון בקמהדע
קרנות נאמנות שמחזיקות את קמהדע. לרשימה המלאה
x