יובל פלג, מנכ"ל פולירם: "ממשיכים לצמוח בכל שלושת מגזרי הפעילות ומרחיבים כושר ייצור"

ההכנסות צמחו ב-29% ל-277 מיליון שקל | המניה יורדת היום

 

 

 
יובל פלג, מנכ״ל פולירם, קרדיט: יח״ציובל פלג, מנכ״ל פולירם, קרדיט: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/05/2022

צמיחה משמעותית בכל מגזרי הפעילות;

הרווח הנקי גדל והסתכם ב-28 מיליון שקל;

מימוש מוצלח של אסטרטגיית רכישות ואיחוד חלקי לראשונה של תוצאות חברת MCT הגרמנית;

המשך גידול בכושר הייצור, שיעורי ניצולת גבוהים ותוכנית להמשך הרחבת כושר הייצור כמענה לגידול בביקושים

יובל פלג, מנכ"ל פולירם: "פולירם ממשיכה לצמוח בכל שלושת מגזרי הפעילות ומרחיבה בהתמדה את כושר הייצור, במענה לגידול בביקושים. הפעילויות שלנו בארה"ב ובאירופה צמחו ברבעון הראשון של 2022 ביותר מ-30% בהשוואה להיקפי הפעילות ברבעון המקביל, בין היתר, הודות לקווי הייצור החדשים שלנו בארה"ב לפעילות הבונדירם ולמוצרי פוליטרון, וכן על רקע התקנת קו ייצור נוסף באתר החברה באנגליה. בנוסף, ברבעון הראשון של השנה התחלנו להפעיל קו ייצור חדש למוצרי תרכובים תרמופלסטיים (EP) בישראל, ובראייה קדימה אנו נערכים לפתיחת 3 קווי ייצור נוספים בשנה הקרובה. בנוסף הוזמנו 2 קווי יצור חדשים הצפויים לפעול בחציון הראשון של שנת 2023.

לפולירם מעמד מוביל ויתרון תחרותי בתחום תעשיית הרכב, אשר עדיין מתמודדת עם ביקושים גבוהים וסובלת מחוסרים רבים. במקביל, לאור העלייה במחירי חומרי הגלם החברה מתמקדת בביצוע התאמות במחירי המכירה ללקוחות ובמינוף הסינרגיה שבין הפעילויות לצורך הבטחת Cross Selling ושמירה על שיעורי הרווחיות. לפולירם מאזן חזק ואיתנות פיננסיות שמאפשרים לנו להמשיך בתנופת ההשקעות ובפיתוח חדשנות לטובת צמיחה מהירה והמשך השאת ערך לבעלי המניות".

חברת פולירם תעשיות פלסטיק, מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק חומרי גלם מתקדמים ופתרונות חכמים לתעשיית הפלסטיק הנמצאת בשליטת קרן פימי, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2022 המשקפות את המשך מגמת הצמיחה האיתנה של החברה בכל מגזרי הפעילות. פולירם מדווחת על הכנסות שיא לרבעון הראשון המסתכמות בכ-277 מיליון שקל ורווח נקי של 28 מיליון שקל – זאת לעומת רווח נקי של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ורווח של כ-13.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2021.

תוצאות הרבעון הראשון של 2022 כוללים לראשונה גם איחוד חלקי, של חודש מרץ בלבד, של תוצאות חברת MCT הגרמנית, אותה רכשה פולירם בתמורה לכ-25 מיליון יורו. 

פולירם מתבססת על צמיחה אורגנית לצד ביצוע רכישות סינרגטיות, רכישת MCT תחזק את מעמדה העסקי והתחרותי של החברה ביבשת אירופה, ומצטרפת לרכישת פטלון באנגליה. הרכישות מסייעות לחברה להגדיל את כושר הייצור ולהתבסס על ייצור מקומי, ומאפשרת לקבוצה להתמודד טוב יותר עם עלויות התובלה ולקצר את זמני האספקה ללקוחות.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו לשיא של 277.4 מיליון שקל, גידול של 29% בהשוואה להכנסות של 215.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות מקורו בצמיחה בכל שלושת מגזרי הפעילות של החברה ובעליית המחירים:

גידול של כ-41% במגזר התרכובים ההנדסיים ל-169 מיליון שקל;

גידול של 13% במגזר הבונדירם ל-83 מיליון שקל;

גידול של 16% במגזר הפוליטרון ל-25.6 מיליון שקל.

הגידול במכירות נובע מהעלייה במחירי המוצרים, מאיחוד חלקי של חברת MCT, שנרכשה בחודש מארס ותרמה כ-9 מיליון שקל להכנסות הרבעון, ומהרחבת קווי הייצור וכניסה לפעילות של שלושה קווים נוספים.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2022 הסתכם בכ-52 מיליון שקל, גידול של כ-3% בהשוואה לרווח הגולמי ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחיות הגולמית ברבעון הראשון של 2022 הגיע ל-18.6% מסך הכנסות החברה לעומת 23.2% ברבעון המקביל אשתקד.

השינוי בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר מעליית מחירי חומר הגלם אשר שוחקים זמנית את שיעורי הרווחיות, ולצידה נרשמה עלייה במחירי המכירה שתרמה לגידול במרווח בשקלים. תהליך שינוי מחירי המכירה ללקוחות ישפר את שיעור הרווח הגולמי.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2022 הסתכמה ב- 44 מיליון שקל, גידול של 8.1% בהשוואה ל-EBITDA של כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2022 בנטרול הוצאות חד פעמיות הנובעות מרכישת פעילות MCT, הסתכם ב-36.4 מיליון שקל, ובסך הכל עמד על 33.6 מיליון שקל - בהשוואה לרווח תפעולי של 33.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2022 הסתכם ב-28 מיליון שקל, גידול של 8% בהשוואה לרווח נקי של 26 מיליון שקל ברבעון המקביל, וגידול של כ-108% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2021. בנטרול הוצאות חד פעמיות הנובעות מרכישת פעילות MCT, הרווח הנקי עולה לסך של כ-31 מ' שקל. הגידול ברווח הנקי נובע גם מהתחזקות שערי החליפין של הדולר מול השקל.

ההון העצמי הסתכם ב-541.5 מיליון שקל, ומהווה 47.4% מסך המאזן.

דיבידנד – דירקטוריון החברה קיבל החלטה על חלוקת דיבידנד בסך של 10 מיליון שקל.

דיבידנד זה מתווסף לחלוקה אותה ביצעה החברה בחודש אפריל בסך של 20 מיליון שקל, והשלימה חלוקה של 100 מיליון שקל לבעלי המניות מתחילת 2021.

לגרף פולירם לחצו כאן

157 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 201.26 מיליון בפולירם
קרנות נאמנות שמחזיקות את פולירם. לרשימה המלאה
x