וולמארט פספסה תחזיות וצונחת עוד 5%- אחרי שירדה כ 10%- אמש - טרגט צונחת כ 24%-

וולמארט התאכזבה לגלות שהלקוחות אינם במצב רוח לחופשה נהנתנית באביב הזה. הקימעונאית דיווחה ביום שלישי על רווחים חלשים בהרבה מהציפיות והמניה ירדה מעל 11%

 

 

 
Image by jimaro morales from Pixabay - walmartImage by jimaro morales from Pixabay - walmart
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/05/2022

וולמארט דאגה להצטייד כראוי ועשתה כל מה שנדרש כדי לצאת לדרך ברבעון האחרון: הקמעונאית הצטיידה בכל דבר אפשרי, החל מברביקיו ועד כימיקלים לבריכה. חוץ דבר אחד שאליו לא התכוננה: מזג אוויר מפתיע שאינו תואם את העונה שהרס את התכניות של כולם לצאת ולבלות וגם של וולמארט  לרשום רווחים. 

כמובן שמזג האוויר הבלתי צפוי אינו הסיבה היחידה לפספוס התחזיות. החברה מצאה את עצמה גם מאוישת בעובדים יתר על המידה, העובדים חזרו מהחופשה שהיו בה על רקע הוירוס מוקדם מהמתוכנן כדי לחזור למקום העבודה שהם רגילים אליו. זה הותיר את וולמארט עם עלויות עבודה גבוהות יותר, שתרמו גם הן באופן חלקי בירידה של 25% ברווח לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. 

ומכיוון שוולמארט לא חושבת שהעלויות הגבוהות הללו ייעלמו בקרוב, החברה חתכה את תחזית הרווח שלה לשנה. ומכיוון שזה לא בדיוק הטיול היוקרתי שהמשקיעים ציפו לו והם שלחו את מניית וולמארט לירידה של 9% מייד לאחר ההודעה.

מניית החברה הגיעה ביום שלישי לשפל של 52 שבועות. היא סגרה ב-131.35 דולר, ירידה של 11.38%.

מניית וולמארט (סימול WMT) גרף יומי מקור TradingView

החברה העלתה את תחזית המכירות שלה השנה, ואמרה שהיא צופה שהמכירות נטו יעלו בכ-4% לשנה כולה. היא צפה בעבר עלייה של 3%. אבל כאמור, וולמארט גם הורידה את ציפיות הרווח. הרווח למניה לשנה יקטן בכ-1% בהשוואה לעלייה החד-ספרתית הבינונית שציפתה לה בעבר.

וולמארט אינה רק קמעונאית גדולה, אלא גם אינדיקטור למשקיעים וכלכלנים

וולמארט היא חברה שנצפית הרבה כשמשקיעים וכלכלנים מחפשים רמזים לגבי האופן שבו הצרכן האמריקאי מתגבר על האינפלציה.

לדברי המנכ"ל דאג מקמילון, תוצאות השורה התחתונה של החברה היו בלתי צפויות ומשקפות את הסביבה החריגה בה אנו נמצאים. האינפלציה בארה"ב נמצאת בשיא של כמעט ארבעה עשורים. מדד המחירים לצרכן, מדד רחב של מחירי סחורות ושירותים, עלה באפריל ב-8.3% לעומת שנה שעברה, לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה.

שיעור האינפלציה בארצות הברית, גרף שבועי

הזינוק המשמעותי במחירי הדלק, עלויות העבודה הגבוהות ורמות המלאי האגרסיביות הכבידו על החברה, לדברי הסמנכ"ל חלק מהסחורה הגיעה באיחור ופריטים אחרים, כמו גריל, צמחים וכימיקלים לבריכה, לא נמכרו בגלל מזג אוויר קריר שאינו תואם את העונה בארה"ב.

מכירות מזון גבוהות יותר, רווחים נמוכים יותר

מוצרי מכולת שהיא למעשה קטגוריית המכירות המובילה של וולמארט, היא אחת הקטגוריות של החברה שנפגעה קשה. עלויות המזון עלו ב-9.4% באפריל על בסיס של 12 חודשים.

כשהקונים מחפשים ערך, וולמארט צוברת נתח שוק במכולת, אך יחד עם זאת, יש לזה מחיר. מכירות של מזון מקטינות את הרווחים, משום שהקמעונאי מוכר יותר פריטים עם רווחים נמוכים כמו ביצים ולחם ופחות סחורה עם רווחים גבוהים יותר כמו ביגוד ואלקטרוניקה.

ללקוחות אין תקציב

לצד הירידה במכירות הסחורה הכלליות, וולמארט רואה סימנים נוספים לכך שחלק ממשקי הבית מרגישים צורך לצמצם את התקציב שלהם. לדברי המנכ"ל, הכרטיס הממוצע ללקוחות בארה"ב עלה ב-3% בגלל אינפלציה, אך מספר הפריטים בסלים ירד.

התמונה הגדולה יותר: האינפלציה נוגסת

בתור הקמעונאית הגדולה בעולם, וולמארט כאמור היא נקודת מוצא לכלכלנים המנסים להבין כיצד האמריקאים מתמודדים עם אינפלציה שיא. התוצאות שלה כנראה אישרו את מה שהם כבר ידעו: וולמארט אמרה שלקוחות קנו יותר ממוצרי המותג שלה ופחות הוציאו על מוצרים כמו אלקטרוניקה וביגוד. וכאשר צרכנים נוטים להצטמצם למוצרים מוזלים אלו הם סימנים מובהקים לאינפלציה גבוהה.

לא קל להבחין בהתנהגות המשתנה הזו אם מסתכלים רק על נתוני הקמעונאות בארה"ב, שהראו ביום שלישי שערך המכירות הקמעונאיות בארה"ב צמח ב-0.9% באפריל לעומת החודש הקודם. אך יש לקחת בחשבון שהמדד הזה לא מותאם לאינפלציה, אז סביר להניח שהקונים פשוט הוציאו יותר כדי לקנות פחות. 

קיימת גם אפשרות שהאמריקאים צוברים חובות בכרטיסי אשראי כדי לקנות את מה שהם צריכים, כאשר נתונים שפורסמו בשבוע שעבר מראים שהם פתחו שיא של 537 מיליון חשבונות ברבעון האחרון.

43 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 39.73 מיליון ב-Wal-Mart Stores, Inc.
קרנות נאמנות שמחזיקות את Wal-Mart Stores, Inc. לרשימה המלאה
x