גלוברנדס מייבאת ומפיצה של המותגים המובילים של החברות הבינלאומיות מהגדולות בעולם בתחום מוצרי טבק ועישון - JTI (Japan Tobacco International) ו-BAT (British American Tobacco). בתחום הממתקים והחטיפים החברה מפיצה של מוצרי יוניליוור, דיפלומט ומארס ריגלי, ומייבאת את מוצרי Saly Sol ועוד
להלן עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2022:
הכנסות החברה בניכוי מס קנייה רשמו עלייה של 0.9% והסתכמו בכ-133.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות דומות של כ-132.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021.
ההכנסות נטו ממכירת מוצרי עישון עמדו על כ-113.1 מיליון שקל, ירידה של כ-3% ביחס לרבעון הראשון של 2021. הקיטון נובע מירידה של כ-1% במכירות מוצרי העישון לצד העלאת מס קנייה בשיעור של כ-2.4%, בתחילת השנה הנוכחית.
ההכנסות נטו ממכירת ממתקים וחטיפים רשמו עלייה ניכרת של כ-30% והסתכמו בכ-20.4 מיליון שקל. להערכת הנהלת החברה, העלייה בהיקף המכירות נובע הן בשל הסגר השלישי שחל במהלך חודש ינואר 2021 והן מתזמון חג הפסח השנה לעומת אשתקד.
סך ההכנסות נטו של חטיבת הממתקים והחטיפים מתוך סך ההכנסות נטו של החברה רשם עלייה מ-12% ברבעון הראשון אשתקד ל-15% ברבעון הראשון של 2022.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון השנה בכ-42.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הירידה ברווח הגולמי נובעת בשל העלאת מס הקניה על מוצרי עישון בתחילת 2022, עלייה שלא גררה העלאות מחיר של המוצרים עצמם, לצד המשך ההשפעה של הסכם עם אחד הספקים של החברה.
במועד פרסום הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקה של 30 מיליון שקל כדיבידנד לבעלי המניות.
מנכ"ל החברה גדי נצר: "גלוברנדס פתחה היטב את שנת 2022, עם התחזקות משמעותית במכירות מגזר חטיפים וממתקים ומכירות איתנות בתחום העישון. התחלנו להשקיע בפעילות להפצה ושיווק של מוצרי פארמה ללא מרשם ומוצרים נוספים, פעילות שאנו מאמינים בה מאוד כחלק מהתפתחות הקבוצה.
אנו גאים בהיבחרנו לרשימת 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן (על פי נתוני סקר BDi לשנת 2022), וזו הזדמנות טובה להודות לעובדי החברה על עבודה מאומצת ומחויבת בתקופה האחרונה, ובכלל".