איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה בע"מ: "אנו נמצאים בתקופה של צמיחה מאוד משמעותית. צמיחה זו מתבטאת בקפיצת המדרגה שנרשמה בצבר העבודות של החברה בשנה האחרונה, והזכייה הנוכחית ממשיכה מגמה חיובית זו. הזכייה במכרז מורכב - הכולל ביצוע של מערכות אלקטרומכניות, התקנת מעליות ואספקת שירותי אחזקה בפרויקט היוקרתי של עזריאלי - ממחישים את יכולתה של אלקטרה לספק מגוון נרחב של שירותים ועבודות עבור הפרויקטים המשמעותיים ביותר במשק הישראלי. השבוע גם חתמנו עם שותפינו על הסכם הזיכיון להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן, פרויקט שיניב הכנסות כוללות בסך של כ-9 מיליארד שקל, כך שאנו נמצאים כיום בתנופת עשייה יוצאת דופן, שתבוא לידי ביטוי בהמשך מגמת הצמיחה בהיקפי הפעילות שלנו, המאפיינת את ביצועיה העסקיים של אלקטרה לאורך כל השנים".
קבוצת אלקטרה בע"מ ממשיכה להגדיל את צבר העבודות שלה. אלקטרה בע"מ, בניהולו של איתמר דויטשר, מדווחת היום על זכייתה במכרז לביצוע המערכות האלקטרומכניות, התקנת מעליות ושירותי אחזקה בפרויקט "הספירלה" של קבוצת עזריאלי בתל אביב. סך התמורה הצפויה בגין הפרויקט מסתכמת בכ- 400 מיליון שקל, כאשר תקופת ביצוע העבודות נאמדת בכ-4 שנים.
בחודש ינואר האחרון, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נתנה אור ירוק למגדל הספירלה של עזריאלי בתל אביב, בסמוך לשלושת המגדלים ולקניון עזריאלי. המגדל, שצפוי להיות המגדל הגבוה בישראל, יתנשא לגובה של 350 מטר ויכלול 91 קומות (מתוכן 83 מעל פני הקרקע). המגדל צפוי לשלב מסחר בקומות הבסיס, קומות משרדים עד מחצית המגדל, מעליהן קומות מגורים להשכרה, ובחלקו העליון מלון הכולל כ-250 חדרים.
אלקטרה מערכות תתקין בפרויקט הספירלה, את כלל המערכות האלקטרו-מכאניות, הכוללות מיזוג אויר ואוורור, חשמל, אינסטלציה וכיבוי אש. מורכבותן של המערכות שיותקנו בפרויקט זה הינה בהתאמתן לתנאים הייחודיים הנדרשים במבנים גבוהים במיוחד במספר פרמטרים, ביניהם, בטיחות אש, עמידה בלחצים הידרוסטטיים גבוהים, ושימוש במערכות חסכוניות באנרגיה.
אלקטרה מעליות גברה על חברות בינלאומיות במכרז מגדל הספירלה ונבחרה להקים, להפעיל ולשלוט במערך המעליות העצום של המגדל, המהוות את העורק הראשי של פרויקט מאתגר זה. החברה תתקין בבניין 47 מעליות ו-16 מדרגות נעות שיתחברו לקניון עזריאלי. מרבית המעליות יהיו כפולות (דאבל־דק) חדשניות, כך שבאותה נקודת זמן תעצור המעלית בשתי קומות עוקבות, ותאפשר לדוגמה להיכנס למעלית מקומה 80 וגם לצאת מקומה 81. המעליות, שיגיעו למהירות של 8 מטר לשנייה וקרוב ל-30 קילומטרים בשעה, תהיינה בעלות עיצוב ייחודי, כולל קירות ותקרות זכוכית בחלקן.
כמו כן, הפרויקט החדשני יכלול, לראשונה בישראל, מערכת המיועדת לפינוי אנשים במצבי חירום. המשמעות היא כי להבדיל מבניין רגיל, בו המעליות מושבתות בעת הצורך וכל הדיירים והמבקרים מפונים לגרם המדרגות, במגדל הספירלה תוטמע מערכת חכמה המזהה את רצפת המעלית שבה מתרחש אירוע חירום. בכך, ישרתו מעליות ייעודיות רק את אותה קומה ואלו הסמוכות לה, תוך העברת הוראות פינוי למבקרים בבניין, באמצעות מסכים ייעודיים. בנוסף, אלקטרה צפויה לעשות שימוש בטכנולוגיית Self-Climbing Elevator, מעלית לטיפוס עצמי, המותקנת בזמן הקמת הבניין. המשמעות של כך היא שבמקום תהליך בניית שלד הנמשך קרוב לשנה, ניתן להתקין מעלית כבר בשלבי הבנייה הראשונים, שתפעל בכלל הקומות בבניין זמן קצר לאחר סיום השלד.
זכייה זו מגיעה לאחר שהשבוע דיווחה אלקטרה על ציון דרך משמעותי חשוב. החברה ושותפיה חתמו על הסכם הזיכיון בנוגע להקמת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן. ההסכם נחתם בין קבוצת טי.אם.טי, בה אלקטרה שותפה בשיעור של 40.05%, לבין חברת נ.ת.ע. על פי ההסכם, תקופת הזיכיון של הפרויקט הינה כ-25 שנה, והיא מורכבת מ-5 שנות הקמה ו-20 שנות תחזוקה. ההכנסות הצפויות לקבוצה לאורך כל תקופת הזיכיון מוערכות בכ-9 מיליארד שקל , מתוכן מענק הקמה שישולם לזכיין בסך כ-3.3 מיליארד שקל, על פי אבני דרך במהלך תקופת ההקמה של הפרויקט.