יובל גביש מונה ליו"ר פעיל של חברת המימון החוץ בנקאי אמפא קפיטל

גביש יוביל את אסטרטגיית הצמיחה של אמפא קפיטל והסינרגיה עם חברות האם, אל מול האתגרים וההתפתחויות בשוק המימון החוץ בנקאי

 

 

 
דודי לוי, שוקי וולף, ארי קלמן, יובל גביש, שלומי פוגל, קרדיט: יח״צדודי לוי, שוקי וולף, ארי קלמן, יובל גביש, שלומי פוגל, קרדיט: יח״צ
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/05/2022

אמפא קפיטל, בבעלות קבוצת אמפא וקבוצת מנורה מבטחים, נחשבת לאחת מחברות המימון החוץ בנקאי הוותיקות והמובילות בישראל. החברה מעניקה אשראי חוץ בנקאי בהיקף של כ – 4 מיליארד ש"ח בשנה לתחומי התעשיה והתשתיות, ניכיון הצ'קים ומימון נדל"ן  

שלומי פוגל, מבעלי קבוצת אמפא: שילוב העוצמות של  קבוצת  מנורה מבטחים וקבוצת אמפא, יחד עם הנסיון הרב והיכולת המוכחת של גביש, יסייעו להרחיב את היקפי פעילותה של אמפא קפיטל  ויאפשרו לה להיכנס במהירות  לפעילות בתחומים ובשווקים נוספים # ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים: "הצטרפותו של גביש מהווה תוספת כוח משמעותית לחברה ואני בטוח כי יתרום רבות מניסיונו הרב לקידום עסקי החברה והובלתה להישגים ושיאים חדשים".

יובל גביש, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט עובר לתחום המימון החוץ בנקאי. גביש מונה לתפקיד יו"ר פעיל של אמפא קפיטל ויחליף את שלומי פוגל, מבעלי קבוצת אמפא, שכיהן גם כיו"ר חברת המימון. פוגל ימשיך ויכהן כדירקטור בחברה.

במסגרת תפקידו, גביש יוביל את אסטרטגיית הצמיחה של אמפא קפיטל והסינרגיה עם חברות האם, אל מול האתגרים וההתפתחויות בשוק המימון החוץ בנקאי. בכלל זה יוביל את האסטרטגיה שתתמוך בפיתוח העסקי של החברה ובפיתוח מוצרי אשראי חדשניים. כמו כן יוביל את פיתוחם של מגוון ערוצי הפעילות של החברה, בדגש על ערוצי הדיגיטל וקיצור תהליכים להענקת אשראי איכותי לעסקים.

ארי קלמן, יובל גביש, שלומי פוגל, קרדיט: יח״צ

אמפא קפיטל, בבעלות קבוצת אמפא (52%) וחברת הביטוח מנורה מבטחים (48%), נחשבת לאחת מחברות המימון החוץ בנקאי המובילות והוותיקות בישראל. החברה, שהוקמה בשנת 1967, מעניקה פתרונות מימון מקיפים לעסקים, בארבעה תחומים עיקריים: מימון ציוד תעשייתי, ניכיון שיקים, הלוואות חוץ בנקאיות ומימון בתחום הנדל"ן. הידע הרב שנצבר בחברה במשך השנים מאפשר לאמפא קפיטל להציע מגוון של פתרונות מימון מותאמים אישית לצרכים ולאפשרויות של העסק. החברה מממנת את פעילותה באמצעות ההון העצמי, מימון בנקאי בארץ ובחו"ל, גופים מוסדיים והנפקות אג"ח בשוק ההון. במהלך השנים ביצעה החברה 13 הנפקות של אגרות-חוב מגובות תזרים מזומנים, שהסתכמו בגיוס של למעלה מ-1.5 מיליארד ש"ח ממשקיעים מוסדיים.  בשנת 2016 הצטרפה ענקית הביטוח מנורה מבטחים לבעלות בחברה ובשנת 2018 רכשה 17.63% נוספים ממניות אמפא קפיטל. לאחר הרכישה הנוספת מחזיקה מנורה מבטחים בכ- 47.63% מהון המניות של אמפא קפיטל. כמנכ"ל החברה מכהן דודי לוי, מי שכיהן בעבר כמשנה למנכ"ל בנק ירושלים וכמנהל החטיבה הקמעונאית של הבנק.

יובל גביש הצטרף לדיסקונט בשנת 2011 כחבר הנהלה ומנהל החטיבה הבנקאית. גביש כיהן במגוון תפקידים בכירים בחברות בנות ובינואר 2020 מונה לתפקיד המשנה למנכ"ל הבנק וראש החטיבה העסקית, המונה למעלה מ-400 עובדים. במסגרת זו הוביל גביש את אסטרטגיית הבנק מול המגזר העסקי והמסחרי ובכלל זה ניהול תיק אשראי כולל של  68 מיליארד ש"ח וכ-213 מיליארד ש"ח בתיק השקעות והפיקדונות של לקוחות החטיבה. בתקופת כהונתו כראש החטיבה הוביל גביש מהלך אסטרטגי למיצוב הבנק כבנק מוביל במימון פרויקטי תשתית לאומיים, כגון: הנמל הדרומי, תחנת הכוח רמת חובב, תחנת הכח חגית ופרויקט טורבינות רוח של אנרג'יקס בצפון הארץ. 

השינוי האסטרטגי שהוביל גביש בתקופת כהונתו הביא את החטיבה העסקית להציג ביצועי שיא, הן בצמיחה ביתרות אשראי ופיקדונות והן בגידול בהכנסות.  בכלל זה יתרת האשראי לעסקים בינוניים וגדולים צמחה למעלה מ-8 מיליארד ש"ח ועומדת על 68 מיליארד ש"ח. סך יתרת הפיקדונות לעסקים בינוניים וגדולים צמחה בלמעלה מ-50 מיליארד ש"ח ועומדת על 213 מיליארד ש"ח. 

בין השנים 2011-2019 כיהן גביש כראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט וכאחראי על המגזר הפרטי, עסקים קטנים, המסחרי ובנקאות פרטית. בכלל זה ניהול של כ-3,000 עובדים בלמעלה מ-100 סניפים וניהול אשראי כולל של כ-60 מיליארד ש"ח. בתקופה זו  הוביל גביש מהלכי רוחב אסטרטגיים ובכללם שינוי פניי הבנקאות הקמעונאית העתידית, הובלת תהליכי התייעלות מאסיביים, הגברת השימוש בערוצים הדיגיטליים וקידום מודלים מתקדמים לאשראי. מהלכים אלו באו לידי ביטוי בתוצאות העסקאות של החטיבה הבנקאית אשר הציגה ביצועי שיא שנה אחרי שנה, הן בצמיחה ביתרות אשראי ופיקדונות והן בגידול בהכנסות. 

בנוסף גביש מילא תפקידים בכירים בחברות בנות בקבוצת דיסקונט. בין היתר: יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט למשכנתאות, יו"ר דירקטוריון דיינרס קלאב לישראל בע"מ ויו"ר דירקטוריון כרטיסי אשראי לישראל בע"מ. 

כיו"ר דירקטוריון כאל, גביש הוביל מהלכים אסטרטגים משמעותיים. בין היתר, גיבוש מתווה והשקת מועדון FlyCard , רכישת מניות המיעוט בחברת דיינרס והשקת מועדון כאל - שופרסל. בהיבט התשתיתי, אושרו פרויקטי ענק כגון החלפת מערכות הליבה, העברת חדר מחשב ומעבר לבניין חדש.

שלומי פוגל, מבעלי קבוצת אמפא: "אנו שמחים לצרף לנבחרת שלנו את אחד השחקנים הבכירים בישראל בתחום האשראי לעסקים. אנו בטוחים כי שילוב העוצמות של  קבוצת  מנורה מבטחים וקבוצת אמפא, יחד עם הנסיון הרב והיכולת המוכחת של גביש, יסייעו להרחיב את היקפי פעילותה של אמפא קפיטל ויאפשרו לה להיכנס במהירות  לפעילות בתחומים ובשווקים נוספים". 

ארי קלמן, מנכ"ל קבוצת מנורה מבטחים: "אנו מברכים על הצטרפותו של יובל גביש ומינויו כיו"ר פעיל של אמפא קפיטל. הצטרפותו של גביש מהווה תוספת כוח משמעותית לחברה ואני בטוח כי יתרום רבות מניסיונו הרב לקידום עסקי החברה והובלתה להישגים ושיאים חדשים".

x