בחינת ההיערכות לכניסתה לתוקף של רפורמת הייבוא – שצפויה לחסוך 1.3 מיליארד שקל בשנה למשק

בשבוע הבא בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ מיכאל ביטון

 

 
מיכאל ביטון, קרדיט: דוברות הכנסת, דני שם טובמיכאל ביטון, קרדיט: דוברות הכנסת, דני שם טוב
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2022

בנוסף תמשיך הוועדה את הדיון ביוזמת היו"ר ביטון לדיור בר השגה ואת המעקב אחר תיקונים לרפורמה בתעריפי התח"צ; הוועדה תכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגביל את עמלת פתיחת תיק להלוואת משכנתה, תמשיך לדון בהצעת החוק עבירות תנועה מנהלית ותעסוק בנושאים רבים נוספים; ועדת המשנה לבטיחות בדרכים תדון בהתנהגות שליחים רוכבי דו גלגלי וועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות תדון בהגנה על צרכנים שביצעו העברה בנקאית עם פרט שגוי

יום שני, כ"ב באייר תשפ"ב, 23 במאי 2022

בשעה 09:30 – הוועדה תכין לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ חיים כץ וח"כ אתי עטיה, לתקן את חוק הבנקאות ולהגביל את העמלה שגובים הבנקים עבור פתיחת תיק הלוואה לדיור (משכנתה). כיום גובים הבנקים אלפי שקלים, שלפי דברי ההסבר להצעת החוק יכולים להגיע גם ל-56.6% משכר המינימום לחודש, ולכן מציעים השנייה להגביל את העמלה ל-360 שקלים בלבד. קישור לעמוד ההצעה במאגר החקיקה הלאומי: https://bit.ly/3sFsJhR 

בשעה 11:00 – לקראת כניסתה לתוקף של רפורמת הייבוא, תתכנס הוועדה לקבל את דיווח שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, על היערכות ליישומה. כזכור, לפני כחצי שנה אישרה הוועדה את הרפורמה, כחלק מאישור חוק ההסדרים, והיא נועדה להקל ברגולציה על ייבוא מוצרי צריכה לישראל, ובין היתר יאפשר מסלול יבוא על בסיס עמידה בדרישות האיחוד האירופי. לפי ההערכות שהוצגו בדיוני הוועדה, הרפורמה תוכל לחסוך כ-1.3 מיליארד שקל בשנה למשק ולצרכנים. קישור לדיווח שהעבירה השרה לוועדה בראשית החודש ולחומרי רקע נוספים: https://bit.ly/3PrVxEe 

בשעה 12:30 – הוועדה תמשיך את הדיון בנושא מודלים לדיור בר השגה שהציג היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, שנועדו לאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה צומחת באזור המרכז או צמוד קרקע במחיר מופחת בפריפריה. בישיבה ישתתפו מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט.

יום שלישי, כ"ג באייר תשפ"ב, 24 במאי 2022

בשעה 10:00 – ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, בראשות ח"כ בועז טופורובסקי, תתכנס לישיבה שתעסוק בהתנהגות שליחים במרחב העירוני.

בשעה 11:00 – הוועדה תדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות בכללי דיבור אחיד בקשר, בין כלי טיס לתחנת ניהול תנועה אווירית, בשפה העברית.

בשעה 11:15 – הוועדה תדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות הטיס העוסקות באגרות רישום, רישוי ותיעוד.

בשעה 11:30 – הוועדה תדון בבקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות רישיונות לעובדי טיס, בדבר ביטול חובת רישוי לתדריכנים.

בשעה 11:50 – לבקשת חברי הכנסת סמי אבו שחאדה ואוסאמה סעדי, הוועדה תקיים דיון מחדש במספר סעיפים בתקנות מחלות בעלי חיים, שהגיש משרד הבריאות. השבוע דנה הוועדה בתקנות, שמבקשות לשפר את ההגנה על בריאות הציבור באמצעות הוראות לשיפור הפיקוח הווטרינרי על שלל דיג. בדיון אישרה הוועדה את התקנות, בהן שני חלקים עיקריים שהאחד נוגע לכללי השמירה על שלל הדיג על מנת שלא יזדהם או יתקלקל, והשני מתייחס לאיסור דיג באזורים מזוהמים. עם זאת, כאמור, חברי הכנסת אבו שחאדה וסעדי ביקשו לקיים בחלק מסעיפי התקנה דיון מחדש.

בשעה 12:00 – ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות, בראשות ח"כ לימור מגן תלם, תתכנס לישיבה שתעסוק בהגנה על צרכנים שביצעו העברה בנקאית עם פרט שגוי. הדיון מתקיים על רקע מקרים בהם צרכנים ביקשו להעביר כסף מחשבון הבנק שלהם, אך בעת ביצוע ההעברה טעו באחד מפרטי חשבון הבנק אליו ביקשו להעביר את הכסף (טעות במספר הבנק, הסניף או החשבון). כתוצאה מכך מגיע לעיתים הכסף לחשבון של אדם אחר ולא ניתן להחזירו למי שביצע את הטעות. הוועדה תבקש לבחון דרכים לטפל במקרים הללו ולאפשר תיקון טעויות.

בשעה 13:30 – הוועדה תדון בתיקון טעויות שנפלו בפרקי רפורמת הייבוא ורפורמת הבנקאות הפתוחה, אותם אישרה הוועדה לפני כחצי שנה במסגרת חוק ההסדרים. קישור לחומר רקע: https://bit.ly/3yMIiIy 

יום רביעי, י"ז באייר תשפ"ב, 18 במאי 2022

בשעה 08:15 – ביוזמת היו"ר, ח"כ מיכאל ביטון, תקיים הוועדה ישיבת מעקב נוספת, שלישית במספר בשבועיים האחרונים, אחר הרפורמה בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית. כזכור, לפני כשבועיים קיימה הוועדה ישיבת מעקב, במהלכה עלו מספר הצעות לשיפור הרפורמה כאשר בתום אותו דיון ביקש היו"ר ביטון מנציגי משרדי התחבורה והאוצר לבצע שורה של תיקונים ברפורמה ולהקפיאה עד לביצועם. השבוע קיימה הוועדה דיון נוסף, על מנת לבחון האם בכוונת משרד התחבורה לבצע תיקונים ברפורמה. אולם לאחר שלא התקבלה תשובה ברורה באשר לכוונה לתקן את הרפורמה סגר היו"ר ביטון את הדיון ואמר כי אם בתוך שבוע לא תתקבל תשובה למכתב שהעביר בעניין לראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר, הוא יפעל בהתאם. כעת תתכנס הוועדה שוב להמשך המעקב.

בשעה 09:00 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להפרות תעבורה מנהליות. ההצעה נועדה להפוך חלק מעבירות התעבורה שמוגדרות היום כעבירות קנס ו"ברירת משפט", הנחשבות פליליות, ל"הפרות תעבורה" שיטופלו במישור המנהלי, וכן להסמיך את שר המשפטים להקים בית דין מנהלי לתעבורה. בדיון הקודם הסביר מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, כי בשל עומס בבתי המשפט נמחקים מדי שנה 100 אלף תיקי תעבורה. מנגד, נציג לשכת עורכי הדין הזהיר כי המצב החדש יוביל לכך שרישיונם של עוד 20 אלף נהגים ייפסל מדי שנה. 

הישיבות תשודרנה בפורטל הוועדה ובאתר ערוץ כנסת.

קישור לפורטל הוועדה: https://bit.ly/3exzicK 

קישור לעמוד שידורי הוועדה באתר ערוץ כנסת: https://www.knesset.tv/committees/economic-affairs-committee/video/35931/

x