עליה במדד מנהלי הרכש בחודש אפריל 2022

 

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

כלכלני פועלים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/05/2022

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה בחודש אפריל ב-3.8 נקודות לרמה של 51.2 נקודות. המדד עבר להצביע באפריל על התרחבות בפעילות התעשייתית לאחר ארבעה חודשים רצופים של התכווצות. מרבית רכיבי המדד העיקריים עלו החודש והם מצביעים על התרחבות בפעילות.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, ירד בחודש אפריל לרמה של 52.2 נקודות. בארה"ב מדד ה-ISM ירד לרמה של 55.4 נקודות מ-57.1 נקודות במרץ 2022. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ירד לרמה של 55.5 נקודות מ- 56.5 נקודות במרץ 2022. מדד מנהלי הרכש בסין (Caixin) ירד לרמה של 46.0 נקודות, חודש שני ברציפות במצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית.


כלכלני בנק הפועלים: מדד מנהלי הרכש לחודש אפריל חצה את גבול ה- 50 נקודות, אך הוא עדיין קרוב אליו. רמת המדד עדיין נמוכה מהממוצע העולמי, אך הפערים הצטמצמו. מחירי ההובלה בעולם החלו לרדת ואולי זה השפיע לחיוב על ההזמנות ליצוא, שרשמו עלייה בחודש האחרון.

נתוני הלמ"ס מצביעים על האטה בפעילות הכלכלית, ואף ירידה בתוצר ברבעון הראשון של השנה. נתוני סחר חוץ לחודש אפריל הראו אף הם התמתנות – בחלק גדול מענפי התעשייה ובכלל זה רכיבים אלקטרוניים חלה ירידה, ובענפים בהם היצוא גדל, כמו כימיקלים לדוגמה, הנתונים הושפעו מעליות המחירים בעולם. אנו מעריכים כי הצמיחה צפויה להאט גם ברבעונים הבאים, אם כי ענף התעשייה נהנה מרמת ביקושים גבוהה בעולם, והפגיעה בו תהיה נמוכה.


x