בדרך לבורסה בתל אביב: Mobility GoTo Global תהפוך לחברה ציבורית ותיכנס למסחר בבורסה לניירות ערך בת״א לאחר שבועות

האספה הכללית של נרהטק מדיה אישרה את עסקת המיזוג עם חברת התחבורה השיתופית GoTo Global

 

 

 
GoTo Global, photo by shay yechezkelGoTo Global, photo by shay yechezkel
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/05/2022

עסקת המיזוג עמדה בכל התנאים המתלים, בנוסף במסגרת סבב הגיוס המקדים גויסו כ-22 מיליון דולר.

החברה הממוזגת צפויה להירשם ביום שלישי 7 ביוני למסחר בבורסה של תל אביב.

אתמול, ה-25 במאי, האספה הכללית של נרהטק מדיה אישרה את עסקת המיזוג עם חברת התחבורה השיתופית GoTo Global. עסקת המיזוג, בעקבותיה תהפוך GoTo Global לחברה ציבורית ותכנס ביום שלישי 7 ביוני למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, אושרה לאחר עמידת החברה בתנאים המתלים לחתימה. במהלך סבב הגיוס המקדים לאחר חתימת מזכר ההבנות בחודש פברואר האחרון, גייסה GoTo Global סכום של כ-22 מיליון דולר. שווי החברות במיזוג עומד על כ-160 מיליון דולר. 

במסגרת ה-Pre-IPO השקיעו קבוצת ASTARA - שחקן אוטומוטיב גלובלי ענק, ION ION - מהחברות הגדולות בעולם המספקות חומרים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, ובתי ההשקעות הישראלים מור בית השקעות, פניקס ומיטב דש. גם קשת, בעלי ערוץ 12, השקיעו בחברה כנגד מתן שירותים. כמו כן, כלל בעלי המניות הקיימים של החברה: קבוצת שגריר, אדם נוימן, משפחת אונגר ועוד קרנות הון סיכון גרמניות השקיעו במסגרת סבב זה. 

יחד עם המזומן של חברת נרהטק, יהיו בחברה המאוחדת במועד השלמת עסקת המיזוג כ-26 מיליון דולר. העסקה מתבצעת על ידי מיזוג לתוך החברה הציבורית נרהטק מדיה (NRTK.TA) ובהתאם לתנאים עליהם דיווחה החברה לאחרונה לפי יחס של כ-73.3% לבעלי המניות ב-Goto Global וכ-26.7% לבעלי המניות של נרהטק. 

חברת GoTo Global (בשמה הקודם CAR2GO) מחלוצות תעשיית התחבורה השיתופית בארץ ובעולם הפועלת על בסיס מודל ייחודי של מתן שירות Multimodal המספק פתרון לכלל שירותי התחבורה באמצעות פלטפורמה טכנולוגית אחודה, תתמזג לתוך החברה הציבורית נרהטק מדיה. שתי החברות חתמו על הסכם מחייב לפיו תמוזג כלל פעילות Goto Global לתוך נרהטק מדיה הנסחרת בבורסה של תל אביב. עם השלמת העסקה, החברה הממוזגת תיקרא גוטו גלובל מוביליטי וסימן המסחר שלה בבורסה ישתנה בהתאם.

גיל לייזר עם מוצרי GoTo Global צילום: גלעד בר-שלו

מנכ"ל GoTo Global, גיל לייזר: "אישור עסקת המיזוג עליה אנו עומלים בחודשים האחרונים היא בשורה גדולה, משמעותית ומרגשת למהפכת התחבורה השיתופית ש- GoTo Global מחוללת. הפיכת החברה לציבורית היא צעד ענק שמאפשר לנו להמשיך ולהתפתח וגם להרחיב משמעותית את ההשקעה בפעילות הקיימת שלנו במטרה להפוך את כלל השווקים שלנו לרווחיים. אנו צופים כי נמשיך לראות גידול במספר המנויים לשירות שלנו ונראה עוד ועוד אנשים, מכל העולם, שהופכים את התחבורה השיתופית המולטי-מודלית שאנחנו מציעים לפתרון הזמין והשימושי ביותר להתניידותם". 

Goto Global היא חברה טכנולוגית וגלובאלית עם התרחבות מהירה בשווקי היעד המרכזיים בה היא פועלת: גרמניה, ספרד, ישראל ומלטה. החברה נהנית מביקוש גובר לשירותים אותם היא מספקת הודות לצורך של לקוחות התחבורה השיתופית בגמישות מרבית ובהתאמה מיטבית של כלי הרכב והעלויות לדרישות ולצרכים היומיומיים שלהם. מודל ה-Multimodal הייחודי של GoTO Global מאפשר לראשונה מערכי שיתוף לכל סוגי כלי התחבורה: מכוניות, אופניים, קורקינטים וקטנועים חשמליים באמצעות מנוי אחד ואפליקציה אחת. שירות ה-Multimodal מספק גמישות מלאה, תוך הבטחת ההצעה המשתלמת ביותר ללקוח, בהשוואה לכל חלופה, בדגש על עלויות אחזקה של כלי תחבורה פרטי.

בפתרון של GoTo Global נעשה עד היום שימוש על ידי יותר מ-450 אלף משתמשים, ברחבי העולם, כאשר רק בשנת 2021 נעשו קרוב ל-3 מיליון נסיעות בשירות. ברבעון השלישי של 2021 הגיע מספר הנסיעות הכולל שבוצע באמצעות השירות של GoTo לשיא של יותר מ-1 מיליון נסיעות ברבעון, עם 75 אלף משתמשים פעילים בשירות בכל חודש. כחלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה, רכשה GoTo את חברת emmy הגרמנית, חברה לשיתוף קטנועים חשמליים בעלת פתרון שיתופי לכ-300 אלף משתמשים. מנוע צמיחה מרכזי זה, כבר פעיל בשלוש הערים המרכזיות בגרמניה: מינכן, המבורג וברלין, בהן בוצעו עד היום 1.3 מיליון נסיעות לצד גידול חד בהכנסה הממוצעת לחודש למנוי. במדריד שבספרד ובמלטה נרשם גידול עקבי בהכנסות, המתבסס, בין היתר גם על גידול בהכנסה הממוצעת לחודש ממנוי כחלק מהעברת הלקוחות למודל ה-Multimodal.

כיום, GoTo Global ממוקדת בשווקים הקיימים: גרמניה, ספרד מלטה והפיכתם לרווחים בדומה לפעילותה בישראל ובכך להגיע לעצמאות פיננסית. כמו כן, החברה מתכננת להעמיק את פעילותה בשוק העסקי (B2B), ומכירה של מוצרים ושירותים נוספים לקהילת הלקוחות שלה. 

בחברת GoTo Global השקיעו עד היום קבוצת DBSI בראשות יוסי בן שלום באמצעות חברת שגריר מערכות, היזם של WeWork אדם נוימן, משפחת אונגר מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, DQuadrat Equity Partner, IBB Ventures, ASATRA, ו-Bonventure.

לינק לדיווח על אישור עסקת המיזוג >> בלחיצה כאן.

x