שימקוטק בבעלות לודן וקבוצת דן בדרך לבורסה

 

 

 
אופיר קרני, צילום: יהונתן בלוםאופיר קרני, צילום: יהונתן בלום
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/05/2022

חברת שימקוטק יוצאת להנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסת תל אביב והיא צפויה לגייס עשרות מיליוני ש"ח. את ההנפקה מובילה ווליו בייס חיתום. 

שימקוטק מספקת ללקוחותיה פתרונות טכנולוגיים מתקדמים (תוכנה וחומרה) ונחשבת למובילת שוק בתחום אינטגרציית מערכות לתחבורה הציבורית.

הכנסות שימקוטק צמחו בשנת 2021  ב-16.7% לכ-90 מיליון ש"ח.

צופה המשך צמיחה מהירה גם ב-2022, עם עלייה של 18.4% בהכנסות ל-106.3 מיליון ש"ח וגידול ב-EBITDA של כ-32% ל 18.6 מיליון ש"ח;

שימקוטק נהנית מהשקעות מתוכננות בתחום התשתיות לתחבורה ציבורית בהיקפים של מאות מיליארדי ש"ח, המייצרים לה הזדמנויות עסקיות משמעותיות, כגון: הקו הירוק והקו הסגול בתל אביב, מסילת רכבת 431, הארכת הקו המהיר לירושלים ועוד;

חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קבוצת דן לשם הרחבת פעילותה לשווקי יעד מחוץ לישראל.

מאמצת מדיניות דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ 50% מהרווח הנקי השנתי הראוי לחלוקה;

ההנפקה בבורסה מגיעה בהמשך לצירופה של קבוצת דן כמשקיע אסטרטגי בחברה. באפריל 2022 נחתם הסכם בין לודן לדן, במסגרתו השקיעה דן 25 מיליון שקל בתמורה ל-19.2% ממניות שימקוטק, שווי של 130 מיליון ₪ אחרי ההשקעה. עם השלמת ההשקעה, נוסדה חברה משותפת (49% שימקוטק, 51% דן), אשר תבצע בלעדית את כל הפעילות הקיימת והעתידית של שימקוטק מחוץ לישראל. 

שימקוטק עוסקת בשני מגזרי פעילות: 

אינטגרציית מערכות בתחום התחבורה הציבורית. לחברה מעל 25 שנות ניסיון והיא מספקת מערכות ושירותי תחזוקה למגוון לקוחות בתחומי התחבורה הציבורית השונים בישראל, כגון אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות ורכבלים.

מעבר ליכולותיה הפרוייקטליות והאינטגרטיביות, לחברה מחלקת פיתוח אשר מפתחת מוצרים ייעודיים לתחום התחבורה הציבורית. החברה מציעה פתרונות מקצה לקצה אשר כוללים בין היתר: תוכנת משרד אחורי, תוכנת ניהול ציי רכב, מכונות תשלום ותיקוף, תמיכה באפליקציות סלולריות ופתרונות לתשלום בכרטיסי אשראי, בקרת כניסה ועוד

ציוד בדיקה אלקטרוני לתעשיות ביטחוניות. החברה הינה יצרנית מובילה בישראל של מערכות בדיקה אלקטרוניות מתקדמות לתעשיות הביטחוניות. בין לקוחותיה מיטב החברות הביטחוניות המובילות בישראל.  בזכות הקשר בין החברה ולקוחותיה,  החברה מלווה את לקוחותיה גם בשווקים מחוץ לישראל.

את שנת 2021 סיימה החברה עם עלייה של 16.7% בהכנסות לכ-89.8 מיליון שקל ורווח גולמי של כ-21 מיליון שקל (שיעור רווח גולמי של 23.4% מסך ההכנסות). ה-EBITDA הסתכמה ב-14.1 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה, שימקוטק מספקת תחזית לתוצאות 2022: עלייה בהכנסות ל-106.3 מיליון שקל, רווח גולמי של כ-24.6 מיליון שקל ו-EBITDA של כ-18.6 מיליון שקל.


מנכ"ל שימקוטק אבי ליבר ציין עם פרסום התשקיף הפומבי כי "ההשקעה  של חברת דן בשימקוטק וההתרחבות המשותפת לשווקים בחו"ל, מהוות עדות להערכה שרוחשת דן למקצועיות ולאמינות של שימקוטק. אני מעריך כי אנו עומדים בפתחה של תקופת פיתוח והשקעה מואצת בתחום בשנים הבאות, ואנו מאוד שמחים שלצידנו תעמוד דן עתירת הניסיון. זו הזדמנות מצוינת להודות למנהלי ועובדי שימקוטק על המסירות והעבודה הקשה שהביאו את החברה לגבהים חדשים".

מנכ"ל דן חברה לתחבורה ציבורית אופיר קרני הוסיף כי "שימקוטק, המספקת פתרונות  תוכנה וחומרה אינטגרטיביים, תומכי פעילות תחבורה ציבורית  ונצרכים על ידי מפעילים בתחום הסעת ההמונים, כוללים: אספקת מכונות תשלום, תיקוף, שערי כניסה, תוכנות ניהול צי רכב ותחזוקתם. דן מאמינה ביכולת של שימקוטק להמשיך לצמוח בישראל במקביל להרחבת הפעילות לשווקי יעד נוספים מחוץ לישראל. אנו מאמינים כי בשיתוף פעולה עם שימקוטק נייצר סינרגיה גבוהה שתביא ערך לדן ולשימקוטק גם יחד".

x