ירידות חדות "בלי פאניקה", כמה כסף יצא היום מהקרנות ?

הנתונים מלמדים כי השוק יורד "בלי פאניקה" ונראה שהמשקיע הישראלי התבגר ולא פועל על בסיס רגשי. אולם האם המשקיעים אופטימיים מידי ?

 

 
צילום פאנדרצילום פאנדר
 

אלי אופיר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/06/2022

המדדים סיימו היום בירידות חדות עד 4.27%- (ת"א נדל"ן) כאשר המדד המוביל ת"א 35 ירד 3.52%- כשהוא מושפע מהירידות החדות בוול סטריט.

מנתונים המגיעים למערכת פאנדר עולה כי הפדיונות בקרנות הנאמנות נמוכים מאוד באופן יחסי ומסתכמים נטו בכ 350 מיליון שקלים לערך כאשר יש גם לקוחות שמנצלים הירידות רכישה של קרנות. ההערכה היא שהפדיון ברוטו עומד על כ 700 מיליון ולצידו יש רכישה של כ 350 מיליון שקלים.

הנתונים מלמדים כי השוק יורד "בלי פאניקה" ונראה שהמשקיע הישראלי התבגר ולא פועל על בסיס רגשי. אולם האם המשקיעים אופטימיים מידי ?

להערכת בכירים עימם שוחחנו נראה כי המשקיעים פוחדים מאוד לצאת מהשוק פן השוק יעשה פרסה ויעלה כפי שקרה לאחר המשבר במרץ 2020 . אם יש משהו שהמשקיעים מפחדים ממנו היום אומר בכיר בבית השקעות זה "לצאת פריירים". כלומר למכור ואז לראות את השוק מטפס חזרה תוך ימים לרמות גבוהות. מה שיגרום למי שיצא להפסד, בלי יכולת להחזיר את ההפסד.

הפסימיים טוענים כי יש עוד הרבה מקום לירידה וזאת גם נוכח הסיטואציה שרוב המשקיעים בכלל לא יצאו מהשוק ולכן יש הרבה פחות כסף שיכול להזיז את השוק מעלה.

כאשר מנגד האופטימיים טוענים שהאינפלציה נמצאת בשיאה וצפויה לרדת בחודשים הבאים מה שיכלול ירידה בחששות מעליית ריבית ויגרור עליות חדות וזאת נוכח העלאות חדות המגולמות בשווי הנוכחי של השוק.

מי צודק ? ימים יגידו. העצה שיש לנו בימים אלו היא - לפזר לפזר לפזר. תחזיקו גם מזומן גם דולר גם אג"ח וגם מניות. תחזירו הלוואות שכעת עולות ביוקר. תתייעצו עם יועצ/ת השקעות ותאזנו את התיק כדי שגם תוכלו לישון טוב. 


מדדים







ת"א-125

 




ת"א All-Share

 






x