בתגובה לירידה ב-23 אחוזים במכירת דירות באפריל לעומת אשתקד

 

 

 
אלדן דנינו, קרדיט: תומר שלוםאלדן דנינו, קרדיט: תומר שלום
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/06/2022


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": הירידה התלולה נובעת לא רק מהמשבר העולמי, האינפלציה, עליית הריבית והקשחת תנאי המשכנתאות, אלא גם מהטעם הפשוט שכמות הדירות על המדף באיזור הביקוש התדלדלה מאוד במהלך השנה האחרונה(!) כך שגם אם אכן יגדלו התחלות הבנייה, המחסור החמור בדירות עדיין ימשך במהלך השנים הקרובות והמחירים ימשיכו לעלות ועל מקבלי ההחלטות לקחת זאת בחשבון!

עו"ד אלדן דנינו, מומחה לבטיחות cבנייה ולאחריות תאגידית: "לצערי כל נושא הרגולציה ואי אכיפת הבטיחות מביא יותר ויותר לפרויקטים שמעוכבים, כולל סגירת אתרי בנייה לתקופות ממושכות מה שיוצר שבהכרח משפיע על ירידה במלאי הדירות וקיטון יחסי ברמות הביקושים, כך שנתוני הלמ"ס אינם מפתיעים והמחירים צפויים עוד לעלות ולהשפיע על קצב מכירת הדירות".


ישראל אברמוב, קרדיט: יחיאל ינאי

ישראל אברמוב, יו"ר קבוצת פרקש יזמות נדל"ן: "ברור שהתנעת התחדשות עירונית היתה עשויה להביא במהלך השנה האחרונה להרבה יותר התחלות בנייה באזור הביקוש. על מקבלי ההחלטות לקחת בחשבון שהגדלת יחידות הדיור המוזל שכבודם במקומם מונח, אינה מספקת ומתמקדת בעיקרה מחוץ לאזור הביקוש. לכן רק פעולה נמרצת בכיוון התחדשות עירונית באזור הביקוש תגדיל את המלאי ותאושש את השוק".
x