הריבית עולה ב 0.75% לרמה של 1.5% עד 1.75% איך הגיב השוק ?

הצהרת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב - הוועדה שואפת להשיג תעסוקה ואינפלציה מקסימלית בשיעור של 2 אחוזים בטווח הארוך יותר. לתמיכה ביעדים אלו, הוועדה החליטה להעלות את טווח היעד של ריבית הקרנות הפדרליות ל-1-1/2 עד 1-3/4 אחוזים וצופה כי העלאות מתמשכות יהיו מתאימות.

 

 

 
FOMC_Press_ConferenceFOMC_Press_Conference
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/06/2022

השווקים מגיבים במתינות להודעת הריבית של וועדת הנגידים בארה"ב שנמסרה בשעה 21:00 . השווקים סיימו את היום בעלייה של עד כ 2.5%.


הצהרת החלטת הריבית של 
הפדרל ריזרב 
15 ביוני 2022


"נראה כי הפעילות הכלכלית הכוללת עלתה לאחר ירידה ברבעון הראשון. הגידול במשרות היה חזק בחודשים האחרונים, ושיעור האבטלה נותר נמוך. האינפלציה נותרה גבוהה, משקפת חוסר איזון בהיצע וביקוש הקשורים למגיפה, מחירי אנרגיה גבוהים יותר ולחצי מחירים רחבים יותר.

הפלישה של רוסיה לאוקראינה גורמת למצוקה אנושית וכלכלית אדירה. הפלישה והאירועים הנלווים יוצרים לחץ נוסף כלפי מעלה על האינפלציה ומכבידים על הפעילות הכלכלית העולמית. בנוסף, סגרים הקשורים ל-COVID בסין עשויים להחמיר את השיבושים בשרשרת האספקה. הוועדה קשובה מאוד לסיכוני האינפלציה.

הוועדה שואפת להשיג תעסוקה ואינפלציה מקסימלית בשיעור של 2 אחוזים בטווח הארוך יותר. לתמיכה ביעדים אלו, הוועדה החליטה להעלות את טווח היעד של ריבית הקרנות הפדרליות ל-1-1/2 עד 1-3/4 אחוזים וצופה כי העלאות מתמשכות יהיו מתאימות. בנוסף, הוועדה תמשיך לצמצם את אחזקותיה בניירות ערך של משרד האוצר ובאג"ח מדינה וניירות ערך מגובי משכנתאות, כמתואר בתוכניות להקטנת גודל המאזן של הבנק הפדרלי שהונפקו בחודש מאי. הוועדה מחויבת מאוד להחזיר את האינפלציה ליעד של 2 אחוזים.

בהערכת העמדה הראויה של המדיניות המוניטרית, הוועדה תמשיך לעקוב אחר ההשלכות של המידע הנכנס על התחזית הכלכלית. הוועדה תהיה מוכנה להתאים את עמדת המדיניות המוניטרית בהתאם לצורך אם יתגלו סיכונים העלולים לפגוע בהשגת יעדי הוועדה. הערכות הוועדה יביאו בחשבון מגוון רחב של מידע, לרבות קריאות בנושא בריאות הציבור, תנאי שוק העבודה, לחצי אינפלציה וציפיות אינפלציה והתפתחויות פיננסיות ובינלאומיות.

הצביעו בעד פעולת המדיניות המוניטרית הנ"ל היו ג'רום ה. פאוול, יו"ר; ג'ון סי וויליאמס, סגן יו"ר; מישל וו. באומן; לאל בריינארד; ג'יימס בולארד; ליסה ד קוק; פטריק הארקר; פיליפ נ' ג'פרסון; לורטה ג'יי מסטר; וכריסטופר ג'יי וולר. נגד פעולה זו הצביעה אסתר ל. ג'ורג', שהעדיפה בפגישה זו להעלות את טווח היעד של ריבית הקרנות הפדרליות ב-0.5 נקודת אחוז ל-1-1/4 אחוז ל-1-1/2 אחוז. פטריק הארקר הצביע כחבר חלופי בפגישה זו."
x