חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G CITY: "שמחים להודיע על מכירת נכס בסלובקיה, מהלך של מכירת נכסים שאינם נכסי ליבה"

G CITY חתמה על הסכם למכירת הנכס "אופטימה" בסלובקיה תמורת כ- 422 מיליון ₪ | הקבוצה מתכננת למכור עוד כ- 500-700 מיליון אירו (כ- 1.8-2.5 מיליארד ש"ח) במהלך השנתיים הבאות

 

 

 
Optima, קרדיט: יח״צ G CityOptima, קרדיט: יח״צ G City
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/06/2022

ג'י סיטי (TASE:GCT) ("החברה"), חברת נדל"ן גלובאלית העוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, מגורים ומשרדים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות, מודיעה היום כי חברת הבת בבעלות מלאה אטריום, מכרה את קניון "אופטימה" הממוקם בעיר קוסיצ'ה בסלובקיה תמורת כ- 422 מיליון ש"ח (כ- 118 מיליון אירו), שווה לשווי הנכס בספרי החברה ליום ה- 31 במרץ, 2022 (IFRS) כאשר לא נרשם שינוי בשווי הנכס לאורך מגפת הקורונה.

מכירה זו מדגימה את חוזקו של השוק המסחרי במרכז אירופה, בעיקר בנכסים איכותיים מעוגני סופרמרקט, כמו גם את נחישותה של הקבוצה בכלל, ושל אטריום בפרט, להמשיך בתכניתה למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה. הקבוצה מתכננת למכור עוד כ- 500-700 מיליון אירו (כ- 1.8-2.5 מיליארד ש"ח) במהלך השנתיים הבאות.

ריאן לי, מנכ"ל אטריום: "עסקה זו מעידה על התמקדותנו במכירת נכסים שאינם נכסי ליבה תוך שאנו מחזקים את נכסי הליבה שלנו ומגדילים את תיק המגורים להשכרה שלנו בערים מרכזיות בפולין ובצ'כיה. מכרנו את הנכס במחיר מלא והוא זהה למחיר הנכס טרום מגפת הקורונה. משנת 2019 אטריום מכרה 15 נכסים שאינם נכסי ליבה תמורת כ- 547 מיליון אירו, כולם בשווי שהיה בספרי החברה או מעליו, וזאת כחלק מהאסטרטגיה שהתווינו למכירת נכסים שאינם נכסי ליבה. מכירות אלו מוכיחות שוב את יכולתה של הקבוצה למכור נכסים אלו באופן מבוקר ובמחיר מלא."

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G CITY: "אנו שמחים להודיע על מכירת הנכס "אופטימה" בקוסיצ'ה ובכך השלמנו את מכירת כל נכסינו בסלובקיה. עסקה זו מחזקת את יכולותיה הפיננסיות של הקבוצה ומהווה מהלך ראשון בשורה של מהלכי מכירות נכסים שאינם נכסי ליבה. התמורה תשמש להפחתת המינוף בקבוצה ולהמשך תנופת הפיתוח שלנו בעיקר בתחום המגורים להשכרה באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין. משנת 2019 מכרה הקבוצה באמצעות חברות הבנות שלנו באירופה, סיטיקון ואטריום, 27 נכסים שאינם נכסי ליבה בשווי מצרפי של 1.13 מיליארד אירו (כ-4 מיליארד ש"ח). עסקה זו היא צעד נוסף בדרך לטיוב תיק הנכסים שלנו באירופה וריכוזו במספר ערים ראשיות כמו פראג, וורשה לצד הורדת המינוף בקבוצה." 

Optima, צילום: יח״צ G City 

x