האתרים השונים ומקורות המידע לבצע מחקר שוק לפני שמשקיעים בנדל"ן בארה"ב?

סקירת האתרים המובילים

 

 

 
ירון שיפוני, מנכ״ל מיאמי תל אביב השקעות נדל״ן, צילום: סמדר כפריירון שיפוני, מנכ״ל מיאמי תל אביב השקעות נדל״ן, צילום: סמדר כפרי
 

ירון שיפוני
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/06/2022

בשנים האחרונות עולם הנדל"ן מאמץ אליו יותר ויותר טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות להנגיש מידע בקלות וביעילות לרוכשים ולמשקיעים מכל העולם. כששוק הנדל"ן בישראל רווי ויקר, יותר ויותר משקיעים ישראלים מחפשים אפיקי השקעה לכסף שלהם מעבר לים.  כיום, אתרים ופלטפורמות מתקדמות מצליחים לסגור את פערי המרחק, לאפשר לרוכשים בישראל לקבל את כל המידע לכף היד ולקחת החלטות רכישה בצורה טובה וחכמה יותר. הנה כמה אתרים פרקטיים, שיכולים לסייע לכם לרכישת נכסי נדל"ן בחו"ל:

זילו (Zillow) - אחד מהאתרים הפופולרים ביותר, המספק מידע שימושי רב על נכסים בארה"ב וקנדה באמצעות הזנה פשוטה של הכתובת של הנכס. המידע שניתן למצוא בו: תיאור כללי, חישוב שכירות והערכת שווי הנכס (מכונה Zestimate), הערכת שווי נכסים אחרים באזור, בתי הספר בקרבת הנכס והדירוג שלהם, תשלומי מיסים, ארנונה, תחזוקה וביטוח צפויים, מחיר השכרת הנכס, כמה ימים הנכס נמצא בשוק, סיור וירטואלי שמתבצע עבורכם בנכס ועוד. עם זאת, המידע שמפורסם בזילו הוא לא תמיד מדויק ומעודכן. אם לדוגמא נערך שיפוץ בנכס, זילו לא יתחשב בכך. כמו כן, הערכת השווי של האתר נעשית על סמך נכסים דומים באזור והוא לא לוקח בחשבון פרמטרים שונים בנכס כמו מיקום, מראה, התכולה, מצב התחזוקה ועוד, נתונים שיכולים להשפיע על מחירו בצורה משמעותית. לאור זאת, כדאי לערוך בדיקה נוספת למידע שמפורסם בזילו עם איש מקצוע בתחום. כמו כן, זילו מספק נתונים על שוק הנדל"ן בארה"ב באופן כללי וסוקר מגמות וטרנדים שיכולים להיות רלוונטים לרוכשים ומשקיעים.

טרוליה (Trulia) - אתר נוסף שמספק מידע שימושי מאוד בנוגע לרכישת נכסים בארה"ב נרכש בשנת 2014 תמורת 3.5 מיליארד דולר במניות, ע"י קבוצת זילו עצמה. אחד היתרונות של טרוליה לעומת זילו, הוא חוות הדעת של הגולשים על הנכס וסביבתו, על חיי הקהילה שבאזור, התאמת האזור להורים, בעלי כלבים, דרכי גישה ועוד. גם בנקודה הזו עדיף לבחון את חוות הדעת עם אנשים נוספים שגרים או מכירים את האזור כדי לוודא את הכתוב.

Crimegrade - מכיל נתונים על האזורים הבטוחים והמסוכנים ביותר מבחינת פשיעה בארה"ב. הוא עושה זאת באמצעות סטטיסטיקות ובינה מלאכותית. Crime grade מדרג אזורים שונים בארה"ב באמצעות מפת חום ונותן להם ציון בטיחות כללי לעומת אזורים אחרים, כשהוא אף מגדיל וקובע מה הסיכויים שתיפלו קורבן לכל פשע. בנוסף, האתר מביא עדויות של המקומיים לגבי האזור הבטוח ביותר בעיר ונתונים על ממוצע ביצוע פשעים ספציפיים באותו אזור, לעומת אזורים אחרים.
 
CLimatecheck - כאשר שינויי האקלים ותופעות מזג האוויר הופכים ליותר ויותר נפוצים, וכשיותר ויותר משקיעים ורוכשים בארה"ב לוקחים בחשבון את מאפייני האקלים של אזור הנכס הפוטנציאלי, Climate check מעריך את הסיכויים שהאזור יחווה שריפות, שיטפונות, סופות משמעותיות ואפילו בצורת. האתר אף יישלח אליכם, ללא עלות, דו"ח מפורט עם הנתונים הרלוונטים, אשר כולל גרפים ומפות שונות שמעריכות את הסיכוי שהאזור יחוה תופעות מזג אוויר שונות בשנים הקרובות (עד 2060) וכן המלצות לצמצום הסכנה.

Neighborhoodscout - כולל בתוכו אינפורמציה רבה וניתוח סטטיסטי מתקדם על נכסי נדל"ן בארה"ב. בין השאר הוא סוקר את מחיר הבתים באזור, גודל, סוג וגיל הבתים, האופי של האוכלוסייה, כולל השכלה, שכר, גיל ותחומי תעסוקה, מוצא אתני, נתוני פשיעה, דירוג בתי ספר ועוד.

אתר מפקד אוכלוסין האמריקאי Census.gov - בדומה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל, האתר מספק מידע ונתונים סטטיסטיים על האוכלוסייה וכלכלתה, כולל נתוני הגירה, גיל אוכלוסייה, חלוקה אתנית, נתוני תעסוקה והכנסה, סטטיסטיקות הנוגעות למגורים,  לרבות מחיר ממוצע לבית, אחוז בעלות ושכירות וכמות אישורי הבנייה שניתנו בשנה מסוימת. כמו כן, הוא מציג נתונים הנוגעים להשכלה, ביטוחי בריאות, התניידות לעבודה, בעלות על עסקים ועוד.

הבלוג וקהילת Biggerpockets - קהילה אשר מונה מעל ל-2 מיליון חברים, אשר משתפים ביניהם תובנות וחויות משוק הנדל"ן, בעיקר בארה"ב, איתם הם מתמודדים במהלך הדרך. בפורום של האתר ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות מיזמים ורוכשים בעלי ניסיון. בנוסף, האתר כולל כלים לניתוח עסקאות, מחשבוני רווח, משכנתא והוצאות שונות, קישור לבעלי מקצוע ועוד.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של מיאמי תל אביב השקעות נדל"ן

x