הדובים לוקחים פסק זמן - אבל לכמה זמן ?

השווקים בעולם פתחו את השבוע בעליות קלות "למשך כמה חודשים השווקים ייקחו קצת אוויר נשימה, הם יוכלו לעלות מעט אבל בלי ללכת רחוק מדי." | השווקים בארה"ב ייפתחו רק מחר בשל חג Juneteenth

 

 

 
צילום פאנדרצילום פאנדר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/06/2022

השווקים נפתחים בעליות קלות, לאחר שסגרו שבוע קשה, יורוסטוקס 50 עולה כ 0.5% הקאק בצרפת כ 0.2% בורסות המזרח נסגרו בעליות קלות. הבורסות בוול סטריט סגורים היום לרגל חג, המנציח את שחרור העבדים האפרו-אמריקאים. ראוי לציין כי בצרפת חוסר הוודאות גדולה בעקבות הכישלון של עמנואל מקרון , שאיבד רוב בפרלמנט ויתקשה למשול, חודשיים לאחר בחירתו מחדש מול מרין לה פן. בישראל מדד ת"א 125 עולה היום כ 0.56%+ והוא משלים עליה של כ 1.8%+ מאז הסגירה שלו ביום חמישי.

השבוע העיניים יהיו נשואות להצהרות של נשיא הפד הפד ג'רום פאוול ביום רביעי הבא בסנאט ויום חמישי בבית הנבחרים, הנתונים על מכירות בתים בארה"ב ביום שלישי, כדי להבין איך הולך שוק הנדל"ן בארה"ב. בקיצור, זה יהיה שבוע מעניין אבל פחות אינטנסיבי ממה שעבר עכשיו.

אופטימיות זהירה ?

אסטרטג שווקים אירופי אומר היום ש"בחודשים הקרובים תשואות האג"ח באירופה ובארה"ב ימשיכו להיות גבוהות אך לא ימשיכו לעלות במהירות מסחררת. בינתיים אני צופה כמה תנועות רוחביות, כלומר שוק אג"ח משתנה עד שיגיעו נתונים שיראו האטה באינפלציה וצמיחה חלשה יותר. אבל נצטרך לתת לקיץ לעבור. בספטמבר, ככל הנראה, יתאפשר היפוך מגמה בתשואות האג"ח, כלפי מטה, לא לפני ".

"למשך כמה חודשים - הוא מוסיף - השווקים ייקחו קצת אוויר נשימה, הם יוכלו לעלות מעט אבל בלי ללכת רחוק מדי. שוקי המניות נמצאים ב'שוק הדובי' ויישארו שם, מה שאומר שכל ריבאונד (מעלה) בין היום לסוף השנה ישמש בטווח הארוך יותר למכירה ".

המגמה היא דובית, מה שאומר שהשוק עולה ויורד אבל הוא אף פעם לא מגיע לשיא חדש וכשהוא יורד הוא יעשה זאת בשפל חדש. זה ההפך מ'שוק השוורים', שבו השוק משתנה, הוא יכול לרדת, אבל מעט וכשהוא עולה הוא עושה זאת לשיאים חדשים. "בשנת 2022 השוק נוטה למגמת ירידה, כלומר, הוא יירד, תמיד יגיע לשפל חדש. זה לא אומר שלא יהיו ריבאונדים, למעשה אני לא שולל שה-S&P יחזור השבוע ל-4,000, אבל בהכרח הוא ימשיך לרדת לשפלים חדשים. יש שילוב של גורמים שמזיק לשווקים ובפרט עבור מניות, זו כלכלה שמאטה בחדות, בנקים מרכזיים מגבילים יותר ויותר ויש פחות ופחות נזילות".

בשוק המט"ח האירו נשאר מעל 1.05 דולר אך נוטה לרדת עקב הקשיים של מקרון בצרפת. הביטקוין חזר ל-20,000 דולר, לאחר שצנח מתחת ל-18,000 דולר, שפל של 18 חודשים. מחירי הנפט מדשדשים מחשש להאטה בכלכלה העולמית, עם מחיר לחבית של קצת מעל 109 דולר ובראנט מתחת ל-114 דולר לחבית. 


סיום המסחר בישראל היום 20.6.2022:

מדדים

x