ביקושים גבוהים בקרן ETF למסחר ביטקוין

כמות המטבעות שהוסיפה החברה לאחזקותיה בשבוע האחרון הייתה הגדולה ביותר אי פעם

 

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

אסף אלמליח, Proxibit
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2022

ביקושים גבוהים בקרן ETF למסחר ביטקוין 

BITO, ה- ETF עוקב ביטקוין שהונפק ע"י ProShares נמצא בביקוש גבוה, כמות המטבעות שהוסיפה החברה לאחזקותיה בשבוע האחרון הייתה הגדולה ביותר אי פעם. כמות הביטקוין שהוסיפה ProShares רק בשבוע האחרון הוא לא פחות מ - 4,115 מטבעות BTC.

כמות המטבעות הכוללת שמחזיקה החברה עכשיו הגיעה לשיא של כל הזמנים עם 31,585 מטבעות באחזקה כוללת, בכך הפכה למעשה למנפיק ה ETF המבוקשת ביותר שמחזיקה את כמות המטבעות הגדולה ביותר.


נתונים אלו מצביעים על כך שלפחות חלק מהמשקיעים בארה"ב רואים את המחיר הנוכחי של הביטקוין כנקודת כניסה אטרקטיבית, ומנצלים את "המוכרים הכפויים". עם זאת, המבנה המבוסס על חוזים עתידיים מבטל את מה שאחרים יפרשו כתמריץ לחשיפה ארוכת טווח, מכאן ניתן להסיק שמהלך המשקיעים מרמז שפעולת קנייה מסיבית זו מונעת על ידי תקווה לתיקון כלפי מעלה דווקא בטווח קצר.

השבוע, ProShares תשיק ETF לביצוע שורט על הביטקוין, מנכ"ל החברה מדגיש כי זוהי "הזדמנות אופטימלית לגדר נכסים דיגיטליים". ואכן, מהלך כזה גם יגדיל את מחזורי המסחר בביטקוין בשווקי ההון המסורתיים. אך יש ביקורת ברשתות על תזמון המהלכים הללו, כש – ProShares השיקו את BITO – מכשיר לקניית (לונג) ביטקוין בשווקים המסורתיים באוקטובר מחיר הביטקוין היה בשיאו, ועכשיו בשפל מושק מוצר שמאפשר שורט על ביטקוין. 

הבדיחה שרצה ברשתות על חשבון ההשקה של המוצר היא האם כשנעבוד הפוך מהשקת המוצרים של ProShares אולי נצליח לפתח אסטרטגיית מסחר רווחית ?

המסחר צפוי להתחיל ביום חמישי 23-6 תחת הסימול BITI בבורסה בניו יורק NYSE.


אוגרי הביטקוין מגיעים לשיא – מה מקור הירידות אם כך?


השבוע, מספר הארנקים שמחזיקים יותר מביטקוין אחד (שלם) הגיע לשיא של כל הזמנים, וזה מרמז מסקנה חשובה: 

מעבר לתנאי המאקרו הקשים, הירידות האחרונות מתודלקות ע"י מינופים גבוהים, הנזלות ובעיקר ניהול סיכונים כושל מטעם המשקיעים.

אחת מהדוגמאות הבולטות השבוע לניהול סיכונים כושל הגיע מאת קרן 3AC , המוניטין המכובד של הקרן העניק לה גישה לגביע הקדוש של הלוואות תחת בטחונות. אך כפי שראינו, ניהול סיכונים לקוי יהפוך בסופו של דבר למסמר האחרון בארון הקרובה של הקרן.

הרבעון השני של 2022 היה שילוב של אירועים מצערים עבור 3AC, שבסופו של דבר הביא לקריסתה של הקרן. המכה הרצינית ביותר שקיבלה הקרן הייתה ללא ספק עם קריסת לונה. ל-3AC היו הפסדים בשווי של יותר מ-200 מיליון דולר הקשורים ללונה. בנוסף, הקרן נתפסה לא מוכנה באירועי ההדבקה של לונה כמו מקרה צלזיוס. הקרן הצליחה להתמודד עם הקריסה הראשונית שנגרמה על ידי לונה, אך מקרה צלזיוס ודומיו היו הקש ששבר את גב הגמל.  

הקריסה של Three Arrows Capital (3AC) צריכה להיות תזכורת לכולם לגבי חשיבות ניהול הסיכונים, זהירות והחשש הקיים במינופים והלוואות.

בצד החיובי, עצם העובדה שמספר הארנקים שמחזיקים ביותר מביטקוין שלם מעיד על אמון משקיעים (קטנים וגדולים) במטבע הדיגיטלי, ומדגיש את העובדה שזמנים קשים בשוק של ירידות וחוסר וודאות הם בדיוק מה שמחכים לו המשקיעים הסובלניים. 

רשתות חברתיות וסנטימנט – איך נשתמש בהם כדי להבין אם נוצרה הזמנות קנייה

סביר להניח שזה לא יפתיע אף אחד שהסנטימנט החיובי ברשתות החברתיות כלפי הביטקוין ירד בצורה דרסטית בקרב קהילת הקריפטו במהלך החודשיים האחרונים. ירידת המחיר גרמה לסוחרים להראות רמות די אדירות של פחד, אי ודאות וספק  לא רק כלפי ביטקוין , אלא לתחום הקריפטו בכלל. 

כפי שקורה בדרך כלל בשוק שלילי , הסנטימנט ברשתות החברתיות כלפי ביטקוין בדרך כלל נשאר שלילי עד שתתרחש פריצת במחיר הביטקוין או תקופה מתמשכת של צמיחה קבועה במחיר כדי להחזיר את האופטימיות. 

למרות שהביטקוין הגיע ל – 17,800 ב-18 ביוני, הסנימנט החברתי מתייחס פחות או יותר דווקא לרמה של 20 אלף דולר כעל התמיכה הפסיכולוגית החשובה כרגע. אם יישאר מעל לרמה זו, הסוחרים לפחות אופטימיים במידה מסוימת לגבי יכולת ההתאוששות של המחירים לרמות של סוף 2021. 

ההיסטוריה הראתה שיותר מדי אופטימיות הקשורה לביטויים כמו "buythedip" או "bottom-is-in" מביאה לנחמה קצרת טווח ולירידות מחירים נוספות בטווח הארוך. 


והגרף מביא לכך עדות ברורה, הקריאות ל buythedip"" (כלומר: "תקנו ביטקוין בתחתית") היו הגבוהות ביותר דווקא בדצמבר 2021 וינואר 2022 – ודווקא אחריהם באו ירידות חריפות במחירי המטבעות.

היום, החשש של המשקיעים כל כך גדול שהאזכורים של buythedip"" בעצימות נמוכה ביותר , את זה יש לפרש כהזדמנות לקנייה "כשיש דם בשווקים". ממד הפחד, שעומד על 11 (מתוך 100) מהווה עוד ראיה לפחד הקיים בשוק.

עוד נושא שכדאי להסתכל עליו הוא הדומיננטיות החברתית של הביטקוין ביחס למטבעות האחרים. 

בדרך כלל, כאשר הדומיננטיות החברתית הקשורה לביטקוין (ביחס לאלטקוינים) היא מעל 20%, זה מעיד על כך שלקהל הקריפטו יש השקפה "בריאה" על מטבעות דיגיטלים באופן כללי. 

סימן מעודד הוא העובדה שהדומיננטיות החברתית של ביטקוין היא מעל 25% מזה שבוע, כלומר קצת יותר מרבע מכל הדיונים בפורומים קריפטו קשורים לביטקוין , ולא ל-alt-coins או stable-coins. 

במשך זמן ניכר מהשנתיים האחרונות, ראינו את הדומיננטיות של הביטקוין ברשתות החברתיות יורדת הרבה מתחת ל- 20%,  כאשר שיגעון המטבעות האלטרנטיביים היה בעיצומו : כאשר טרה, סולנה, קארדנו ורבים אחרים פרצו במהלך 2020 ו 2021. 

מגמת ירידה זו בדיון על מטבעות אלטרנטיביים מביאה לעלייה במגמת הדיון על הביטקוין, לכן חשוב לזכור כי נתיב זרימת הכספים במטבעות דיגיטליים מתחיל תמיד מהביטקוין ורק אז זורם למטבעות האלטרנטיביים. 

לסיכום:

נתוני המאקרו שאינם צפויים לקבל כיוון חיובי פתאום השפיעו וימשיכו להשפיע על שוק מטבעות הדיגיטליים, לכן כדאי לשים לב למתיחות הגוברת שם. עד שהמצב לא יתייצב מבחינת ריביות, אינפלציה וחשש ממיתון, לא נוכל לראות שבירת שיאים במחירי המטבעות הדיגיטליים כפי שהורגלנו כאשר הכסף היה זול והמדיניות המוניטרית הייתה מרחיבה. 

חשוב לזכור שירידות שמוציאות מהמשחק מטבעות שלא הייתה להם זכות קיום, עוזרת לשוק בטווח הארוך. בכל מקרה, היכולת של השוק הזה להמשיך להתפתח בתנאי השוק הנוכחיים, גם בפן הטכנולוגי וגם בפן האימוץ והרגולציה מעודדת במידה לא קטנה. 

דיסקליימר

החברה בעלת אישור המשך עיסוק מספר 57505 למתן שירות בנכס פיננסי מכוח בקשה לרישיון למתן שירות בנכס פיננסי לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה אינה בעלת רישיון כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995. אין באמור באתר משום ייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס ואין בו משום תחליף לשירותים כאמור המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין באמור באתר משום המלצה בנוגע לכדאיות השקעה במטבעות וירטואליים ו/או במוצרים או מכשירים פיננסיים כלשהם ואין בדברים משום הזמנה ו/או הצעה לביצוע פעולות במוצרים הנזכרים. אין באמור כדי להוות התחייבות להשאת תשואה כלשהי. השקעה במטבעות וירטואלים הינה מסוכנת ועשוייה לגרום להפסד של מלוא ההשקעה. תחום המטבעות הוירטואליים  כרוך בחוסר וודאות רגולטורי, מיסויי ויישומי על ידי גופים שונים עמם נדרשים יחסי גומלין לצורך ביצוע פעולות.

x