לשכת המסחר ישראל – קנדה חתמה על הסכם עם מועצת העסקים של קנדה בדובאי

לשכות המסחר יקדמו את את השירותים העסקיים של הגופים תוך אירוח של משלחות סחר ואירועים משותפים

 

 

 
הסכם החתימה וירטואלי, צילום: אילנית מוצניקהסכם החתימה וירטואלי, צילום: אילנית מוצניק
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2022

לשכת המסחר קנדה-ישראל חתמה היום (ה') על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם מועצת העסקים של קנדה בדובאי. החתימה על ההסכם לשיתוף פעולה מתבצע בעקבות הסכם הנורמליזציה של היחסים בין איחוד האמירויות לבין ישראל. במסגרת ההסכם, הצדדים פותחים בפני המגזר העסקי בשתי המדינות אפשרויות להגביר ולהרחיב את הקשרים העסקיים ולטפח קשרים חדשים בין ישראל, קנדה, ואיחוד האמירויות במטרה לקדם סחר הדדי ועידוד השקעות.

על ההסכם חתמו נשיאי שני הארגונים: עו"ד יהודה רוה יו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה ודיאנה סיסקה פומפיי, מנהלת מועצת העסקים הקנדית בדובאי וצפון האמירויות. ההסכם שנחתם בזום היה במעמד שגרירת קנדה בדובאי מרסי גרוסמן. 

שתי הלשכות חתמו על הסכם שותפות אסטרטגי הסולל את הדרך לשיתוף פעולה דו-צדדי והזדמנויות עסקיות חדשות לחברים בשני השווקים. על פי תנאי ההסכם, שתי הלשכות ייפעלו להגברת המודעות האזורית לשיתוף הפעולה, יקיימו מפגשים ויארחו משלחות מסחר בילאטרליות. כמו כן, ההסכם יוביל לשיתוף יוזמות עסקיות אזוריות רחבות וקידום שירותים עסקיים של שני הגופים.

עו"ד יהודה רוה, ראש לשכת המסחר קנדה-ישראל אמר: "זוהי פריצת דרך בהמשך למערכת הקשרים העסקיים שמתפתחים בהיקפים גדולים בין גופים ישראלים וגופים באמירויות בעקבות הסכמי אברהם וכעת נוסף להם נדבך נוסף של עסקים גם עם קנדה דרך האמירויות". 

לשכת המסחר ישראל-קנדה הינה עמותה  דו לאומית וולנטרית ללא מטרת רווח. הלשכה פועלת מתוך הכרה בפוטנציאל העצום הקיים בשיתוף פעולה מסחרי בין ישראל לקנדה, בתחומי הטכנולוגיה, התעשייה, התרבות, החברה והסביבה. ההסכם החדש יזרז פעילות משותפת ויבסס קשרים עסקיים בין שלוש המדינות בתחומי חדשנות רבים כגון: ביוטכנולוגיה, מערכות רפואיות, חקלאות טכנולוגית, בינה מלאכותית, פינטק ועוד. ההון האנושי האיכותי הקיים בשתי המדינות, הידידות היציבה לאורך שנים לצד הסכמי סחר טובים, מכשירים היום, יותר מתמיד, את הקרקע לביסוס יחסי סחר משגשגים בין המדינות.

מועצת העסקים קנדה-דובאי היא אחד הגופים הפעילים באיחוד האמירויות והגדולים במזרח התיכון עם למעלה מ-500 חברים בקהילת העסקים המציעה רישות, חשיפה להזדמנויות עסקיות, אירועים, הטבות ותמיכה של חברי המועצה. 

ההסכם מהווה אבן דרך נוספת בקשר הנבנה בין הקהילות העסקיות ומשקף את המחויבות החזקה של מנהיגים משני הצדדים לשתף פעולה במגוון רחב של מגזרים כלכליים לחלוק את הידע ולהפיק תועלת מההזדמנויות העסקיות הדו-צדדיות.

x