תזכורת בענין חובת בדיקת תיבת הדואר במערכת היעל

בהתאם לתקנות ניי"ע

 

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/07/2022

לאחרונה סגל הרשות נתקל במספר מקרים בהם תאגידים מדווחים לא בדקו את תיבת הדואר המאובטח "יעל" ומשכך לא היו מודעים לתכתובת מקצועיות בין הרשות לבין התאגיד, לרבות פניות סגל הרשות בקשר לעמידת התאגידים בהוראות חוק ני"ע ותקנותיו. לאור זאת, אנו מוצאים לנכון לתזכר אודות חובת הבדיקה ואופן השימוש בתיבת הדואר המאובטח.

תקנות ניירות ערך (דואר אלקטרוני מאובטח), התשע"ג-2012 קובעות את הסדר פתיחת תיבת הדואר האלקטרוני המאובטח על ידי הרשות, וכן את נהלי הרשאת הגישה לתיבת דואר אלקטרוני מאובטח. בין היתר, נקבע כי כל גוף מפוקח ימנה יחיד מטעמו, לשמש כמורשה גישה לתיבת הדואר האלקטרוני המאובטח. עוד נקבע כי קיימת חובה על כל תאגיד מדווח לבדיקת תיבת הדואר המאובטח לפחות בכל שני ימי עסקים.

אנו חוזרים ומדגישים כי בהתאם להוראות אלו מוטלת על התאגיד חובה לבדיקת תיבת הדואר המאובטח, במועדים הנקובים בתקנות. העדר ציות לחובה זו והפרת הוראות הדין עלול לגרום לתאגיד שלא לעמוד בלוחות הזמנים שמוגדרים על ידי סגל הרשות למענה לפניות שוטפות, לעיכוב בטיפול בתהליכים רגולטוריים ולשימוש של סגל הרשות בסמכויות המוקנות לו בנדון על פי דין.

כניסה לתיבה מתבצעת באמצעות אתר יעל ושימוש בתעודה של מורשה החתימה מטעם התאגיד. לפרטים אודות המערכת, רישום, חוקים וכללים, תמיכה וכן שאלות ותשובות ראו באתר הרשות.

בנוסף, אנו ממליצים לכל תאגיד מדווח לעשות שימוש במנגנון הגדרת התרעה ישירה לתיבת דואר אלקטרוני או למכשיר הסלולארי או לתיבת דואר אחרת כמוסבר בסעיף 5.3 לכללים, בעת קבלת הודעת דואר בתיבת ה"יעל". להרחבה ראו בנספח המצ"ב.

אין באמור בכדי לגרוע מאפשרות הרשות לנקוט בפעולות נוספות בהתאם לסמכויות המוקנות לה על פי דין.

x