חברת הביוטכנולוגיה, פיטולון, משלימה סבב גיוס A, בהובלת קרן ההשקעות של ענקית המזון העולמית DSM

ובהשתתפות Cibus Fund ו-Ginkgo Bioworks

 

 

 
עובדי חברת פיטולון, קרדיט: פיטולוןעובדי חברת פיטולון, קרדיט: פיטולון
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/07/2022

פיטולון, שנוסדה כחברת פורוטפוליו של קבוצת טרנדליינס, ונתמכת ע"י קרן ההשקעות הציבורית מילניום פודטק, משלימה סיבוב גיוס A על סך 14.5 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות של ענקית המזון העולמית DSM.

חברת פיטולון (Phytolon) המציעה לשוק המזון צבעי מאכל טבעיים באמצעות ביוטכנולוגיה, מודיעה על השלמת סבב גיוס A בסך של 14.5 מליון דולר בהובלת DSM Venturing, קרן ההשקעות של ענקית המזון העולמית DSM. בסיבוב השתתפו הקרן העולמית Cibus Fund, ענקית הביוטכנולוגיה האמריקאית Ginkgo Bioworks - השקעה בצורת פיתוח משותף, קבוצת טרנדליינס וקרן האגריפוד של הקבוצה המנוהלת ע"י דר' ניצה קרדיש, ארקין השקעות - בבעלותו של מורי ארקין, הקרן הציבורית הישראלית מילניום פוד טק, אגריליין (בניהול של Consensus  Business Group), חברת שטרן טק, וחברת אופן וואלי של יוסי אקרמן ואופיר דובובי.

הטכנולוגיה של חברת פיטולון הינה פרי המצאה של מכון ויצמן למדע, המביאה גישה חדשנית לייצור צבעי מאכל טבעיים, בריאים לאדם ולסביבה. 

צבעי המאכל הטבעיים של פיטולון נותנים מענה איכותי, כלכלי, ובר קיימא לצרכי תעשיית המזון והמשקאות, ומהווים תחליף הולם לצבעי המאכל הסינטטים והטבעיים הקיימים כיום בשוק. בעוד שצבעי המאכל הטבעיים הקיימים היום בשוק הם תלויי חקלאות (לרוב מפירות וירקות), החדשנות שמביאה פיטולון טמונה בשיטת הייצור באמצעות פרמנטציה (התססה) טבעית של שמרי אפייה, וללא שימוש בחקלאות. פיטולון מביאה לשוק קשת רחבה של גוונים טבעיים מצהוב ועד סגול, המתאימים לקטגוריות מזון רבות כמו בשר אלטרנטיבי, מוצרי חלב, מוצרי קפואים, מאפים, ממתקים, חטיפים ועוד.

החברה הביאה את טכנולוגיית הייצור שלה לכדי סקאלה חצי-תעשייתית, ובימים אלו מתניעה את התהליך לקראת קבלת האישורים הרגולטוריים בארה"ב ואירופה. 

ד"ר חלים ג'ובראן, מייסד-שותף ומנכ"ל חברת פיטולון, ציין: "השקעות של חברות וקרנות בעלות דריסת רגל ניכרת בתעשיית המזון והביוטכנולוגיה העולמית כמו  Venturing DSM ,Cibus Fund, ו- Ginkgo Bioworks תאפשר את חדירת המוצרים והטכנולוגיות של פיטולון לשוק המזון העולמי בקנה מידה רחב. אנחנו שמחים לצרף בסיבוב הזה משקיעים חדשים אשר רואים בביוטכנולוגיה ככלי אולטימטיבי ליצירת רכיבי מזון בריאים, איכותיים, וברי קיימא". 

ליו"ר הדירקטוריון של פיטולון, מר סטיב דובין, היתה תרומה מרכזית בהבאת ההזדמנות והשלמת המהלך מול DSM Venturing. מר דובין הוביל בעברו מספר חברות ביוטכנולוגיה, כאשר בין היתר כיהן כמנכ"ל של חברת Martek Biosciences אשר נרכשה ע"י DSM, היה נשיא חברת אנזימוטק הישראלית שנמכרה לפרוטרום, ושימש כיועץ בכיר בחברת DSM. על העסקה אומר מר דובין: "אני מאמין שסבב ההשקעה הנוכחי אשר כולל את DSM יאיץ את המסחור של צבעי המאכל ברי הקיימא של פיטולון אשר נותנים מענה הולם הן ליצרני המזון והן לצרכנים."

קרדיט: פיטולון
x