טיוטת רשימת הבורסות מחוץ לישראל שעומדות בתנאי תקנות קרנות חוץ

הקרנות שנסחרות בבורסות אלה יוכלו לעמוד בתנאי תקנות השקעות משותפות בנאמנות

 

 
לוגו רשות ניירות ערךלוגו רשות ניירות ערך
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/07/2022

רקע

החל משנת 2017 ובהתאם לתיקון 23 לחוק השקעות משותפות בנאמנות, התשנ"ד-1994, קרנות חוץ, העומדות בדרישות הקבועות בתקנות השקעות משותפות בנאמנות (הצעת יחידות של קרן חוץ), תשע"ו-2016 (להלן- "תקנות קרנות חוץ") ואשר קיבלו את אישור הרשות לכך, מציעות לציבור בישראל את יחידותיהן.

תקנות קרנות חוץ קובעות את התנאים לרישום קרנות חוץ בישראל. הבחינה לרישום כפול של קרנות חוץ נעשית בעיקרה לפי הדין שלפיו הקרנות פועלות (לעניין זה, קובעת תקנה 2(א)(6) כי הדינים הינם דירקטיבת UCITS (The Undertakings for Collective Investment in Investment ( או חוק השקעות משותפות האמריקאי Transferable Securities Directive) Company Act of 1940).

בתקנה זו נקבע כי במידה ומדובר בקרן נסחרת, על היחידות להיסחר גם בבורסה מחוץ לישראל שקיבלה אישור מידי מי שרשאי לתתו לפי דין במדינה שבה היא פועלת, המתאפיינת במסחר משמעותי בקרנות נאמנות, בין היתר, בהתבסס על מחזור מסחר בקרנות הנאמנות הנסחרות בה, מספר הקרנות הנסחרות בה ושווי סך כל החזקות הציבור בהן. זאת חלף ההישענות בעניין זה על ההסדר הקבוע בנוגע לרישום למסחר בבורסה בישראל של תאגידים הרשומים למסחר בבורסות המנויות בתוספות השנייה והשלישית לחוק ניירות ערך התשכ"ח-1968.


x