שי רז, מנכ"ל מלונות פתאל בספרד: בשנים האחרונות בנתה פתאל פלטפורמת ניהול חזקה ורווחית בספרד"

פתאל בעסקה משמעותית: רוכשת 4 בתי מלון ו-2 מלונות דירות בספרד בתמורה לכ- 165.5 מיליון אירו

 

 

 
ALUA MIAMI IBIZA Es Canar Ibiza, קרדיט: יח״צALUA MIAMI IBIZA Es Canar Ibiza, קרדיט: יח״צ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/07/2022

בתי המלון ממוקמים על חופי האיים איביזה ומיורקה מדורגים  4 כוכבים וכוללים 1,119 חדרים, בריכות, מסעדות, חדרי כושר, חדרי ילדים ועוד

עסקה מהותית ראשונה למיזם המלונות של פתאל באירופה. החברה מדווחת היום, כי השותפות שהוקמה עם הגופים המוסדיים לרכישת בתי מלון חתמה על הסכם מחייב עם קרן ההשקעות KKR  לרכישה בעקיפין או במישרין של מלוא הון המניות המונפק של 4 חברות ספרדיות המחזיקות בזכויות הבעלות של 4 בתי מלון ו – 2 מלונות דירות מרשת ALUA בספרד בתמורה לכ- 165.5 מיליון אירו. בתי המלון מדורגים בדירוג של 4 כוכבים, כוללים 1,119 חדרים וממוקמים על חופי הים באיביזה ומיורקה. השותפות תממן את העסקה ממקורותיה העצמיים וזאת בנוסף להלוואה בסך של כ- 95 מיליון אירו שבכוונת השותפות לקבל מגוף בנקאי. יצוין כי, בתי המלון מצטרפים לשני בתי מלון שרכשה השותפות במלגה ופלמה.

בתי המלון הנרכשים הינם: "Alua Hawaii Ibiza " הכולל 209 חדרים, "Alua Miami Ibiza" כולל 360 חדרים, מלון דירות ALUASUN MIAMI IBIZA, הכולל 82 דירות,  "Alua Hawaii Mallorca & Suites" 230 חדרים ו- 68 Hawaii Mallorca Suites Palmanova  חדרים ו"Alua Palmanova Bay" 170 חדרים. כל בתי המלון נחשבים למובילים באזורים בהם הם פועלים, כוללים בריכות שחייה, מסעדות, חדרי כושר, מועדוני ילדים, ברים. בשנים האחרונות הושקעו בשיפוץ המלונות כ- 14 מיליון אירו ובכוונת החברה להשקיע כ-20 מיליון אירו נוספים בשיפוץ בתי המלון ושיפור הנראות והנוחות בהם.

ALUA HAWAII IBIZA1, קרדיט: יח״צ

יצויין כי, מדובר באזורים תיירותיים מובילים בהם שיעור התפוסה העונתית הממוצעת עמד בשנת 2019 על כ- 92%  והם הצליחו להתאושש בשנת 2021 במהרה מהשפעת נגיף הקורונה ואף להגיע בשנת 2022  לשיעור של כ- 74% מהתפוסה בשנת פעילות רגילה.  לאחר הרכישה, פתאל צפויה למתג את המלונות במותגי מלונות הקבוצה המוכרים היטב באירופה כגון לאונרדו, לאונרדו רויאל וניקס.

האחראים על ניהול השותפות מטעם פתאל, גיא ורדי ויניב אמזלג ציינו כי "העסקה הנוכחית משקפת שוב את יכולתה של פתאל לזהות הזדמנויות והוצאה לפועל של עסקאות בהיקפים משמעותיים עם גופים ושותפים בינלאומיים מהשורה הראשונה בעסקאות שייצרו גיוון וערך למשקיעי המיזם".

גיא ורדי ויניב אמזלג הצטרפו לאחרונה לפתאל במטרה להוביל את פעילות המיזוגים והרכישות הבינלאומית של פתאל ומיזם המלונאות עם הגופים המוסדיים. השניים מביאים עמם ניסיון נרחב בעסקאות בינלאומיות בהיקפים משמעותיים לאחר שהובילו בשנים האחרונות את גלוב אינבסט, זרוע ההשקעות של טדי שגיא.

ALUA HAWAII MALLORCA & SUITES, קרדיט: יח״צ

שי רז, מנכ"ל מלונות פתאל בספרד: "בשנים האחרונות בנתה פתאל פלטפורמת ניהול חזקה ורווחית לניהול מלונות הרשת בספרד התואמת לאסטרטגיית הצמיחה של החברה להתרחב באזורים האטרקטיביים ביותר ביבשת אירופה בהם יש לה כבר בתי מלון בערים ראשיות וערי נופש בספרד. שילוב המלונות הנרכשים ומיתוגם מחדש הוא חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלנו ואנו שמחים על כניסתנו לאיים הבלאריים".

רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות פתאל בבריטניה, הולנד וספרד: "אני מברך על רכישת 6 המלונות ושילובם בפורטפוליו המבוזר והאיכותי של הרשת. למעשה, עם רכישה זו, מחזקת  החברה את נוכחותה הדומיננטית ביעדי נופש באירופה כגון, הולנד, יוון, קפריסין בריטניה וגרמניה. אנו סומכים על היכולות שלנו להפוך אותם להצלחה פיננסית ולספק ללקוחותינו מרחב גדול יותר של בתי מלון גם בתחום העסקי וגם בפנאי.
 
דייויד אנגולו, יו"ר דאנס קפיטל Dunas Capital, אמר: "היה לנו הכבוד לעבוד עם קרן KKR ורשת בתי המלוןAlua  ולמעשה, לחלוק את המומחיות שלנו בשוק הספרדי ולהוסיף ערך לתיק האיכותי בנכסי פריים. היכולות המשולבות של שלוש הקבוצות הניבו תוצאות טובות. אנו מאמינים במגזר התיירות הספרדי שממשיך להוות פוטנציאל גדול ומברכים את רשת פתאל על זיהוי ההזדמנות ורכישת המלונות ".

עם רכישת בתי המלון מעמיקה פתאל את אחיזתה בספרד והיא תחזיק 16 בתי מלון במדינה. חברת הניהול בספרד עצמאית ומעורה בתחום התיירות ואזורי הביקוש, מכירה ומבינה את הרגולציה, דיני העבודה וכל המתבקש מאחזקת בתי המלון. בתי המלון הנרכשים נמצאים במיקומים מצויינים ברחבי המדינה ולמעשה לפתאל שמובילה את תחום המלונות בישראל ובגרמניה יש מעל 44,000 חדרי מלון, פתאל הינה רשת המלונות הישראלית הראשונה המובילה את שוק המלונות במדינה אירופאית ונחשבת לשחקן משמעותי גם בבריטניה, הולנד וספרד.

בחודש אפריל 2022 גייסה פתאל אירופה 336 מיליון אירו לרכישת בתי מלון בחו"ל. במיזם , שינוהל ע"י פתאל, שותפות הראל ביטוח, מנורה מבטחים, לאומי פרטנרס, הכשרה ביטוח ושלמה ביטוח. הסכום מהווה את ההון העצמי לרכישות בתי מלון באירופה בהיקף כולל של עד כ-1 מיליארד אירו שינוהלו על ידי רשת פתאל. זוהי השותפות השנייה שגויסה על ידי פתאל לאחר הקרן הראשונה שהוקמה כבר בשנת 2007 עם גופים מוסדיים גם כן.

x